Дипломная
Искусство, культура и история
Личности
Nelaimīgā skolēna tēls Daniela Penaka romānā "Skolas sāpes"-
Nelaimīgā skolēna tēls Daniela Penaka romānā "Skolas sāpes"
TOP 500
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 3 | |
1. | DAIĻRADES PSIHOLOĢIJA | 6 |
1.1. | Daiļrades psiholoģijas vispārīgs raksturojums | 6 |
1.2. | Daiļrades psiholoģijas vēsturiskā attīstība | 7 |
1.3. | Daiļrades psiholoģijas pētīšanas metodes | 11 |
1.4. | Jaunrade un psiholoģija | 14 |
2. | RADOŠA PERSONĪBA. JAUNRADES PROCESS | 19 |
2.1. | Radošas personības raksturojums | 19 |
2.2. | Radoša procesa rosinošie un ietekmējošie spēki | 21 |
2.3. | Jaunrades process un tā posmi | 31 |
3. | DANIELS PENAKS UN MŪSDIENU FRANCIJA | 35 |
3.1. | Nozīmīgākie Penaka biogrāfijas aspekti | 35 |
3.2. | Penaka daiļrades apskats | 36 |
3.2.1. | Kopējais pārskats | 36 |
3.2.2. | Penaka literārās daiļrades vispārīga analīze | 38 |
3.2.3. | Romāns “Skolas sāpes” | 41 |
3.3. | Francija 20. un 21.gadsimta mijā – sociālais aspekts | 45 |
4. | DANIELA PENAKA RADOŠUMA ANALĪZE | 53 |
4.1. | Daniels Penaks kā radoša personība | 54 |
4.2. | Daniela Penaka radošo procesu rosinošie un ietekmējošie faktori | 57 |
4.3. | Daniela Penaka jaunrades procesa analīze | 65 |
NOBEIGUMS | 68 | |
KOPSAVILKUMS | 70 | |
AVOTU UN LITERATŪRAS SARAKSTS | 71 | |
SUMMARY | 79 | |
ANNOTATION | 80 | |
PIELIKUMI | 81 |
NOBEIGUMS
Balstoties uz daiļrades psiholoģijas pamatideju un 20./21.gadsimta mijas Francijas sabiedrībā aktuālo problēmu izpētes pamata veikto Daniela Penaka radošuma analīzi, noskaidrojot, kādas konkrētas rakstura iezīmes un personīgie pārdzīvojumi ietekmējuši Daniela Penaka daiļradi un kā viņa darbos izteiktās domas korelē ar laikmeta kontekstu, pētījuma mērķis uzskatāms par izpildītu.
Kā vienu no nozīmīgākajām Daniela Penaka rakstura īpašībām, kas visspēcīgāk ietekmējusi Daniela Penaka daiļradi un tās attīstību, jāmin viņa jūtīgums un emocionalitāte. Tieši bērnībā pārdzīvotais, ciešot nelaimīgā skolēna jeb slaista likteni, kam mācībās neveicies, kalpojis par iedvesmu rakstnieka visaugstāk novērtētā darba – autobiogrāfiskā romāna “Skolas sāpes” – tapšanai. Skolas laikā Penaks piedzīvojis plašu astēnisko jeb nomācošo emociju klāstu: kauns, vainas apziņa par savu esību, nesaprašanas sāpes, neizpratne, nepārliecinātība par saviem spēkiem, mazvērtības izjūta, bezmērķīgums, šaubas u.c., kuras rakstnieks transformējis un atklājis dziļi personiskā un atklātā romānā. Līdztekus nomācošajām emocijām Daniela Penaka daiļradē nozīmīgas bijušas arī stēniskās jeb uzbudinošās emocijas, piemēram, mīlestība: cilvēciskā mīlestība kā dzinulis pirmajiem literārajiem sasniegumiem un mīlestība pret literatūru.
Par Danielu Penaku kā radošu personību un aktīvu sabiedrības locekli liecina viņa daiļrades saskaņotība ar laikmeta kontekstu: pētījuma rezultātā autore secināja, ka rakstnieka daiļradē atainotas un risinātas konkrētajā laika periodā arī Francijas sabiedrībā aktuālās problēmas un tēmas: problēmas izglītības jomā, ar sabiedrības integrāciju un imigrantiem, diskrimināciju un rasismu saistīti jautājumi u.c.
Pētījuma gaitā mērķa sasniegšanai tika izpildīti izvirzītie uzdevumi: apkopota pieejamā teorētiskā literatūra un pētījumi par daiļrades psiholoģiju, tās attīstības vēsturi un pētījumu metodēm, sniegts radošas personības un jaunrades procesa raksturojums, sniegts ieskats svarīgākajos Daniela Penaka biogrāfijas aspektos un sniegts ieskats viņa daiļradē, veikta gadsimtu mijas Francijas preses analīze, pētījumu noslēdzot ar Daniela Penaka kā radošas personības analīzi.
…
Penaka darbības lauks ir visai plašs, aptverot vairākas mākslas nozares: literatūra (kriminālromāni pieaugušajiem, bērnu un jauniešu romāni, esejas, komiksi u.c.), teātris un kino (scenāriji), iemantojot plašu atbalstītāju pulku ne tikai Francijā, bet arī citur pasaulē (viņa darbi tulkoti vairāk kā 30 valodās). Penaka darbos risinātas tādas aktuālas tēmas kā, piemēram, indivīda un ģimenes, indivīda un sabiedrības attiecības, kā arī citas tēmas, kas saistītas ar mūsdienu Franciju (piemēram, rasisms un imigrantu jautājums) un ļauj autoru uzskatīt par aktīvu sabiedrības locekli ar savu viedokli. Uzsākot darbu pie pētījuma, autore uzstāda sekojošu hipotēzi: Daniela Penaka kā radošas personības rakstura iezīmes un personiskā pieredze, kā arī laikmeta gars ir būtiski elementi viņa daiļrades un individuālā stila veidošanās procesā. Darba mērķis ir noskaidrot, kādas rakstura iezīmes un personīgie pārdzīvojumi ietekmējuši Daniela Penaka daiļradi, kā viņa darbos izteiktās domas korelē ar laikmeta kontekstu un sabiedrībā pastāvošajiem procesiem.
Atsevišķas atsauces nekvalitatīvas.
- Gajs Kornēlijs Tacits "Ģermānija"
- Mākslas stili, ievērojamākie mākslinieki un viņu darbi
- Nelaimīgā skolēna tēls Daniela Penaka romānā "Skolas sāpes"
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Bērna pašnovērtēšanās
Дипломная для университета35
-
"Izdegšana" sociālajā darbā, tās profilakse
Дипломная для университета65
-
Informācijas pieejamība bērniem, uzsākot aprūpes procesu stacionārā
Дипломная для университета51
Оцененный! -
Matemātisko priekšstatu veidošanas nozīme bērna personības attīstībā 2 – 3 gadu vecuma grupā
Дипломная для университета54
Оцененный! -
Pusaudžu mācību motivācija un tās analīze vēstures apguvē
Дипломная для университета42