-
Pārvadājumu organizēšana uzņēmējdarbībā
2000–2010 гг.
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 8 | |
1. | ANALĪTISKĀ APSKATA DAĻA | 11 |
1.1. | Loģistikas nozīme uzņēmējdarbībā | 11 |
1.2. | Transporta veidu vispārējais raksturojums | 14 |
1.3. | Dzelzceļa transports | 17 |
1.3.1. | Dzelzeļa vadības organizatoriska struktūra | 17 |
1.3.2. | Maksa par pārvadājumiem | 20 |
1.4. | Visparēja informācija par pārvadājumu procesu | 22 |
1.4.1. | Kravu un komerciālās darbības saturs | 23 |
1.4.2. | Kravu un komercdarbības pilnveidošanas galvenie virzieni | 24 |
1.4.3. | Situācija kraušanas pakalpojumu un kravu piegādes jomā | 26 |
1.4.4. | Kravas staciju klasifikācija un uzdevumi | 28 |
2. | PĒTĪJUMU UN APRĒĶINU DAĻA | 31 |
2.1. | Transporta nozares raksturojums | 31 |
2.2. | A/S “Latvijas Dzelzceļš” darbības apraksts | 35 |
2.3. | A/s “Latvijas dzelzceļš” materiāli tehniskās bāzes apraksts | 40 |
2.4. | Dzelzceļa kravu pārvadājumi | 46 |
2.4.1. | Dzelzceļa kravu pārvadājumu apraksts un analīze | 46 |
2.4.2. | Tranzītkravu pārvadājumi un tranzīta politika | 55 |
2.4.3. | Valsts a/s “Latvijas dzelzceļš” kravu pārvadājumu tarifu politika | 59 |
2.4.4. | Valmieras stacijas darbības apraksts | 64 |
2.5. | Valsts a/s “Latvijas Dzelzceļš” nākotnes perspektīvas | 67 |
Secinājumi un priekšlikumi | 69 | |
Bibliogrāfiskais saraksts | 72 | |
Pielikumi | 73 |
Transporta infrastruktūra nosaka valsts ekonomisko izaugsmi. Transporta un dzelzceļu sistēmai ir noteicošā loma Latvijas Iekšzemes kopproduktā. Viens no noteicošajiem faktoriem ir ekonomiski izdevīgā ģeogrāfiskā atrašanās vieta, kura ļauj Latvijas valstij ieņemt vadošo vietu tranzītpārvadājumu jomā. Šāda veida pārvadājumus Latvijas valstī veic valsts a/s “Latvijas dzelzceļš”, kas nodrošina tranzītkravu plūsmu caur Latvijas lielākajām ostām: Ventspili, Rīgu un Liepāju. Galvenokārt tiek pārvadātas bīstamās kravas – nafta un naftas produkti un beramās kravas - akmeņogles, minerālmēslojumi u.c. Latviju šķērso nozīmīgs Austrumu – Rietumu dzelzceļa koridors, kas nosaka dzelzceļa kravu apgrozījumu un starptautisko kravu plūsmu. Galvenās valstis, caur kurām tiek virzītas šāda veida kravas ir Krievija, Baltkrievija, Ukraina un Baltijas valstis.
Ar dzelzceļa kravu pārvadājumiem ir saistītas dažādas problēmas, kas kavē to tālāku attīstību. Kā vienu no tām var minēt transporta, konkrētāk, dzelzceļa transporta infrastruktūras nepietiekamu attīstību. Salīdzinoši ar pārējām Eiropas Savienības attīstītajām valstīm Baltijas valstu dzelzceļi neatbilst Eiropas Savienībā noteiktajām kvalitātes prasībām.
Transports ir tā tautsaimniecības nozare, bez kuras nevar pastāvēt neviena cita ražotne, pat ne parastākais pārtikas veikals, kuram arī periodiski ir jāpapildina preču klāsts, un bez transporta to praktiski nav iespējams izdarīt.
Mūsdienu ekonomika bez transporta nav iespējama, jo, pirmkārt, pasaulē pastiprinās ģeogrāfiskā ražošanas specializācija, izmantojot vietējās priekšrocības ražošanā. Otrkārt, arī lielražošana rada transporta vajadzības. Abas šīs tendences rada nepieciešamību nogādāt preces no vietas, kur tās tiek ražotas, līdz patērētājam, kurš atrodas tālu no ražotāja.
Latvijā transporta saimniecībai ir sena vēsture. Jau bijušās Cariskās Krievijas un Padomju savienības laikos Latvija bija viens no tiem reģioniem, kur kravu pārvadājumi bija ļoti augsti attīstīti. Taču, mainoties ekonomiskajai situācijai pēc neatkarības atgūšanas, samazinājās arī pieprasījums pēc visa veida transporta pakalpojumiem, tāpat lēcienveidīgi pieauga arī degvielas izmaksas, kas attiecīgi samazināja transporta pakalpojumu piedāvājuma līmeni. Savukārt kā loģiska tirgus reakcija sekoja transporta pakalpojumu cenu un tarifu pieaugums.
Taču tagad šis pārejas periods jau ir beidzies un Latvijā atkal pakāpeniski pieaug dažādu veidu kravu apjoms. [7]
Jau Napoleons izprata loģistikas nozīmīgumu. Izmantojot loģistiku, viņš pārvietoja savus karaspēkus ātrāk un taktiski veiksmīgāk, un bija daudz efektīvāks cīņās. Mūsdienās vārdam “Loģistika” ir daudz plašāka nozīme kā Napoleona laikos.…
Bakalaura darba tēma ir „Pārvadājumu organizēšana uzņēmējdarbībā” , tiek analizēta uzņēmuma valsts a/s “Latvijas Dzelzceļš” - attīstība, saimnieciskā darbība un tās rezultāti, kravu pārvadājumu attīstība un izmaiņas Transporta infrastruktūra nosaka valsts ekonomisko izaugsmi. Transporta un dzelzceļu sistēmai ir noteicošā loma Latvijas Iekšzemes kopproduktā. Viens no noteicošajiem faktoriem ir ekonomiski izdevīgā ģeogrāfiskā atrašanās vieta, kura ļauj Latvijas valstij ieņemt vadošo vietu tranzītpārvadājumu jomā. Šāda veida pārvadājumus Latvijas valstī veic valsts a/s “Latvijas dzelzceļš”, kas nodrošina tranzītkravu plūsmu caur Latvijas lielākajām ostām: Ventspili, Rīgu un Liepāju. Galvenokārt tiek pārvadātas bīstamās kravas – nafta un naftas produkti un beramās kravas - akmeņogles, minerālmēslojumi u.c.
- Bezdarba samazināšanas iespēju organizēšana Kurzemē
- Kravu un pasažieru pārvadājumu organizācijas pilnveidošana VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga""
- Pārvadājumu organizēšana uzņēmējdarbībā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Kravu un pasažieru pārvadājumu organizācijas pilnveidošana VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga""
Дипломная для университета62
Оцененный! -
Bezdarba samazināšanas iespēju organizēšana Kurzemē
Дипломная для университета46
Оцененный! -
Reklāmas organizēšana uzņēmējdarbībā
Дипломная для университета90
Оцененный! -
Pārvadājumu organizēšana uzņēmumā SIA "Euro Baltic Trans"
Дипломная для университета38
Оцененный! -
Resursu organizēšana uzņēmējdarbībā
Дипломная для университета60