-
Līdera izpausmes LSPA vīriešu volejbola komandā
2011–2015 гг.
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 3 | |
1. | VOLEJBOLISTU SAVSTARPĒJO ATTIECĪBU IZVĒRTĒJUMS | 4 |
1.1. | Volejbolistu savstarpējās attiecības | 4 |
1.1.1. | Volejbola spēles raksturojums | 4 |
1.1.2. | Grupas psiholoģiskais raksturojums | 4 |
1.1.3. | Volejbola komanda kā grupas raksturojums | 7 |
1.2. | Sportistu saliedētība un sociālā loma komandā (volejbolā) | 8 |
1.3. | Konfliktu risināšanas iespējas grupās (volejbola komandā) | 11 |
1.4. | Sporta komandas pētīšanas metode | 16 |
1.5. | Pedagoģiski psiholoģiskās īpatnības vecumā no 18 - 24 gadiem | 18 |
2. | DARBA UZDEVUMI, PĒTĪŠANAS METODES UN PĒTĪJUMA ORGANIZĒŠANA | 20 |
2.1. | Darba uzdevumi | 20 |
2.2. | Pētīšanas metodes | 20 |
2.2.1. | Literatūras avotu analīze | 20 |
2.2.2. | K.Tomasa, R. Kilmena tests | 21 |
2.2.3. | Sociometrija | 21 |
2.2.4. | Novērojums | 21 |
2.2.5. | Statiskā rezultātu apstrāde | 21 |
2.3. | Pētījuma organizēšana | 22 |
3. | LSPA VOLEJBOLISTU SAVSTARPĒJĀS ATTIECĪBAS KOMANDĀ | 23 |
3.1. | Referentimetrisko lomu izvērtējums LSPA komandā | 23 |
3.2. | Testa rezultāti par LSPA vīriešu volejbola komandas dalībnieku izturēšanās tipu konfliktsituācijās | 30 |
3.3. | LSPA vīriešu volejbola komandas referentometriskās lomas un uzvedības stila konfliktsituācijās savstarpējās saiknes izvērtējums | 32 |
SECINĀJUMI | 35 | |
LITERATŪRAS SARAKSTS | 37 | |
PIELIKUMI | 39 | |
KOPSAVILKUMS | 62 | |
KOPSAVILKUMS SVEŠVALODĀ | 64 |
Visa mūsu dzīve saistās ar saskarsmi, saskarsmi ar citiem cilvēkiem, kuri ir tik ļoti līdzīgi mums, bet tai pašā laikā tik atšķirīgi. Satiekoties, veidojot kaut vismazāko vārdu apmaiņu, diskusiju, Jūs esat nodibinājuši attiecības, vai tās ir tikai uz mirkli, vai tās turpināsies ir atkarīgs tikai no Jums, tāpat no Jums ir atkarīgs kādas būs šīs attiecības. Pie jebkura veida attiecībām ir cītīgi jāstrādā, lai tās būtu tādas kā Jums gribētos.
Savstarpējās attiecības veidojās jebkurā vidē, jebkurā sabiedrībā. Arī sporta komandās gribot vai nē veidojas attiecības, kuras ne vienmēr ir pozitīvas. Vienmēr būs kāds līderis, apkuru pulcēsies visi, un būs kāds atstumtais, kuru neviens neievēros. Arī šie līderi mēdz būt dažādi, labi ja viņš ir pozitīvi noskaņoti, bet ir arī negatīvie. Šie negatīvi noskaņotie cilvēki lielā mērā nosaka pārējo komandas biedru lomu komandā un pat pārējo attieksmi pret treneri. Ar šādu negatīvu attieksmi spēlētāji paši to nenojauzdami ļoti ietekmē treniņus un to apmeklēšanu, kā arī spēles rezultātu, kas atkarīgs gan no trenēšanās, gan no attieksmes vienam pret otru uz laukuma.
Ja komandas līderis ir pozitīvi noskaņots cilvēks, viņš visiem cenšas palīdzēt gan komandas biedriem, tos uzmundrinot, gan trenerim, atrisināt problēmas un nesaprašanos komandā.
Komandas līderim jāprot atrisināt nesaskaņas, kas veidojas komandā spēles laikā vai arī ārpus spēles, kā arī jāprot saliedēt komanda kopā, lai varētu sasniegt izvirzītos mērķus un, lai nerastos konflikti un strīdīgas situācijas mērķu sasniegšanas procesā.
Labam trenerim jāprot noteikt savā komandā šādu līderi vai tas būtu pozitīvs vai negatīvs. Tāpat trenerim vajadzētu šo pozitīvo līderi iecelt par komandas kapteini. Jo šāds cilvēks var uzņemties atbildību un uz viņu visi var paļauties.
Labām savstarpējām attiecībām starp komandas biedriem ir ļoti liela nozīme sacensību laikā. Ja tās ir labas spēlētājs var viss pievērsties spēlē nedomājot par to, ka, ja viņš kļūdīsies visa komanda to pārmetīs, kas samazina spēlēt prieku, apņēmību un uzmanību. Šīs lietas veicina citu kļūdu rašanos, kas atkal pasliktina attiecības uz laukuma un izraisa stresu pašā spēlētājā un galu galā visā komandā kopumā.
PĒTĪJUMA OBJEKTS: Spēļu process LSPA vīriešu volejbola komandā;
PĒTĪJUMA PRIEKŠMETS: LSPA vīriešu volejbola komandas attiecības spēļu laikā;
PĒTĪJUMA SUBJEKTS: LSPA vīriešu volejbola komanda
PĒTĪJUMA MĒRĶIS: LSPA vīriešu volejbola komandas saliedētība un konfliktu risināšana izvērtējums;
PĒTĪJUMA HIPOTĒZE: Sportistu konfliktu situācijās ir tendēti izvēlēties sāncensības taktiku, tad, ja viņu referentometriskā loma grupā ir vadošā, jeb tuvu tai;
AIZSTĀVĒŠANAI IZVIRZĪTS: LSPA vīriešu volejbola komandas līderu konfliktsituāciju atrisināšanas tipu izvērtējums.…
Bakalaura darbs par psiholoģiju, līdera izpausmēm sportā, komandās. Teorijas daļa, praktiskā daļa, kur veikti testi un aprakstošā daļa.
- Līdera izpausmes LSPA vīriešu volejbola komandā
- Personības vajadzības interneta lietotāju vidū vecuma grupā 18-26 gadi
- Starppersonu konflikta risināšanas taktiku atšķirības darbiniekiem vecumā no 25-35 un 45-55 gadiem X organizācijā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Vadītāja - līdera sociālpsiholoģiskais raksturojums
Дипломная для университета65
-
Trauksmainības izpausmes jaunākā skolas vecuma bērniem
Дипломная для университета62
-
Agresijas izpausmes pusaudžu vecumā
Дипломная для университета68
Оцененный! -
Izdegšanas sindroma līmeņa atšķirības starp medicīnā strādājošiem 25-30 gadus veciem vīriešiem un sievietēm
Дипломная для университета40
-
Mazvērtības izjūtas izpausmes un to pedagoģiskās korekcijas iespējas vecākajā pirmsskolas vecumā
Дипломная для университета125