Дипломная
Технологии
Питание, кулинария
Maizes kvalitāte Latvijas tirgū no patērētāju viedokļa-
Maizes kvalitāte Latvijas tirgū no patērētāju viedokļa
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | 4 | |
Ievads | 5 | |
1. | Maizes vispārējais raksturojums | 8 |
1.1. | Izejvielu nozīme maizes kvalitātes veidošanā | 8 |
1.2. | Maizes kvalitātes līmeņa saistība ar tas uzturvērtību | 12 |
Dienā ieteicamās enerģijas un uzturvielu vidējās devas (7; autora aprēķins) | 14 | |
1.3. | Maizes klasifikācija un sortiments | 20 |
1.4. | Ražošanas procesu loma kvalitātes līmeņa veidošanā | 24 |
1.5. | Kvalitātes raksturotāji | 29 |
2. | Maizes piegādātāji Latvijas tirgū | 35 |
2.1. | Uzņēmumu piedāvājums | 39 |
2.1.1. | “Hanzas maiznīcas” piedāvājums | 39 |
2.1.2. | Citu uzņēmumu piedāvājums | 41 |
2.2. | Darbs ar patērētājiem | 42 |
2.2.1. | Informācija patērētājiem uz maizes iesaiņojuma | 43 |
2.2.2. | Citi patērētāju informēšanas avoti | 50 |
3. | Patērētāju apmierinātības pētīšana | 56 |
3.1. | Anketas veidošana | 58 |
Apraksts | 60 | |
3.2. | Rezultātu analīze | 64 |
Secinājumi un priekšlikumi | 93 | |
Kopsavilkumi svešvalodās | 97 | |
Izmantotas literatūras un avotu saraksts | 102 | |
Pielikumi | 105 |
Latvijas maizes tirgus būtiski atšķiras no citu produktu tirgus – tas pēdējos gados visai nemainīgi ir bijis ar lielu ražotāju skaitu un izteiktu sadrumstalotību atšķirībā no citām Latvijas pārtikas ražošanas nozarēm. Maizes nozarē mazo ražotāju īpatsvars aizņem 50.2% tirgus. Šī tendence iezīmē Latvijas maizes tirgum raksturīgu iezīmi – cena dominē pār kvalitāti. Raksturīgi ir tas, ka maizes ražošanas uzņēmumi, kas nespēj konkurēt ar kvalitāti, konkurē ar cenu. Produkta attīstīšanas procesā ražotājs izvēlas tādu kvalitātes līmeni, kas varētu nostiprināt viņa pozīcijas mērķtirgū. Līdz ar to daudzi uzņēmumi, lai izdzīvotu, pārdod maizi par ļoti zemu cenu. Tas nozīmē, ka daudz izejvielu no maizes sastāva viņi aizvieto ar uzlabotājiem. Dažreiz tas pazemina maizes kvalitāti un ietekme garšas īpašības.
Patērētājiem piedāvā diezgan plašu maizes sortimentu ar dažādiem kvalitātes līmeņiem. Katrs var izvēlēties sev nepieciešamo produktu. Toties ne visi ir spējīgi izvērtēt maizes kvalitāti informācijas trūkuma dēļ. Tas ir izdevīgi tiem uzņēmumiem, kuri ražo produkciju ar zemo kvalitātes līmeni. Maizes cepējiem, kuri piedāvā augstvērtīgo produkciju, jācenšas saprast kāda veida un par ko informēt patērētājus, lai pievērstu viņu uzmanību savai produkcijai. Tos nav iespējams izdarīt, nezinot cilvēku attieksmi pret maizi un tās kvalitāti.
Maģistra darba mērķis - izvērtēt maizes kvalitāti Latvijas tirgū no patērētāju viedokļa un izstrādāt priekšlikumus maizes ražotājiem produktu kvalitātes pilnveidošanai un informācijas izplatīšanas uzlabošanai.
Mērķa sasniegšanai pētījumu gaitā tika izvirzīti šādi uzdevumi:
speciālajā literatūrā izpētīt kā veidojas maizes kvalitāte;
izvērtēt Latvijas normatīvajos aktus, kas attiecas uz maizes kvalitāti;
analizēt maizes tirgus struktūru un uzņēmumu piedāvājumu;
izvērtēt līdzekļus, ar kuru palīdzību maizes cepēji informē patērētājus par produkta īpašībām;
pilnveidot anketu no pirmā apsekojuma, lai izpētītu patērētāju viedokļu izmaiņas par maizes kvalitāti Latvijas tirgū;
aptaujāt respondentus, analizēt un izvērtēt anketēšanas rezultātus;
uz analīzes pamata izdarīt secinājumus par maizes kvalitāti no patērētāju viedokļa;
izstrādāt priekšlikumus par patērētāju informēšanas un produkta pilnveidošanas iespējām.
Maģistra darbs sastāv no divām daļām (teorētiskās un praktiskās).
Darba saturs ir izklāstīts trīs nodaļās, katrā nodaļā ir apkopoti secinājumi un priekšlikumi.
Pirmā darba nodaļa ir teorētiskā. Tā ir nepieciešama, lai būtu iespējams saprast maizes kvalitātes līmeņu veidošanu no dažādiem aspektiem.
Otrā nodaļa apvieno gan teorētisko, gan praktisko daļu. Nodaļā tiek izvērtēti maizes piegādātāji un informācijas līdzekļi, ar kuru palīdzību cepēji informē patērētājus par maizes īpašībām. Informācijas līdzekļi tiek izvērtēti ar uzņēmumu piemēriem, kuri plaši izmanto noteiktus informācijas avotus. Otrā nodaļā sīki aprakstīts maizes iepakojums un to atsevišķa daļa – marķējums. Darba autors uzskata, ka tas ir visefektīvākais mārketinga paņēmiens, lai pievērstu potenciālo patērētāju uzmanību.
Trešā nodaļa ir praktiskā. Tajā tiek atspoguļoti sākotnējās un atkārtotās anketēšanas rezultāti par patērētāju viedokļi par maizes kvalitāti Latvijas tirgū. Visi faktiski materiāli šajā nodaļā ir ņemti no autora veiktiem apsekojumiem, tādēļ atsauces darba tekstā par tiem nav dotas.
Pētījumā tiek izmantotas dažāda veida metodes. Lai izpētītu faktorus, kuri ietekme maizes kvalitātes līmeņu veidošanu, darba autors izmanto ekonomiskas analīzes metodes un salīdzināšanas metodes. Lai iegūtu patērētāju viedokļi par maizes kvalitāti tiek izmantota novērojuma metode (apsekojums). Arī darbā tiek izmantotas statistiskās analīzes metodes, tādas kā grupēšanas, salīdzināšanas, vidējo lielumu aprēķināšana. Tie tiek izmantoti, lai izvērtētu apsekojumā iegūtos rezultātus. Statistiskās informācijas atspoguļošanai darbā tiek izmantotas grafiskas metodes.…
Darbā tiek pētīta cilvēku informētība par maizes kvalitātes līmeņa izmaiņas divu gada laikā, sakot no 2005. gadā. Tiek apskatīta maize, kā produkts un izanalizēti maizes kvalitātes līmeņi atkarība no produkta sastāva , uzturvērtības, un ražošanas procesa. Tiek vērtēti maizes piegādātāji Latvijas tirgū un to paņēmieni, ar kuru palīdzību tiek informēti patērētāji. Sīki ir apskatīts maizes iepakojums, kā svarīgs informācijas avots. Aprakstīts Latvijas iedzīvotāju apsekojums par maizes kvalitāti. Šeit tiek analizēti faktori, kuri ietekmē maizes izvēli, kā arī tika izvērtēts respondentu zināšanas līmenis par maizi.
- Latvijas komercbanku konkurētspēja Eiropas finanšu tirgū
- Maizes kvalitāte Latvijas tirgū no patērētāju viedokļa
- Mazo uzņēmumu konkurētspējas palielināšanas virzieni mēbeļu ražošanas tirgū
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Mazo uzņēmumu konkurētspējas palielināšanas virzieni mēbeļu ražošanas tirgū
Дипломная для университета66
Оцененный! -
Latvijas komercbanku konkurētspēja Eiropas finanšu tirgū
Дипломная для университета68
Оцененный! -
SIA "Ceplīši" vieta Latvijas tūrisma tirgū, konkurence un attīstības stratēģija
Дипломная для университета62
Оцененный! -
Mazo un vidējo uzņēmumu zīmolu pozicionēšanas iespējas Latvijas tirgū
Дипломная для университета60
-
Latvijas biškopības nozares konkurētspējas un attīstības iespēju analīze Eiropas Savienības tirgus ietvaros
Дипломная для университета62
Оцененный!