Дипломная
Гуманитарные науки
Общественные отношения
LR Centrālās statistikas pārvaldes iekšējās komunikācijas...-
LR Centrālās statistikas pārvaldes iekšējās komunikācijas analīze
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | 3 | |
Annotation | 4 | |
Ievads | 5 | |
1. | Iekšējās komunikācijas pilnveidošanas iespējas valsts pārvaldes iestādē | 10 |
1.1. | Komunikācijas jēdziens, komunikācijas procesa vadība | 10 |
1.2. | Iekšējā komunikācija valsts pārvaldes iestādē | 15 |
1.3. | Iekšējo komunikāciju veidojošie faktori | 16 |
1.3.1. | Starppersonu komunikācija | 16 |
1.3.2. | Organizācijas kultūra | 19 |
1.3.3. | Vadītāja ietekme uz iekšējo komunikāciju | 21 |
1.3.4. | Saskarsmes process | 21 |
1.4. | Veiksmīga iekšējās komunikācijas sistēma kā uzņēmuma darbības efektivitātes faktors | 23 |
2. | Iekšējā komunikācija un ar to saistītie faktori LR CSP | 26 |
2.1. | LR CSP raksturojums un darbība | 26 |
2.2. | Iekšējās komunikācijas raksturojums LR CSP | 31 |
2.3. | Aptaujas rezultātu apkopojums un analīze | 34 |
2.4. | Iekšējā sadarbība un atbalsts attīstībai | 44 |
2.5. | LR CSP kā darba devēja tēls | 49 |
2.6. | LR CSP iekšējās komunikācijas kā motivācijas politikas instrumenta novērtējums | 52 |
2.7. | Esošā situācija un attīstības iespējas iekšējās komunikācijas jomā LR CSP | 57 |
Secinājumi | 62 | |
Priekšlikumi | 64 | |
Tekstā lietotie saīsinājumi | 65 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 66 | |
Pielikumi | 68 | |
1.pielikums | aptaujas anketa | 68 |
2.pielikums | aptaujas rezultātu apkopojums |
Ievads
Eiropā iezīmējas pāreja uz sabiedrību un ekonomiku, kas balstās uz zināšanām. Vairāk kā jebkad agrāk pieeja jaunākajai informācijai un zināšanām kopā ar iemaņām prasmīgi rīkoties ar šiem resursiem kļūst par svarīgākajiem faktoriem, lai nostiprinātu konkurētspēju Eiropas un starptautiskajos tirgos.
Mūsdienu apstākļos, lai uzņēmumu biznesa attīstība noritētu sekmīgi, ir nepieciešami augsti kvalificēti darbinieki, kuri ir spējīgi strādāt mainīgos konkurences apstākļos. Aktuāls daudzos attīstošos uzņēmumos ir ne tikai darbinieku kvalifikācijas, bet arī motivācijas jautājums. Aizvien biežāk uzņēmumu vadību sāk interesēt jautājumi, kas saistīti ar darbinieku motivēšanu un iesaistīšanu dažādās izglītojošās un profesionālās attīstības programmās, lai tādējādi palielinātu darbinieku darba efektivitāti. Ir jāmaina veids un attieksme, kā izglītot cilvēkus un organizēt procesus uzņēmumā. Vadītāja un darbinieku spēja pareizi noteikt mērķi un efektīvi izmantot resursus ir uzņēmuma veiksmes galvenie faktori. Darbinieki ir ļoti nozīmīgs neizmantotu rezervju avots, un to vajag efektīvi izmantot, lai sasniegtu uzņēmuma darbības mērķus. Īpaša uzmanība jāpievērš darbinieku motivācijai, jo kā liecina prakse, motivēts darbinieks cenšas strādāt pēc iespējas labāk, pilnībā izmantojot gan savu kvalifikāciju, gan spējas.
Māka prasmīgi runāt un veiksmīgi kontaktēties ir svarīgs ikvienas personības aspekts, ko nodrošina valodas, runas un saskarsmes prasmes, kā arī spēja un māka šīs prasmes pielietot visdažādākajās dzīves situācijās, izjūtot saskarsmes partnera pozīciju. Savukārt nepieciešamo komunikatīvo kompetenci veido gan katra cilvēka individuālās prasmes, kas iegūtas izglītošanās (mācību procesa) gaitā, gan atbilstīga sociālā uzvedība, gan spēja strādāt komandā, kā arī iniciatīva un gatavība uzņemties atbildību.
Kāpēc nepieciešama komunikācija uzņēmumā, ko tā dod?
Autores skatījumā, pirmkārt, bez prasmes komunicēt nav iespējami profesionāli panākumi, liela daļa kļūdas darba vietā rodas tieši nepietiekošas vai arī neveiksmīgas komunikācijas dēļ, protams, ir arī citas sekas: konflikti, spriedze, stress un neciešama darba atmosfēra.
Veiksmīgas un pārdomātas komunikācijas sistēmas klātesamība organizācijā ir tad, ja pastāv sociālais dialogs visa līmeņa darbinieku vidū. Savukārt sociālais dialogs sniedz šādas priekšrocības:
pastāv iespējas rast risinājumus, panākot vienošanos - konsensu (no latīņu valodas “consensus omnium” – kopējs viedoklis);
dialogā iesaistīto praktiskā pieredze tiek izmantota risinājumos – nevis no prakses attālināto ierēdņu noteikumi;
pašu formulētie noteikumi tiek labāk akceptēti nekā likumdošanas normas.
Svarīgi, lai katrs darbinieks lepotos ar savu uzņēmumu, atbalstītu tā misiju, darbiniekiem jāzina sava uzņēmuma vēsture, jāizprot tā filozofija, jābūt informētiem par stratēģiskajiem plāniem un darba rezultātiem. Lai sasniegtu šādus rezultātus ir jāveic liels un plānveidīgs darbs tieši konkrētās organizācijas iekšienē, vadībai komunicējot ar padotajiem.
Ikkatrs darbinieks grib apzināties, ka darbā ieguldot savas spējas un pūles, veic nozīmīgu darbu, izjūt piederību organizācijai un tāpat arī grib saņemt pienācīgu sava darba novērtējumu. Darbinieki, kas to izjūt, ir gatavi strādāt labāk un ar lielāku atdevi, līdz ar to tie ir lojālāki pret organizāciju.
Organizācija (grieķu cilmes vārds „organon”, kura nozīme „instruments, ierocis”, bet franču valodā „organisation” nozīmē „ierīkošana, sakārtošana sistēmā”) – savstarpēji saistītu elementu funkcionāla sistēma noteiktu mērķu sasniegšanai.
…
Darba mērķis ir izpētīt LR CSP darbinieku savstarpējo komunikāciju un, izvērtējot tās attīstības iespējas, izstrādāt priekšlikumus iekšējās komunikācijas pilnveidošanai. Tēmas aktualitāte saistīta ar praksē pastāvošajām problēmām starppersonu komunikācijas jomā konkrētajā iestādē. Darba pirmajā daļā sniegts ieskats par iekšējās komunikācijas pilnveidošanas iespējām publiskajā pārvaldē. Darba otrajā daļā analizētas iekšējās komunikācijas pilnveidošanas iespējas un aprakstīts un analizēts veiktais pētījums par LR CSP darbinieku komunikāciju un tās problēmām.
- LR Centrālās statistikas pārvaldes iekšējās komunikācijas analīze
- Masu informācijas līdzekļu loma citas etniskas grupas tēla veidošanā
- Mediju politizēšanās iemesli
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Masu informācijas līdzekļu loma citas etniskas grupas tēla veidošanā
Дипломная для университета64
Оцененный! -
Mediju politizēšanās iemesli
Эссе для университета2
-
Koncepcijas "Vienādas iespējas visiem" īstenošana
Реферат для университета12
-
Sabiedriskās organizācijas sociāli ekonomiskās darbības analīze un attīstības perspektīvas
Дипломная для университета49
Оцененный! -
Laulāto mantiskās attiecības
Дипломная для университета57
Оцененный!