Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:978801
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 28.01.2008.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 34 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
1.  Pirmsskolas vecākā vecuma bērnu attīstības īpatnības    5
2.  Mūzikas klausīšanās – muzikālās darbības veids, tā raksturojums    10
2.1.  Mūzikas klausīšanās mērķis un uzdevumi pirmsskolā    10
2.2.  Mūzikas klausīšanās organizācija pirmsskolas izglītības iestādē    12
2.3.  Bērnu uztverei atbilstošas mūzikas izvēle    15
3.  Emociju raksturojums    18
3.1.  Emociju jēdziens, to izpausmes    18
3.2.  Bērnu pozitīvo emociju attīstību veicinošie un kavējošie faktori    22
3.3.  Bērnu emociju izpausmes vecākā pirmsskolas vecumposmā    25
4.  Mūzikas klausīšanās kā bērnu emocionālās atsaucības rosinātāja    28
5.  Pieaugušā loma bērnu pozitīvo emociju veicināšanā    32
6.  Mūzikas klausīšanās vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pozitīvo emociju attīstības praktiskā izpēte    35
6.1.  Veiktais pētījums par bērnu pozitīvo emociju attīstību muzikālajās nodarbībās    35
6.2.  Vecāku anketēšanas rezultātu apkopojums    44
6.3.  Audzinātāju anketēšanas rezultātu apkopojums    49
  Pedagoģiskie ieteikumi vecākiem    53
  Pedagoģiskie ieteikumi audzinātājām    54
  Secinājumi    55
  Izmantotās literatūras saraksts    57
Фрагмент работы

Cilvēka personības struktūrā emociju un jūtu sfērai ir nozīmīga loma. Mūzika ir viens no tiem mākslas veidiem, kas visdaudzveidīgāk attēlo mūsu emocionālo pasauli. Mūzika ir arī tā, kura šīs emocijas modelē, rada dažādas noskaņas un izjūtas.
Bērnos jau ģenētiski veidojas prasība pēc mūzikas - jau kopš dzimšanas bērns parāda emocionālu atsaucību mūzikai. Ja bērnam patīk kāds muzikāls izpildījums, tad viņš priecīgi kustina kājiņas, rociņas un smaida, vēlāk pat lallina līdzi. Bet ja nepatīk, tad bērns var sākt nemierīgi grozīties vai raudāt. Kad bērns pieaug, tad jau var pateikt pieaugušajam kā viņš jūtas. Vai attiecīgs skaņdarbs ir rosinājis patīkamas vai nepatīkamas sajūtas, dažreiz pat bērns var sabīties no pārāk skaļas un dinamiskas melodijas.
Mūzika iedarbojas vispirms uz cilvēka jūtu sfēru. Katrs iespaids izraisa emocionālu atbalsi, kā, piemēram, prieku, skumjas, mīlestību, maigumu, niknumu, izbrīnu un ļoti daudz citu jūtu, kuru nianses ir tik smalkas, ka vārdos ir grūti izsakāmas.
Izglītības iestādēs, bieži vien, mūzikas nodarbībās vairāk uzmanība tiek veltīta dziedāšanai, bet ļoti svarīgi ir pievērst uzmanību citām nodarbību formām, kā, piemēram, mūzikas klausīšanās nodarbībām. Ar mūzikas klausīšanās palīdzību bērnam var parādīt dažāda rakstura, tembrāli bagātus skaņdarbus, pakāpeniski paplašinot to bezgalīgo, skaisto pasauli, kuru sauc par mūziku, vienlaicīgi attīstīt, bagātināt viņa emocionālo sfēru. Pētot pedagoģiski psiholoģisko literatūru secinu, ka mūzika ir dabisks bērna vispusīgas attīstības virzītājs. Ir noskaidrots, ka visi izziņas procesi noris sekmīgāk, ja tos pavada noteikts emocionāls pārdzīvojums. Sevišķi spilgti tas atklājas atmiņas procesā. Informāciju, ko pavada emocionāla attieksme, labāk iegaumējam, ilgāk saglabājam un vieglāk atceramies. …

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация