SECINĀJUMI
Darba mērķis ir izpētīt, vai skolēni 7.klasē spēj apgūt un izprast datu bāzes un ar tām saistītos jēdzienus. Pētījums dod iespēju uzlabot un pilnveidot esošo mācību programmu informātikā, jo šobrīd informātikas mācību programma ir desmit gadus veca, kā arī tā nepiedāvā skolēniem apgūt IKT nozares jauninājumus.
Tika aplūkoti dažādi literatūras avoti, lai noskaidrotu kā autori definē lielos datus un ar tiem saistītos jēdzienus, kādās nozarēs tie tiek izmantoti un kāds ir to devums. Darba autors skolēniem piedāvāja šādu definīciju: „Lielie dati- liela apjoma, strauji augoši, nestrukturēti dati, kurus ir grūti apstrādāt un analizēt, lai iegūtu cilvēklasāmus rezultātus. Būtisks lielo datu uzdevums ir prognožu un secinājumu veidošana no iegūtajiem datiem.” Tika izmantoti lielo datu raksturojošie lielumi un galvenie uzdevumi, lai skolēni vieglāk iegaumētu un izprastu šo jēdzienu.
Nākotne nav iedomājam bez strauji augošo datu apjoma palielināšanās un to apstrādes nepieciešamības, kā minēts “McKinsey Global Institute” pētījumā “Big data: The next frontier for innovation, competition, and productivity”. Tiek prognozēts, ka ap 2018. gadu trūks cilvēku resursi, kas spēs apstrādāt un padarīt derīgus lielos datus. Šajā pētījumā tika iekļauti dati, kas iegūti Amerikas Savienotajās valstīs, bet šo problēmu uzsvēra arī Atis Lejiņš savā rakstā „Digitalās ekonomikas izaicinājumi”. Tātad mūsu, kā informātikas skolotāju, uzdevumus ir piedāvāt skolēniem attīstīt šīs spējas un iemaņas.
Darba pamata mērķis ir uzlabot esošo informātikas mācību programmu.…