Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека

Выгодно: цена со скидкой!

Обычная цена:
21,48
Экономия:
2,36 (11%)
Со скидкой*:
19,12
Купить
Добавить в список желаний
Идентификатор:248194
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 22.02.2007.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 33 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
  Anotācija    4
  Annotation    5
1.  Bērnu ar īpašām vajadzībām mācību prasmju pilnveidošanās dabasmācības apguves procesā    6
1.1.  Mācību prasmju izpratne teorētiskajā literatūrā    6
1.2.  Bērnu ar īpašām vajadzībām mācību prasmes    12
1.2.1.  Bērnu ar īpašām vajadzībām raksturojums    12
1.2.2.  Bērnu ar garīgās attīstības traucējumiem raksturojums    15
1.2.2.1.  Bērnu ar garīgās attīstības traucējumiem sajūtu un uztveres īpatnības    16
1.2.2.2.  Bērnu ar garīgās attīstības traucējumiem atmiņas īpatnības    17
1.2.2.3.  Bērnu ar garīgās attīstības traucējumiem domāšanas īpatnības    19
1.2.2.4.  Bērnu ar garīgās attīstības traucējumiem iztēles īpatnības    23
1.2.2.5.  Bērnu ar garīgās attīstības traucējumiem uzmanības īpatnības    24
1.2.2.6.  Bērnu ar garīgo atpalicību funkciju traucējumi    25
1.2.2.7.  Korekcijas darba iespējas bērniem ar īpašām vajadzībām    27
1.3.  Mācību prasmju pilnveidošanās dabasmācības apguves procesā    30
1.3.1.  Mācību prasmju rosinošās metodes    30
1.3.2.  Apgūstamās prasmes dabasmācībā bērniem ar īpašām vajadzībām    37
2.  Pusaudžu ar īpašām vajadzībām mācību prasmju pilnveidošanās izpēte dabasmācības apguvē    41
2.1.  Skolēnu prasmju reālā līmeņa vērtējums 5. klasē    41
2.2.  Skolēnu prasmju reālā līmeņa vērtējums 6. klasē    48
2.3.  Aptaujas rezultātu analīze    57
2.4.  Rosinošo dabasmācības metožu kopuma izveide un pielietojums bērniem ar īpašām vajadzībām mācību prasmju pilnveidošanai    60
2.5.  Pētījuma rezultātu apstrāde, analīze un interpretācija    61
  Secinājumi    66
  Literatūra    67
  Pielikums    69
Фрагмент работы

1.1. Mācību prasmju izpratne teorētiskajā literatūrā
Prasme ir māka jeb spēja veikt kādu darbību atbilstoši nepieciešamajai kvalitātei un apjomam. Tā ir darbības izpildes priekšnosacījums un tāda zināšanu, darbības paņēmienu apguves pakāpe, kas ļauj apgūto izmantot mērķtiecīgā darbībā. Daļu prasmju cilvēks apgūst dabiskās pieredzes procesā, piemēram, prasmi staigāt, citas – pašam apzināti vingrinoties vai speciālista vadībā, piemēram, datora lietošanas prasmi. Prasme veidojas daudzpusīgos, atkārtotos vingrinājumos un var uzlaboties bezgalīgi, piemēram, runas prasme, vadīšanas prasme, valodas prasme (Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīca 2000). Tātad prasme ir saistīta gan ar zināšanu, kas ir reālās pasaules lietu un parādību apjēgts un iegaumēts atspoguļojums cilvēka apziņā, gan praktiskās darbības paņēmienu apguvi. Galvenie zināšanu elementi ir fakti un likumsakarības, ko palīdz apgūt un izprast praktiska darbība. Praktiski pielietotas zināšanas labāk nostiprinās atmiņā un vieglāk reproducējas. Prakse kā izziņas avots piedāvā dabiski izveidojušos cilvēka izziņas loģisko ceļu – no sajūtām un uztveres uz priekšstata tēlu apzināšanu un jēdzienu veidošanu, kas nodrošina vispārinātu zināšanu pielietošanu jaunā situācijā, atraujoties no tēlaini konkrētās domāšanas, tādējādi paplašinot darbošanās brīvību (Žogla 2001).
Bērna elementārās prasmes veidojas pieredzes un atdarināšanas rezultātā. Attīstības gaitā tās automatizējas un kļūst par komponentiem sarežģītākām prasmēm, proti, kļūst par iemaņām. Piemēram, mācoties rakstīt, bērns sākumā ar diezgan lielu piepūli apgūst burtu rakstīšanas māku. Tad viņš iemācās no burtiem veidot vārdus, no vārdiem teikumus un beidzot spēj rakstveidā brīvi izteikt attiecīgo saturu. Līdzīgi ikvienu prasmi var pilnveidot līdz meistarības pakāpei. Jo vairāk prasmes paņēmieni ir automatizēti, jo pilnīgāk ir izkopta prasme (Zelmenis 1991). Tātad iemaņa ir māka, kas iegūta ilgstošā vingrināšanās procesā un ir apgūta tādā mērā, ka darbība tiek veikta automātiski, tai nav nepieciešama apzināta kontrole, vadība un regulēšana. Iemaņa ir automatizēta darbība, kas nostiprinājusies, to vairākkārtīgi atkārtojot. Iemaņa attiecas tikai uz darbības tehnisko pusi un kopā ar zināšanām veido prasmes pamatu (Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīca 2000). Bet tikai daļa prasmju pāraug iemaņās (Žogla 2001).
Ļoti svarīgs prasmju un iemaņu izkopšanas nosacījums ir mērķtiecīgi vingrinājumi – darbības atkārtošana, kamēr tiek sasniegts rezultāts.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Отправить работу на э-почту

Твое имя:

Адрес э-почты, на которую отправить адрес работы:

Привет!
{Твое имя} советует Тебе посмотреть работу в интернет-библиотеке Atlants.lv на тему „Pusaudžu ar īpašām vajadzībām mācību prasmju rosinošās metodes dabasmācības apguves procesā”.

Адрес работы:
https://rus.atlants.lv/w/248194

Отправить

Э-почта отправлена.

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация