Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:391538
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 20.06.2022.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 45 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Anotācija    4
  Ievads    4
1.  Iztēles nozīme un attīstība pirmsskolas vecumā    7
1.1.  Iztēles būtības skatījums zinātniskajā literatūrā    7
1.2.  Iztēles attīstība pirmsskolas vecumā    14
1.3.  Bērnu zīmējumi kā iztēles izpausmes veids    18
1.4.  Iztēles attīstības iespējas pirmsskolas pedagoģiskajā procesā    22
2.  Literāro darbu izmantošanas iespējas iztēles attīstības sekmēšanā    31
2.1.  Literāro darbu nozīme personas attīstībā    31
2.2.  Literārie darbi kā iztēles attīstības sekmētāji    34
2.3.  Pedagoģiskie nosacījumi literārā darba iepazīšanas norisei    37
3.  Empīriskais pētījums par literāro darbu izmantošanas iespējām iztēles attīstības sekmēšanā    41
3.1.  Pētījuma mērķis, uzdevumi, organizācija un metodes    41
3.2.  Vecāku un skolotāju viedokļu izzināšana    42
3.3.  Pētāmās grupas raksturojums    51
3.4.  Pedagoģisko situāciju īstenošana un analīze    52
  Secinājumi    68
  Izmantotā literatūra un citu avotu saraksts    69
  Pielikumi    72
Фрагмент работы

Secinājumi
Kvalifikācijas darbā autore aplūkoja literāro darbu nozīmi personas attīstībā un to izmantošanas iespējas iztēles attīstības sekmēšanā. Kā arī apskatīja iztēles būtības raksturojumu, tās attīstību un nozīmi bērna personībā.
Kvalifikācijas darba izstrādē darba autore galvenokārt balstījās uz I.Freibergas, V.Hibneres, A.Ļubļinskas un Ļ.Vigotska apkopotajām teorētiskajām atziņām.
Tika nonākts pie secinājuma, ka iztēles attīstībā nozīmīga loma ir pedagogam, kuram jāpārzina bērnu vecumposmu attīstības likumsakarības un literāros darbus jāizvēlas ņemot vērā bērnu pieredzi, vajadzības un intereses. Ļoti svarīga ir paša pedagoga attieksme un personība, viņam jāspēj saprasties ar bērniem un jāprot rast savstarpēja uzticība starp sevi un bērnu, jo tikai tad tiks nodrošināta uzticības pilna un emocionāli pozitīva gaisotne, kas nepieciešama bērnam, lai brīvi, nepiespiesti un radoši darbotos. Darba autore pamanīja, ka ļoti būtiski ir prast ieinteresēt bērnu radošai darbībai, pretējā gadījumā bērns bez pietiekošas motivācijas atteiksies darboties vai arī viņa darbība nebūs produktīva.
Apskatot literāro darbu nozīmi bērna iztēles attīstībā, jāuzsver tās spēju izraisīt noteiktu jūtu stāvokli, kā arī spējas palīdzēt bērnam izprast pasauli, iepazīstināt ar tās problēmām un vērtībām, literāro darbu spējas radīt priekšstatu par ētiskajām normām, ievadīt bērnu tikumisko vērtību pasaulē, palīdzēt apzināties pašam sevi un noteikti jāuzsver spēja attīstīt bērnu iztēli, fantāziju un emocionalitāti.
Darba autore nonāca pie secinājuma, ka īpaši nozīmīga pirmsskolas vecumā ir arī tēlotājdarbība, jo tā saistīta ar svarīgām psihiskām funkcijām un arī daiļliteratūra, kas bagātina bērna priekšstatus un emocionālo pieredzi. Ar empīriskā pētījuma palīdzību tika pārbaudīts, ka rosinot bērnus ilustrēt literārā darba tekstu, tiek sekmēta bērnu iztēles izpausme radošā darbībā. Literatūra sniedz jaunu materiālu un izraisa interesi, bet zīmēšana ļauj bērnam izpausties.

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −8,98 €
Комплект работ Nr. 1392358
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация