Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека

Выгодно: цена со скидкой!

Обычная цена:
21,48
Экономия:
2,36 (11%)
Со скидкой*:
19,12
Купить
Добавить в список желаний
Идентификатор:572067
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 10.07.2007.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 25 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
1.  Bērna fizioloģiskās un psiholoģiskās īpatnības pirmskolas vecuma bērnu grupā 2-3 gadi, attiecīgos attīstības līmeņos    5
2.  Matemātisko priekšstatu loma pirmskolas izglītības iestādē 2-3 gadīgu bērnu attīstībā    12
3.  Matemātisko priekšstatu veidošanas metodes    15
3.1.  Spēle    15
3.2.  Rotaļa    16
3.3.  Nodarbība    18
3.4.  Individuālā pieeja (ceļš uz bērnu individuālo spēju attīstību)    19
3.5.  Integrētā mācīšanās    19
4.  Pētījumi par matemātisko priekšstatu apguvi    20
4.1.  Bērnu matemātisko priekšstatu apzināšana    20
4.1.1.  Pedagoģiskie vērojumi gada sākumā    20
4.1.2.  Pedagoģiskie vērojumi gada beigās    21
4.2.  Pedagoģiskās izmēģinājumu darbības programma veicot pētījumus    22
4.2.1.  Konstruēšanas nodarbība    22
4.2.2.  Didaktiskā rotaļa    24
4.3.  Pedagoģiskā izmēģinājumu darbība 2-3 gadu vecuma grupā    26
4.3.1.  Testi    26
4.3.2.  Pedagogu anketēšana    28
  Secinājumi    29
  Nobeigums    31
  Anotācija    32
  priekšstati veicina 2-3 gadus vecu bērnu attīstību – pierādījās, balstoties uz apskatīto literatūru un veiktajiem pētījumiem par bērniem, vecākiem, pedagogiem un vidusskolas skolēniem. Annotation    32
  Annotation    33
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    34
  Pielikums Nr. 1    35
  Pielikums Nr. 2    36
  Pielikums Nr. 3    37
  Pielikums Nr. 4    39
  Pielikums Nr. 5    40
  Pielikums Nr. 6    42
  Pielikums Nr. 7    46
  Pielikums Nr. 8    49
  Pielikums Nr. 9    50
  Pielikums Nr. 10    51
  Pielikums Nr. 11    52
Фрагмент работы

Mūsdienās matemātikas zināšanas, prasmes un iemaņas ir vajadzīgas visiem, kaut arī ar mēru. Bērna pirmā sabiedrība ir ģimene, kur noteicošā loma ir pieaugušajiem (mātei, tēvam). Pirmskolas vecums bērnam pašvērtējums ir atkarīgs no psiholoģiskā klimata ģimenē. Bērna personības veidošanas procesā sevišķa vieta ierādīta matemātisko priekšstatu attīstīšanai. Šobrīd izglītošanās pamatvirziens ir pievēršanās cilvēkam, viņa psiholoģiskajām īpatnībām. Ne visiem viegli padodas matemātika, tāpēc bieži zūd interese to mācīties.
Pirmskolas izglītības iestādes programma paredz bērna sociālo iemaņu un personības, arī psihisko procesu attīstību, 2 -3 gados mazulis dodas uz bērnudārzu, lai apgūtu šo programmu. Bērnudārzā rūpīgi jāielūkojas katrā bērnā un jāmeklē to īpatno. Tikai balstoties uz zināšanām par bērna attīstības īpatnībām, pedagogs var īstenot savu domu par matemātiskās domāšanas attīstību. Šī attīstība ir būtiska, jo mūsdienu bērni dzīvo vidē, kuras virzītājspēks būs informācijas apmaiņa ar tehnoloģijas palīdzību.
Matemātika maziem bērniem pirmskolas vecumā 2 – 3 gadi ir saistīta ar rotaļām ( piemēram, klucīši, puzles utt.). Matemātikas teorētiskais pamats ir mainīts, mehāniskās matemātikas mācīšanās vietā tiek ieviesta, tā saucamā, darbība ar priekšmetiem un priekšmetu grupām pamatā. Agrīnā vecumā tas sasaucas ar radošo rotaļu darbības veidu – rotaļas ar priekšmetiem un to grupām. Savā darbā apskatīju un praktiski pielietoju šo metodi, jo šajās rotaļās bērnam veidojas domāšanas pamats.
Pētot matemātisko priekšstatu veidošanās nozīmi bērna personības attīstībā, pedagogam jāizmanto pareiza metodika un darbības formas. Pedagogam, lai sekmētu bērna personības attīstību, jārespektē bērna patstāvība, brīvība, pašattīstība un pašapmācība. Pētnieciskā darba gaitā apkopoju pieejamo literatūru par matemātiskajiem priekšstatiem vecuma grupā 2-3 gadi, kā arī literatūru, kas saistīta ar tiem. Izskatīju rotaļu teorijas pedagogu, psihologu un filozofu skatījumā. Piemēram, K. Višinskis (1824 – 1870): „Spēle vai rotaļa ir bērna īstenība, kura ir daudz interesantāka, nekā reālā pasaule.”. Literatūrā iegūto informāciju analizēju un izvēlējos pētīšanas metodes, darba formas.
Praktiskajā daļā, ievērojot bērnu psiholoģiskās īpatnības, veicu bērnu novērošanu grupās un individuāli. Novērošanai izveidoju atbilstošu tabulu. Praktiskajā daļā veicu arī aptauju, kurā anketēju skolēnus par matemātiskajiem priekšstatiem pirmskolas vecumā. Izdarot visas izmēģinājumu darbības, veidoju savas domas, secinājumus par bērnu personības attīstību saistībā ar matemātiskajiem priekšstatiem.
Darba mērķis: Noskaidrot matemātisko priekšstatu veidošanās nozīmi 2-3 gadu vecu bērnu personības attīstībā, un izveidot metodisko darba formu.
Darba uzdevumi:
1.Izpētīt teorētiskās nostādnes par matemātisko priekšstatu veidošanu attiecīgā vecuma grupā.
2.Iepazīties ar darba specifiku 2-3 gadu vecuma grupā.
3.Pedagoģisko izmēģinājumu veikšana, bērnu (2-3g.) matemātiskās domāšanas attīstībā.
4.Izmēģinājumu darbībā iegūto rezultātu analīze.
Pētījuma hipotēze: Matemātiskie priekšstati veicina 2-3 gadus vecu bērnu personības attīstību.
Darba metodes:
1.Teorētiskās metodes
Literatūras analīze
2.Praktiskās metodes:
Pedagoģiskā novērošana
Anketēšana
Pedagoģisko izmēģinājumu darbība
Testēšana.
Katrs bērns attīstās kā individualitāte un topošā personība ar savām bioloģiskajām, sociāli noteiktajām psihiskajām īpašībām. Jāatceras, ka bērns kā individualitāte nes sevī to īpatno, kas ir viņa personībā, pieredzē, patībā. [7;13]
Ikviena bērna attīstība ir pakļauta vispārējām likumsakarībām. Bērns ir personība, kura nepārtraukti turpina attīstīties. Bērns attīstās atbilstoši tai informācijai, kas viņā uzkrāta ģenētiski jeb pārmantota, iegūta grūtniecības un dzemdību laikā, kā arī tai, kuru viņš iegūst augot un attīstoties.…

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Отправить работу на э-почту

Твое имя:

Адрес э-почты, на которую отправить адрес работы:

Привет!
{Твое имя} советует Тебе посмотреть работу в интернет-библиотеке Atlants.lv на тему „Matemātisko priekšstatu veidošanas nozīme bērna personības attīstībā 2 – 3 gadu vecuma grupā”.

Адрес работы:
https://rus.atlants.lv/w/572067

Отправить

Э-почта отправлена.

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация