Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
14,20 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:639260
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 08.02.2013.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 27 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
2011–2015 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  IEVADS    6
1.  ĀTRĀS KREDITĒŠANAS FINANŠU INSTITŪCIJU DARBĪBAS RAKSTUROJUMS    8
1.1.  Ātrās kreditēšanas normatīvais regulējums    8
1.2.  Ātrās kreditēšanas institūciju licencēšanas kārtība    12
1.3.  Ātrās kreditēšanas pakalpojumu sniedzēji Latvijā    16
2.  NODOKĻU NOMAKSAS SISTĒMAS RAKSTUROJUMS LATVIJĀ    21
2.1.  Nodokļu attīstības vēsture    21
2.2.  Latvijas Republikas nodokļu sistēma    26
3.  NODOKĻU IETEKME UZ „X” LOMBARDA DARBĪBU    33
3.1.  „X” lombarda darbības raksturojums    33
3.2.  „X” lombarda produktu piedāvājumu raksturojums    35
3.3.  Nodokļu nomaksas kārtība lombardā „X”    41
  SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI    55
  BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS    60
Фрагмент работы

SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Apkopojot darbā sniegto informāciju un veikto analīzi var izdarīt sekojošus secinājumus:
1. Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva 2008/48/EEK par patēriņa kredītlīgumiem darbības joma skar visus patēriņa kredītlīgumus, izņemot ar hipotēku nodrošinātu kredītu vai kredītu ēku un zemes iegādei, kredītlīgumus zem 200 EUR un virs 75 000 EUR, īres un nomas līgumus, saskaņā ar kuriem patērētājam nepāriet īpašumtiesības uz preci (piemēram, operatīvo līzingu), lombardu kredītu, kredītu esošu parādu nomaksai, darba devēju piešķirtu kredītu u.c.
2. Ar mērķi paaugstināt patērētāju aizsardzību kreditēšanas jomā, 2010.gada 28.oktobrī Saeima pieņēma grozījumus Patērētāju tiesību aizsardzības likumā, kas nosaka, ka no 2011.gada 1.novembra kreditēšanas pakalpojumu patērētājam drīkstēs sniegt tikai kapitālsabiedrība, kura saņēmusi speciālu atļauju (licenci) patērētāja kreditēšanas pakalpojuma sniegšanai.
3. MK noteikumi Nr.245 „Noteikumi par kārtību, kādā izsniedz, pārreģistrē, aptur un anulē speciālo atļauju (licenci) patērētāju kreditēšanas pakalpojumu sniegšanai un maksā valsts nodevu par speciālās atļaujas (licences) izsniegšanu un pārreģistrāciju, kā arī prasībām kapitālsabiedrībai speciālās atļaujas (licences) saņemšanai” nosaka, ka licenci kreditēšanas pakalpojumu sniegšanai izsniegs Patērētāju tiesību aizsardzības centrs uz vienu gadu ar iespēju to pārreģistrēt.
4. Ieviešot licencēšanas sistēmu, pēc MK iecerēm sagaidāmi šādi galvenie ieguvumi: paaugstināts patērētāju aizsardzības līmenis; nodrošināti godīgi, vienlīdzīgi konkurences apstākļi kreditēšanas tirgū visiem kredītu devējiem; nodrošināta preventīvā darbība pārkāpumu novēršanā; atvieglota tirgus uzraudzība; palielināta uzraudzības ilgtermiņa efektivitāte; uzraugošās iestādes administratīvo izdevumu samazināšanās ilgtermiņā.
5. Pēc autora domām minimālā apmaksātā pamatkapitāla apmēra noteikšana veicinās ilgtermiņā stabila un patērētājiem uzticama ātrās kreditēšanas tirgus izveidi, aizsargās patērētājus no kredītu devējiem, kuriem tirgū ir tikai īstermiņa darbības mērķi, no kredītu devēju maksātspējas pasliktināšanās, kas var rezultēties pret klientiem vērstā parādu piedziņā, nodrošinās normatīvo aktu prasību ievērošanu attiecībā uz patērētāju kreditēšanu un datu aizsardzību, kā arī veicinās kvalitatīvu pakalpojumu sniegšanu patērētājam.
6. Pēc aprēķiniem tāda apmēra valsts nodevas ieviešanas rezultātā neizbēgami pieaugs gan procentu likme (aptuveni par 3 – 4%), gan arī izdevumi, kas saistīti ar kredīta noformēšanu un kontroli, kas noteikti nedos labumu patērētājam, un ir pretrunā ar augstāk minēto EM sākotnējiem mērķiem.
7. Saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likumu ar patērētāja kreditēšanu var nodarboties persona, kas piešķir vai apsola piešķirt patērētājam kredītu, tai skaitā, kredītu nekustamā īpašuma iegādei; kredīts noformējams kā atlikts maksājums, aizdevums vai cita finansiāla vienošanās. Līdz ar to ar patērētāju kreditēšanu varēja nodarboties ikviens: sākot no fiziskajām personām (kuras saimnieciskās vai profesionālās darbības ietvaros sniedz pakalpojumu patērētājam) līdz pat kapitālsabiedrībām.
8. Nebanku kreditoru jomu, Kredītu reģistrā dalību ņem tikai 23 lielākie nebanku kreditori, galvenokārt, banku meitas sabiedrības, līzinga kompānijas (kopš Kredītu reģistra izveides līdz 2009.gada 30.jūnijam). 2010.gadā 31.decembrī iesūtītas ziņas par 2 144 911 saistībām (t.sk. spēkā esošajiem kredītiem, atmaksātajiem kredītiem un regresa prasībām), no kurām 529 912 saistības (24,7%) iesūtījušas nebanku komercsabiedrības.
9. Kredītu reģistrā vislielākais bija to saistību skaits, kuru apjoms nepārsniedz 1 000 latu (61,25%) un visvairāk reģistrēti citi kredīti patēriņa preču iegādei (45,2% no visu reģistrēto saistību skaita), kas visbiežāk raksturīgs privātpersonām. 36,5% gadījumos par citu kredītu patēriņa preču iegādei parādsaistībām ziņas sūtījuši tieši nebanku kreditori – kredītu reģistra dalībnieki.
10. 2011.gadā visvairāk reģistrēti patēriņa kredīti, turklāt to īpatsvars salīdzinājumā ar 2010.gada 31.decembri palielinājās no 45,2% līdz 50,3% no visu reģistrēto saistību skaita. Savukārt norēķinu karšu kredītu īpatsvars samazinājās no 35,1% līdz 28,8%.

Коментарий автора
Коментарий редакции
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация