Дипломная
Предпринимательство и право
Финансы, кредит
Nodokļu nomaksa ātrās kreditēšanas sistēmā-
Nodokļu nomaksa ātrās kreditēšanas sistēmā
2011–2015 гг.
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 6 | |
1. | ĀTRĀS KREDITĒŠANAS FINANŠU INSTITŪCIJU DARBĪBAS RAKSTUROJUMS | 8 |
1.1. | Ātrās kreditēšanas normatīvais regulējums | 8 |
1.2. | Ātrās kreditēšanas institūciju licencēšanas kārtība | 12 |
1.3. | Ātrās kreditēšanas pakalpojumu sniedzēji Latvijā | 16 |
2. | NODOKĻU NOMAKSAS SISTĒMAS RAKSTUROJUMS LATVIJĀ | 21 |
2.1. | Nodokļu attīstības vēsture | 21 |
2.2. | Latvijas Republikas nodokļu sistēma | 26 |
3. | NODOKĻU IETEKME UZ „X” LOMBARDA DARBĪBU | 33 |
3.1. | „X” lombarda darbības raksturojums | 33 |
3.2. | „X” lombarda produktu piedāvājumu raksturojums | 35 |
3.3. | Nodokļu nomaksas kārtība lombardā „X” | 41 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 55 | |
BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS | 60 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Apkopojot darbā sniegto informāciju un veikto analīzi var izdarīt sekojošus secinājumus:
1. Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva 2008/48/EEK par patēriņa kredītlīgumiem darbības joma skar visus patēriņa kredītlīgumus, izņemot ar hipotēku nodrošinātu kredītu vai kredītu ēku un zemes iegādei, kredītlīgumus zem 200 EUR un virs 75 000 EUR, īres un nomas līgumus, saskaņā ar kuriem patērētājam nepāriet īpašumtiesības uz preci (piemēram, operatīvo līzingu), lombardu kredītu, kredītu esošu parādu nomaksai, darba devēju piešķirtu kredītu u.c.
2. Ar mērķi paaugstināt patērētāju aizsardzību kreditēšanas jomā, 2010.gada 28.oktobrī Saeima pieņēma grozījumus Patērētāju tiesību aizsardzības likumā, kas nosaka, ka no 2011.gada 1.novembra kreditēšanas pakalpojumu patērētājam drīkstēs sniegt tikai kapitālsabiedrība, kura saņēmusi speciālu atļauju (licenci) patērētāja kreditēšanas pakalpojuma sniegšanai.
3. MK noteikumi Nr.245 „Noteikumi par kārtību, kādā izsniedz, pārreģistrē, aptur un anulē speciālo atļauju (licenci) patērētāju kreditēšanas pakalpojumu sniegšanai un maksā valsts nodevu par speciālās atļaujas (licences) izsniegšanu un pārreģistrāciju, kā arī prasībām kapitālsabiedrībai speciālās atļaujas (licences) saņemšanai” nosaka, ka licenci kreditēšanas pakalpojumu sniegšanai izsniegs Patērētāju tiesību aizsardzības centrs uz vienu gadu ar iespēju to pārreģistrēt.
4. Ieviešot licencēšanas sistēmu, pēc MK iecerēm sagaidāmi šādi galvenie ieguvumi: paaugstināts patērētāju aizsardzības līmenis; nodrošināti godīgi, vienlīdzīgi konkurences apstākļi kreditēšanas tirgū visiem kredītu devējiem; nodrošināta preventīvā darbība pārkāpumu novēršanā; atvieglota tirgus uzraudzība; palielināta uzraudzības ilgtermiņa efektivitāte; uzraugošās iestādes administratīvo izdevumu samazināšanās ilgtermiņā.
5. Pēc autora domām minimālā apmaksātā pamatkapitāla apmēra noteikšana veicinās ilgtermiņā stabila un patērētājiem uzticama ātrās kreditēšanas tirgus izveidi, aizsargās patērētājus no kredītu devējiem, kuriem tirgū ir tikai īstermiņa darbības mērķi, no kredītu devēju maksātspējas pasliktināšanās, kas var rezultēties pret klientiem vērstā parādu piedziņā, nodrošinās normatīvo aktu prasību ievērošanu attiecībā uz patērētāju kreditēšanu un datu aizsardzību, kā arī veicinās kvalitatīvu pakalpojumu sniegšanu patērētājam.
6. Pēc aprēķiniem tāda apmēra valsts nodevas ieviešanas rezultātā neizbēgami pieaugs gan procentu likme (aptuveni par 3 – 4%), gan arī izdevumi, kas saistīti ar kredīta noformēšanu un kontroli, kas noteikti nedos labumu patērētājam, un ir pretrunā ar augstāk minēto EM sākotnējiem mērķiem.
7. Saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likumu ar patērētāja kreditēšanu var nodarboties persona, kas piešķir vai apsola piešķirt patērētājam kredītu, tai skaitā, kredītu nekustamā īpašuma iegādei; kredīts noformējams kā atlikts maksājums, aizdevums vai cita finansiāla vienošanās. Līdz ar to ar patērētāju kreditēšanu varēja nodarboties ikviens: sākot no fiziskajām personām (kuras saimnieciskās vai profesionālās darbības ietvaros sniedz pakalpojumu patērētājam) līdz pat kapitālsabiedrībām.
8. Nebanku kreditoru jomu, Kredītu reģistrā dalību ņem tikai 23 lielākie nebanku kreditori, galvenokārt, banku meitas sabiedrības, līzinga kompānijas (kopš Kredītu reģistra izveides līdz 2009.gada 30.jūnijam). 2010.gadā 31.decembrī iesūtītas ziņas par 2 144 911 saistībām (t.sk. spēkā esošajiem kredītiem, atmaksātajiem kredītiem un regresa prasībām), no kurām 529 912 saistības (24,7%) iesūtījušas nebanku komercsabiedrības.
9. Kredītu reģistrā vislielākais bija to saistību skaits, kuru apjoms nepārsniedz 1 000 latu (61,25%) un visvairāk reģistrēti citi kredīti patēriņa preču iegādei (45,2% no visu reģistrēto saistību skaita), kas visbiežāk raksturīgs privātpersonām. 36,5% gadījumos par citu kredītu patēriņa preču iegādei parādsaistībām ziņas sūtījuši tieši nebanku kreditori – kredītu reģistra dalībnieki.
10. 2011.gadā visvairāk reģistrēti patēriņa kredīti, turklāt to īpatsvars salīdzinājumā ar 2010.gada 31.decembri palielinājās no 45,2% līdz 50,3% no visu reģistrēto saistību skaita. Savukārt norēķinu karšu kredītu īpatsvars samazinājās no 35,1% līdz 28,8%.
…
Mūsdienās kredītu pakalpojumus plašā klāstā piedāvā gan bankas, gan dažādas finanšu institūcijas. Lai attīstītu savu darbību un nostiprinātu ilgtermiņa sadarbību ar klientiem kā bankas, tā arī finanšu institūcijas piedāvā saviem klientiem visdažādākos aizņēmuma veidus. Latvijas kredītiestāžu kredītpolitika balstās uz kreditēšanas subjekta stingro izvēli, tāpēc katrai kredītiestādei ir sava noteikta kreditēšanas kārtība un tās organizēšana, aizdevumu termiņu, pieļaujamo risku un kredīta apjomi. Civiltiesiskās attiecības galvenokārt balstās uz savstarpējiem darījumiem. Lai arī katra darījuma pamatā ir savstarpēja uzticēšanās, tomēr pārsvarā visos gadījumos tiek pielietoti dažādi saistību izpildes nodrošinājuma līdzekļi, piemēram, hipotēka, rokas ķīla, lietošanas ķīla, rokas nauda, līgumsods. Viens no galvenajiem nodokļu ienākumu avotiem jebkurā valstī ir uzņēmējdarbības aplikšana ar tiem. Un tieši valsts nodokļu sistēma spēlē nozīmīgu lomu jebkurā uzņēmējdarbības nozares attīstīšanā. Šodien valdībai kā nekad agrāk jāatbalsta uzņēmumu darbību, lai ne tikai nepazaudētu darbaspēku, bet arī stabilizētu un uzlabotu kopēju valsts ekonomiku. Diplomdarba mērķis ir analizēt ātrās kreditēšanas sistēmu Latvijā un novērtēt nodokļu ietekmi uz ātrās kreditēšanas uzņēmuma darbību, kā arī veikt secinājumus. Izejot no diplomdarba mērķa ir izvirzīti sekojoši uzdevumi: • apskatīt ātrās kreditēšanas institūciju darbību Latvijā; • izskatīt Latvijas Republikas nodokļu sistēmu un pēdējās izmaiņas nodokļu likumdošanā; • dot Lombarda „X” lombarda organizatoriski ekonomisku raksturojumu; • analizēt nodokļu izmaiņu ietekmi uz Lombards „X” lombarda darbību. Diplomdarba pirmajā nodaļā tika raksturots ātrās kreditēšanas normatīvais regulējums. Licencēšanas kārtība, kā arī ātrās kreditēšanas pakalpojumu sniedzēji Latvijā. Diplomdarba otrajā nodaļā tika raksturota nodokļu nomaksas sistēmā Latvijā. Diplomdarba trešajā nodaļā tika aplūkota Lombarda „X” darbība un produktu piedāvājums, kā arī nodokļu nomaksas kārtība un to ietekme uz Lombarda „X” darbību. Diplomdarba sastāvs: 3 nodaļas, 63 lappuses, 9 attēli, 7 tabulas, 50 literatūras avoti.
Atsevišķas atsauces nekvalitatīvas.
- Nodokļu nomaksa ātrās kreditēšanas sistēmā
- Nodokļu politika Latvijā, tās darbības efektivitāte un analīze
-
Telefonu sarunu uzskaties sistēma
Дипломная59 Коммуникации, транспорт, связь, Экономика, Компьютеры, программирование, электроника
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Nodokļu aplikšanas problēma kā Latvijas integrācijas Eiropas Savienībā faktors
Дипломная для университета80
-
Latvijas nodokļu politika
Дипломная для университета62
TOP 50 -
Nodokļu politika Latvijā, tās darbības efektivitāte un analīze
Дипломная для университета72
Оцененный! -
Nodokļu aplikšanas problēma kā Latvijas integrācijas Eiropas Savienībā faktors
Дипломная для университета85
-
Nodokļu administrēšana
Дипломная для университета53