Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:856454
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 16.06.2006.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 68 единиц
Ссылки: Использованы
Фрагмент работы

Reklāma ir ar uzņēmējdarbību vai profesionālo darbību saistīts jebkuras formas vai jebkura veida paziņojums vai pasākums, kura nolūks ir veicināt preču vai pakalpojumu (arī nekustamā īpašuma, tiesību un saistību) popularitāti vai pieprasījumu pēc tiem. [23, 5.lpp.]
Reklāma ir īpašs komunikācijas veids, ko personas vai firmas izmanto informācijas izplatīšanai ar maksas līdzekļu palīdzību.

1.1. Ieskats reklāmas vēsturē

Vēstures gaita reklāma radās kā dabiska nepieciešamība, lai kādai cilvēku grupai būtu iespēja pavēstīt citiem tās vai citas komerciāla rakstura ziņas.
Reklāma ir izveidojusies vienlaicīgi ar tirdzniecību. Vārds reklāma ir latīņu cilmes vārds, kas darināts no vārda reclamare – kliegt pretim. Ar vārdu reklāma saprot pasākumus, kuru mērķis ir padarīt kaut ko plaši pazīstamu, izraisīt patērētāju, pircēju interesi.
Kairas Arheoloģijas muzejā atrodams 2500 gadu vecs akmens, uz kura lasāms uzraksts: ”Es, Rinoss no Krētas salas, skaidroju sapņus”. Tas ir viens no vissenākajiem reklāmas veida tekstiem pasaulē.
Savukārt Londonā glabājas kāds Ēģiptes papiruss, kura hieroglifi vēsta, ka tiek pārdots vergs. Arī Mezopatāmijā vīna, labības un lopu tirgotajiem jau sirmā senatnē bija akmeni vai kokā iecirsti spiedogi jeb “preču zīmes”.
Afišu pirmsākumi ir atrasti Senās Grieķijas teritorija Senajā Romā reklāmas rakstura sludinājumus rakstīja uz nobalsinātas sienas, kas bija sadalīta taisnstūra laukumos, kuros katrs varēja ierakstīt savu sludinājumu.[51.,4.-5. lpp.]
Tā kā agrajos viduslaikos pamatā pastāvēja naturālā saimniecība, tirdzniecība bija ļoti vāji attīstīta, valdīja vispārējs analfebetisms, tad arī reklāmas attīstība praktiski nenotika. Reklāmas vēsturē to sauc par “tukšo” periodu.
Līdz ar Renesanses laikmeta sakumu un kapitālistisko attiecību veidošanas radās vajadzība ne tikai pēc mutvārdu sludinājumiem, bet arī pēc rakstveida sludinājumiem.
Laikam, viens no svarīgākiem notikumiem, kas iegāja mūsdienu reklāmas vēsturē ir noņemamo burtu izgudrojums ar Johannu Guttenbergu 1440. gadā. Viņa izgudrojums kļuva par jauno masu nozīmes reklāmas nesēja sakumu, to skaitā bija drukātas afišēs, skrejlapas un avīžu sludinājumu. [48., 33.-35. lpp.]
Pirmo iespiesto sludinājumu ir izdevis angļu tipogrāfs Viljams Kokstons 1473. gadā. Tajā tika pavēstīts par Bībeles izdošanu. Tas bija svarīgs solis reklāmas attīstībā, jo šīs reklāmas lapiņas varēja nogādāt uz jebkuru pilsētu, vai valsti.…

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация