Дипломная
Технологии
Коммуникации, транспорт, связь
Pārvadājumu pilnveidošana starptautisko autopārvadājumu u...-
Pārvadājumu pilnveidošana starptautisko autopārvadājumu uzņēmumos
2011–2015 гг.
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 8 | |
1. | TRANSPORTA PAKALPOJUMU NOZARES ANALĪZE | 10 |
1.1. | Transporta nozares analīze | 10 |
1.2. | Starptautisko autopārvadājumu tirgus dalībnieki | 12 |
1.3. | Autotransports | 15 |
1.4. | Dzelzceļa transports | 18 |
1.5. | Ostu darbība | 21 |
1.6. | Tranzīta attīstība | 24 |
2. | TRANSPORTLĪDZEKĻU IZMANTOŠANA UZŅĒMUMĀ | 27 |
2.1. | Transporta uzņēmumu apraksts | 27 |
2.2. | Autoparka raksturojums | 32 |
2.3. | Degvielas patēriņa novērtējums | 45 |
3. | UZŅĒMUMA DARBĪBAS ATTĪSTĪŠANAS IESPĒJAS | 51 |
3.1. | Autoparka restrukturizēšana | 51 |
3.2. | Degvielas patēriņa samazināšanas iespējas | 57 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 65 | |
BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS | 67 | |
DARBĀ IZMANTOTIE SAĪSINĀJUMI | 70 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Secinājumi:
• Ilgstošā periodā valstī ir izveidojies relatīvi sabalansēts transporta tīkls, kas kopumā nodrošina kravu un pasažieru plūsmu. Straujas izmaiņas transporta infrastruktūrā parasti pavada ekonomisko aktivitāšu un daudzos gadījumos iedzīvotāju dzīves līmeņa paaugstināšanās vai pazemināšanās.
• No 2008. gada līdz 2010. gadam transporta pakalpojumu nozarē ir vērojams pagrimums, kas skaidrojams ar lielo tirgus dalībnieku skaitu un lielo konkurenci. No 2010. gada beigām vērojama tendence nozares atveseļošanās un tirgus sāk palielināt apgrozījumu.
• Uzņēmuma autoparks sastāv no dažādiem transporta līdzekļiem, kuru kravnesība ir 92 m3 un 120 m3. Transporta līdzekļi nav aprīkoti ar GPS, ĢIS vai kādiem citiem kontroles uzskaites līdzekļiem, kas varētu palīdzēt uzņēmuma vadībai kontrolēt maršrutos šoferu darbību.
• Uzņēmumam ir izdevīgi pārdot 2 transporta līdzekļi (VOLVO un SCANIA) nopirkt 2 lietotas, ar mazāku nobraukumu transportlīdzekļus ar tādiem pašiem parametriem. Esošās transporta līdzekļi ar katru gadu izmaksā vairāk remontos un degvielas patēriņš ir neadekvāts.
• Starptautisko pakalpojumu uzņēmumiem ir nepieciešams vairāk kontrolēt savus transporta līdzekļus, gan pārvadājuma laikā, gan dīkstāvē, lai nerastos nekādi starpgadījumi ar uzņēmumā strādājošajiem šoferiem par nesankcionētiem maršrutiem vai degvielas zudumiem.
• Starptautisko pakalpojumu uzņēmumiem ir jāmeklē iespējas samazināt sava autoparka pastāvīgās un mainīgās izmaksas. Tādejādi spējot iegūt brīvos līdzekļus uzņēmuma kvalitātes un konkurences palielināšanā.
Priekšlikumi:
• Uzņēmumam jāpārdod VOLVO FH12 un SCANIA R142 transporta līdzekļi, un jāpērk to vietā DAF 105 un DAF 95. Rezultātā uzņēmums 2 gadu laikā būs atpelnījis jauno kravas auto pirkšanu uz patstāvīgo un mainīgo izmaksu rēķina. Uzņēmums pirmā gada laikā iegūs 1 952 Ls ietaupījumu, kas nākamajā gadā jau būs 20 540 Ls.
• Starptautisko transporta pakalpojumu uzņēmumiem jāseko autoparka stāvoklim. Automobilim sasniedzot 900 000 km nobraukumu, ir jāmaina šie automobiļi. …
Šobrīd, kad valstī ir vērojama ekonomiskās krīzes recesija, kā rezultātā ir pieaugušas resursu cenas, palielinājies bezdarba līmenis, tiek paaugstināti nodokļi un šo apstākļu ietekmē ir samazinājusies iedzīvotāju pirktspēja, daudzi Latvijas uzņēmumi nav spējuši pārvarēt finansiālās grūtības un ir bankrotējuši. Ražošanas globalizācija un attiecīgais piegādes ķēžu pieaugums palielina vajadzību pēc pārvadājumiem. Ir vairākas tendences, dažas no tām – pretrunīgas. No vienas puses, notiek loģistikas organizācijas centralizācija Eiropas un reģionāla mēroga sadales centros, un, no otras puses, Eiropas ceļu pārslogotības dēļ parādās decentralizācijas tendences, kas ļauj ātri apmierināt klientu pieprasījumu, izmantojot vietējās noliktavas vai starp uzglabāšanas iespējas. Tāpēc ir svarīgi pēc iespējas vairāk piesaistīt transporta, preču un pakalpojumu kustību iesaistot Latviju. Latvija jau sen tiek saukta par starpkoridoru starp Eiropas Savienību un Krieviju, tāpēc ir nepieciešams attīstīt transporta pakalpojumus, noliktavu darbību, kā arī risināt problēmas ar rindām muitas zonā. Pēdējā laikā loģistikas uzņēmumi arvien biežāk sastopas ar situāciju, kad pakalpojumu pašizmaksa pieaug, un tas spiež palielināt pakalpojuma cenu, kas tiek piedāvāta klientiem. Tāpēc liela nozīme ir degvielas patēriņa samazināšanai, transportlīdzekļu ražīguma un noslodzes palielināšanai, kā arī iespējām uzglabāt kravas. Diplomprojekta mērķis – analizējot transporta pakalpojumu nozari Latvijā, sniegt priekšlikumus starptautisko autopārvadājumu pilnveidošanai. Diplomprojekta mērķa sasniegšanai noteikti šādi uzdevumi: 1. Apskatīt un analizēt transporta pakalpojumu nozari Latvijā. 2. Novērtēt uzņēmuma tehnisko nodrošinājumu un tā izmantošanu. 3. Apskatīt iespēju restrukturizēt uzņēmuma autoparku. 4. Analizēt iespēju samazināt degvielas patēriņu un kontrolēt šoferus tiem esot maršrutā. 5. Pamatojoties uz iegūto informāciju, izdarīt secinājumus un izstrādāt priekšlikumus uzņēmuma pārvadājumu sistēmas pilnveidošanai. Darbā izmantotas teorētiskās un praktiskās atziņas, nepublicētie materiāli no uzņēmuma arhīva, vispārējā literatūra, kā arī mediju materiāli, dažāda specializējoša literatūra par biznesa loģistiku, pārvadājumiem, noliktavām. Izstrādājot darbu pielietota statistiskā metode, salīdzināšanas metode, kā arī tabulas un grafiskās metodes. Pētījuma laika posms no 2008. gada līdz 2012. gadam. Starptautisko pārvadājumu organizēšana saistīta ar plašu jautājumu loku. Tomēr ievērojot diplomprojekta ierobežotos apjomus, galvenā uzmanība pievērsta auto parkam un degvielas patēriņam un uzskaitei. Diplomprojekta objekts ir starptautiskie transporta pakalpojumu uzņēmumi. Priekšmets starptautisko pārvadājumu pilnveidošana. Informācijas avoti darbā: • speciālā literatūra; • interneta resursi; • valsts statistikas dati; • vispārējā literatūrā; • uzņēmuma gada pārskati. Pirmajā daļā apskatīta un analizēta starptautisko pārvadājumu pakalpojumu nozare. Darba otrajā daļā izpētīta uzņēmuma vispārējā un ekonomiskā rādītājus. Tiek meklētas iespējas samazināt uzņēmuma patstāvīgas un mainīgās izmaksas, kā arī apskatīta iespējas kontrolēt šoferu veiktos maršrutus un izlietoto degvielu. Trešajā darba daļā, pamatojoties uz uzņēmuma materiāliem, izstrādāti uzņēmuma tehniskā parka uzlabošanas un modernizācijas priekšlikumi, kā arī aprēķināti to ieviešanas dotā efektivitāte un izmaksu samazinājums. Darba nobeigumā apkopoti secinājumi, kas radušies pētījuma rezultātā. Tiek sniegti pamatoti priekšlikumi no analizētā un pētītā materiāla.
-
Pārvadājumu organizēšana uzņēmumā SIA "Euro Baltic Trans"
Дипломная38 Бизнес, Коммуникации, транспорт, связь, Экономика
- Pārvadājumu pilnveidošana starptautisko autopārvadājumu uzņēmumos
- Starptautisko konteineru pārvadājumu organizēšana
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Starptautisko konteineru pārvadājumu organizēšana
Дипломная для университета58
Оцененный! -
Pārvadājumu organizēšana uzņēmumā SIA "Euro Baltic Trans"
Дипломная для университета38
Оцененный! -
Uzņēmuma „X” darbības pilnveidošana
Дипломная для университета95
Оцененный! -
Starptautisko aviosabiedrību alianšu attīstība
Дипломная для университета47
Оцененный! -
Starptautisko tālsarunu telekaršu tirgu ietekmējošie faktori un problēmas
Дипломная для университета66
Оцененный!