Secinājumi un priekšlikumi
1. Autors secina, ka jēdziens “kontrabanda” Latvijas normatīvaja regulējumā ir definēts nekonkrēti.
Priekšlikums: Ņemot vērā pieaugošo narkotisko un psihotropo vielu, kā arī prekursoru kontrabandu, autora ieskatā terminu „kontrabanda”, ir jāpapildina, izsakot to šādi: kontrabanda apzīmē muitas krāpniecību, kuras pazīme ir nelegāla preču kustība pāri muitas robežlīnijai, izmantojot jebkuru slepenu paņēmienu, līdz ar to Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 201.12 pantu ir jāpapildina ar jēdziena „kontrabandas novēršana” skaidrojumu, lai nerastos pārkāpējiem izdevīgas interpretācijas.
2. Narkotisko vielu prekursoru kontrole ir būtisks elements narkotisko vielu apkarošanā. Ņemot vērā šo vielu plašu likumīgu izmantojumu, to tirdzniecību nav iespējams aizliegt. Lai novērstu šo vielu novirzīšanu uz nelegālu izmantošanu, starptautiskā un Eiropas līmenī tika ieviests īpašs regulējums attiecībā uz šo vielu likumīgas tirdzniecības uzraudzību un aizdomīgu darījumu atklāšanu.
Priekšlikums: Izdarīt grozījumu likumā “Par narkotisko un psihotropo vielu un zāļu likumīgās aprites kārtību” un papildināt to ar 42.1 pantu šādā redakcijā:
“42.1 pants. Prekursoru operators:
1) norāda eksporta atļaujas numuru visos attiecīgajos muitas dokumentos (eksporta un importa deklarācijās);
2) nodrošina to, ka, prekursorus transportējot, eksporta un importa atļaujas kopijas tiek pievienotas kravai un iesniegtas muitas punktā;
3) reizi ceturksnī iesniedz Zāļu valsts aģentūrai informāciju par saviem darījumiem ar prekursoriem Ministru kabineta noteiktajā kārtībā un apjomā;
4) izdod iekšējās kārtības noteikumus par prekursoru apriti, identificējot tajos par prekursoru aprites uzraudzību atbildīgās persona.
…