-
Mācīšanās optimizācijas iespējas sākumskolā
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 7 | |
1. | MĀCĪŠANĀS PROCESA OPTIMIZĀCIJA, optimizācijas IESPĒJAS SĀKUMSKOLĀ | 10 |
1.1. | Aktīvo mācību metožu pielietojums mācīšanās procesa optimizācijā sākumskolā | 17 |
Darbs grupās | 20 | |
Kooperatīvā mācīšanās | 23 | |
Projektu metode | 26 | |
Integrētā mācīšanās | 33 | |
1.2. | Mācību procesa diferenciācija un individualizācija | 37 |
2. | PERSONĪBAS IZZINĀŠANA MĀCĪŠANĀS OPTIMIZĀCIJAS PROCESĀ SĀKUMSKOLĀ | 40 |
2.1. | Sākumskolēnu izziņas psihiskā procesa raksturojums | 44 |
2.2. | Mācīšanās tipi | 46 |
3. | MĀCĪBU PROCESA OPTIMIZĀCIJU VEICINOŠU MĀCĪBU METOŽU PIELIETOJUMS SĀKUMSKOLĀ | 48 |
4. | Aktīvās un tradicionālās mācīšanās metodes mācību rezultātu salīdzinājums | 51 |
4.1. | Pētījuma organizācija un norise | 51 |
4.2. | Rezultāti un novērtējums | 52 |
NOBEIGUMS | 56 | |
LITERATŪRA UN AVOTI | 57 | |
PIELIKUMI | 59 |
1. MĀCĪBU PROCESA OPTIMIZĀCIJA, OPTIMIZĀCIJAS IESPĒJAS SĀKUMSKOLĀ
J. Babanskis ar mācību optimizāciju saprot plašu pasākumu sistēmu, kas skolotājam dod iespēju konkrētajos apstākļos sasniegt vislabākos iespējamos rezultātus. [6, 30]
Optimizēt mācību procesu, ievērojot vispārīgos mācību un audzināšanas mērķus, pedagoģiskās likumsakarības, mācību principus, katra skolēna un visas klases reālās mācīšanās iespējas un audzinātības līmeni, kā arī paša skolotāja iespējas, nozīmē noteikt attiecīgajai mācību stundai vai stundu ciklam konkrētos mācību uzdevumus, atbilstoši tiem konkretizēt mācību saturu, izvēlēties piemērotas formas un metodes (arī pareizi tās saskaņot). Tas viss kopumā rada iespēju sasniegt projektētos rezultātus paredzētajā laikā ar mācību procesa dalībnieku normālu piepūli.
J. Babanskis nosaka šādus pamatposmus, kas ir nozīmīgi mācību optimizēšanā:
1) mācību mērķu un uzdevumu konkretizēšana;
2) mācību satura konkretizēšana un tā mērķtiecīga sakārtošana;
3) mācību līdzekļu plānošana, mācību formu un metožu izvēle;
4) skolotāja un skolēnu mijiedarbības organizēšana, mācību procesa vadība;
5) mācību darbības kontroles un paškontroles regulēšana;
6) skolotāja un skolēnu gūto darba rezultātu analīze nolūkā pilnīgot mācības nākamajā ciklā
Pirmajā posmā – mācību uzdevumu noteikšanā, skolotājs:
• iepazīstas ar galvenajām prasībām, kas ietvertas mācību programmā;
• iepazīstas ar mācību grāmatas saturu un noskaidro, kā mācību un audzināšanas uzdevumus ar to var realizēt;
• konkretizē mācību uzdevumus, ievērojot skolēnu reālās mācīšanās iespējas un audzinātības līmeni, klases sastāvu un īpatnības;
• precizē mācību un audzināšanas uzdevumus, ievērojot atsevišķu audzēkņu un skolēnu grupu īpatnības.
…
Aktīvo mācību metožu apraksts un pielietojums mācību procesā, skolēnu mācīšanās tipi un pētījums
- Mācīšanās optimizācijas iespējas sākumskolā
- Projekts kā personības attīstības līdzeklis sākumskolā
- Stresa situācijas sākumskolā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Projekts kā personības attīstības līdzeklis sākumskolā
Дипломная для университета67
-
Interaktīvo mācību metožu izmantošanas iespējas latviešu folkloras apguvē
Дипломная для университета54
-
Rokdarbu iespējas bērna sensorikas attīstībā 3 – 4 gadus veciem bērniem
Дипломная для университета80
Оцененный! -
Informācijas pieejamība un izglītošanas iespējas skolās par azartspēļu atkarību
Дипломная для университета83
Оцененный! -
Tēmas "Latvijas pilsētas" apguves iespējas 3. klasē
Дипломная для университета67
Оцененный!