Nepārtraukti mainīgā biznesa vide liek uzņēmumiem meklēt arvien efektīvākus darba paņēmienus. Izglītības un kvalifikācijas paaugstināšanās, darbinieku un sabiedrības informētība prasa no uzņēmumu vadības arvien sarežģītāku un izsmalcinātāku vadības metožu izvēlēšanos. Lai spētu kontrolēt uzņēmumā notiekošo, vairs nepietiek tikai ar spēju vadīt darbinieku uzvedību, bet nepieciešams arī pārvaldīt to, kā cilvēki domā un jūt, veidot kopējos uzskatus un noskaņojumu. Tādējādi rodas vajadzība ieviest vienotu vērtību, normu un noteikumu sistēmu, tas ir – organizāciju kultūru, kas ļauj palielināt darba efektivitāti un koncentrēties uz uzņēmuma mērķu sasniegšanu. Organizāciju kultūra ir „atslēga”, kad tiek pētīta uzņēmuma attīstība un evolūcija laika gaitā. Tā ir stratēģiski nozīmīga, izvērtējot plānus sekmīgai darbības nodrošināšanai, kļūstot par noteicošo faktoru veiksmīgai izaugsmei, kas savukārt netieši var ietekmēt arī visa reģiona un valsts labklājību. Organizāciju kultūras tēma tiek atpazīta un uzskatīta par vērā ņemamu pavisam nesen. Pirms tam, kad eksistēja organizācijas teorija, kas mēģināja paskaidrot dažādus notiekošos procesus organizācijas iekšienē, nebija izpratnes par vispārējiem sistēmas fenomeniem, tāpat arī netika meklēti skaidrojumi parādībām, kas attīstās saiknē starp organizācijas sistēmu un tās vidi.…