Дипломная
Гуманитарные науки
Педагогика
Mācību sasniegumu vērtēšana, ar to saistītās problēmas un...-
Mācību sasniegumu vērtēšana, ar to saistītās problēmas un iespējamie risinājumi
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | 2 | |
Annotation | 3 | |
Saturs | 4 | |
1. | Mācību sasniegumu vērtēšanas raksturojums | 6 |
1.2. | Vērtēšanas formas un principi | 9 |
1.3. | Vērtēšanu ietekmējošie faktori | 11 |
1.4. | Laba vērtētāja raksturojums | 13 |
2. | Mācību sasniegumu vērtēšanas problēmas, un to iespējamie risinājumi | 16 |
2.1. | Mācību sasniegumu objektivitāte, reliabilitāte un validitāte | 16 |
2.2. | Bailes, kuras izraisa skola | 17 |
2.3. | Mācību sasniegumi un motivācija | 20 |
2.4. | Pārbaudes darbu labošana, novērtēšana, atgriezeniskā saite | 21 |
2.5. | Atzīmju sistēmas trūkumi un bezatzīmju sistēmas pozitīvā puse | 25 |
3. | Pētījuma rezultātu apkopojums | 27 |
Secinājumi | 38 | |
Izmantotā literatūra | 39 | |
Pielikumi | 41 |
Secinājumi
1. Vērtēšana ir būtiska mācību procesa sastāvdaļa, kuras īstenošanai nepieciešama augsta atbildības sajūta.
2. Liela daļa skolotāju, vērtējot skolnieku, ietekmējas no papildus faktoriem, kā sociālais stāvoklis, izskats vai radniecība, kurām nav nekāda saistība ne ar skolnieka zināšanām, ne viņa spējām.
3. Skolotājs ir augstas atbildības profesija, kas attiecīgi prasa adekvātu un objektīvu izturēšanos attiecībā pret skolniekiem. Skolotāja rokās daļēji ir arī skolnieka nākotnes iespējas, kuras var tik sabojātas neatbilstoši novērtējot.
4. Skolotājam būtu jāapzinās, ka skolnieku mācību sasniegumi nav atkarīgi tikai no skolnieku pašu ieguldījuma mācību procesā, bet arī no stundu kvalitātes un skolotāja attieksmes.
5. Labs skolotājs un labs mācību sasniegumu novērtētājs, strādā pēc G. Werner izstrādātajiem laba novērtētāja principiem.
6. Mācību procesa un pārbaudes darbu laikā, skolotāja pienākums ir radīt drošu darba atmosfēru un vidi.
7. Pēc atzīmes nav iespējams spriest par skolnieka patieso zināšanu līmeni.
8. Mācību procesa uzlabošanai, ir nepieciešama regulāra skolotāja darba novērtēšana, īpaši no skolnieku puses.
9. Jāattīsta jaunu izglītības programmu veidošana, kas paredz objektīvāku skolēnu zināšanu vērtēšanas ieviešanu un pielietošanu praksē.
10. Nepieciešams izstrādāt vienotus pamatprincipus, kas nosaka zināšanu vērtēšanas vadlīnijas.
11. Praktiskā pētījuma rezultāti uzrāda, ka 51% visu aptaujāto, būtu gatavi pāriet uz daļēju mācību sasniegumu vērtēšanu aprakstošā veidā.
12. Praktiskā pētījuma rezultāti uzrāda, ka lielākā daļa aptaujāto respondentu (95%) ir saskārušies ar neobjektīvu mācību sasniegumu novērtēšanu.
…
Anotācija.......................................................................................................................................2 Annotation.....................................................................................................................................3 Saturs.............................................................................................................................................4 1. Mācību sasniegumu vērtēšanas raksturojums...........................................................................6 1.2. Vērtēšanas formas un principi...........................................................................................9 1.3. Vērtēšanu ietekmējošie faktori........................................................................................11 1.4. Laba vērtētāja raksturojums.............................................................................................13 2. Mācību sasniegumu vērtēšanas problēmas, un to iespējamie risinājumi................................16 2.1. Mācību sasniegumu objektivitāte, reliabilitāte un validitāte...........................................16 2.2. Bailes, kuras izraisa skola................................................................................................17 2.3. Mācību sasniegumi un motivācija...................................................................................20 2.4. Pārbaudes darbu labošana, novērtēšana, atgriezeniskā saite...........................................21 2.5. Atzīmju sistēmas trūkumi un bezatzīmju sistēmas pozitīvā puse....................................25 3. Pētījuma rezultātu apkopojums...............................................................................................27 Secinājumi...................................................................................................................................38 Izmantotā literatūra.....................................................................................................................39 Pielikumi.....................................................................................................................................41
- Interaktīvo mācību metožu izmantošanas iespējas latviešu folkloras apguvē
- Mācību motivācija
- Mācību sasniegumu vērtēšana, ar to saistītās problēmas un iespējamie risinājumi
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Interaktīvo mācību metožu izmantošanas iespējas latviešu folkloras apguvē
Дипломная для университета54
-
Mācību motivācija
Дипломная для университета63
-
Pusaudžu ar īpašām vajadzībām mācību prasmju rosinošās metodes dabasmācības apguves procesā
Дипломная для университета83
Оцененный! -
Interaktīvo mācību metožu izmantošana latviešu folkloras apguvē 4.klasē
Дипломная для университета75
Оцененный! -
Vērtīborientēta mācību stunda kā pozitīvās attieksmes veidotāja skolēnos
Дипломная для университета75
Оцененный!