-
Pasažieru pārvadājumu organizācija
Оцененный!
Nr. | Название главы | Стр. |
DARBĀ IZMANTOTIE SAĪSINĀJUMI | 6 | |
IEVADS | 7 | |
1. | TRANSPORTU SISTĒMAS UN PASAŽIERU PĀRVADĀJUMU ATTĪSTĪBA LATVIJĀ | 9 |
1.1. | Transportu sistēmas attīstība | 11 |
1.2. | Pārvadājumu organizācijas tiesiski pamati | 18 |
2. | PASAŽIERU PĀRVADĀJUMU ORGANIZĀCIJA SIA GEPARDS PIEMĒRĀ | 27 |
2.1. | SIA Gepards īss raksturojums | 27 |
2.2. | SIA GEPARDS DARBĪBAS ANALĪZE | 31 |
2.3. | SIA Gepards konkurentu analīze | 38 |
2.3.1. | Pasažieru pārvadājumu kompānija A/S „NORDEKA” | 38 |
2.3.2. | Autobusu pasažieru pārvadāšanas kompānija A/S „EUROLINES” | 39 |
2.3.3. | Pasažieru pārvadājumu kompānija SIA „Rīga satiksme” | 40 |
2.3.4. | Autotransporta pasažieru pārvadājumu tiešie konkurenti | 41 |
3. | TRANSPORTTEHNOLOĢISKU PASAŽIERU PĀRVADĀJUMU IZSTRĀDĀŠANA PĒC IZVĒLĒTA MARŠRUTA | 43 |
NOBEIGUMS | 52 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN CITI INFORMĀCIJAS AVOTI | 56 |
IEVADS
Lauku apvidos ekonomiskā aktivitāte ir mazinājusies. Lielākajai daļai lauku iedzīvotāju darbavietas atrodas pilsētās. Pirmajā vietā izceļas Rīgas pilsēta, kuras apmēri un ekonomiskais potenciāls ietekmē apkārtējo tai pieguļošo teritoriju ekonomisko attīstību kopumā. Ikšķile, Ogre un arī Ciemupe, kurā pašlaik ir pieauguši celtniecības apjomi, veidojas par ‘guļam rajoniem’.
Šobrīd Ogres privātmāju rajons jau ir sasniedzis Ciemupes teritoriju, kas ir ietverts arī novada attīstības plānā. Galvaspilsētas tuvums, kur iespējama lielāka labi apmaksātu darba vietu izvēle, ērta satiksme, ceļu un dzelzceļa tuvums veido iedzīvotāju ikdienas kustību tieši Rīgas virzienā. Blakus personīgajam transportam, liela nozīme ir attīstītam sabiedriskajam transportam, kas vislabāk nodrošina objektu sasniedzamību gan pilsētā, gan ārpus tās. Šobrīd ap Rīgu un Rīgā ir izveidojies areāls, kas balstās uz noturīgām darba un mājas saiknēm. Tā attīstās kustība no dzīves vietām mazpilsētās un laukos uz darbu galvaspilsētā. Tas aptver galvenokārt teritorijas, kas piegulst galvenajām transporta maģistrālēm. Attālums līdz nozīmīgākajiem ap Rīgu izvietotajiem apdzīvojuma centriem - Tukumu, Ogri, Siguldu un Jelgavu ir 0,5 - 1 stundas brauciena ilgumā un nepārsniedz 30 - 50 kilometrus.
Otru pasažieru grupu veido studējošā jaunatne, jo laika ziņā no Ogres Rīgā iespējams nokļūt ātrāk, nekā no iespējamā īrētā dzīvokļa kādā Rīgas nomālē.
Mūsdienu pasaulē transports ieņem nozīmīgu vietu. Katru rītu mēs braucam uz darbu vai skolu ar autobusu, tramvaju, trolejbusu vai savu auto. Bet ar to transporta nozare neaprobežojas.
Kā redzams, lai pārvietotos, ir izdomāti daudzi veidi. Katram ir savas priekšrocības un trūkumi. Mums ir dota izvēles iespēja, lai izvēlētos, ar ko pārvietoties un kā pārvietot savu iedzīvi.
Transports ir tā tautsaimniecības nozare, bez kuras nevar pastāvēt neviena cita ražotne, pat ne parastākais pārtikas veikals, kuram periodiski ir jāpapildina preču klāsts, un bez transporta to praktiski nav iespējams izdarīt. Tāpat transporta pakalpojumi ir nepieciešami arī cilvēkiem, kuriem jānokļūst, piemēra, no vienas valsts uz otru vai arī no okeāna viena krasta uz otru.
Latvijā transporta pakalpojumiem ir sevišķā nozīme, jo Latvijai atrodoties starptautisko tirdzniecības ceļu krustpunktā, jāapmierina gan iekšējo kravu un pasažieru pārvadājumi, gan tranzīta pakalpojumi uz citā valstīm. Tieši tranzīta pakalpojumi strauji veicina tautsaimniecības attīstību kopumā, palielinot nodarbinātību iedzīvotājiem, peļņu uzņēmējiem, stabilizējot ārējas tirdzniecības bilanci un lata kursu, bet no otras puses palielinot prasības speciālistiem transporta pakalpojumu ekonomikas jomā. Latvijas ģeogrāfiskais stāvoklis vienmēr ir ticis uzskatīts par lielu prioritāti transporta pakalpojumu biznesam, it īpaši tranzītam, bet diemžēl valsts noteiktā politika un uzņēmumu marketinga politika, un citu apstākļu dēļ tranzīta attīstības iespējas netiek pilnīgi izmantotas.
Protams, liela loma Latvijas tautsaimniecībā ir arī pasažieru pārvadājumiem. Pieaugot cilvēku labklājības līmenim pieaug prasības pēc transporta pakalpojumiem. Latvijā strauji attīstās pasažieru pārvadājumu kvalitāte, tas pārsvarā ir saistīts ar lielo pasažieru pārvadājumu firmu konkurenci. Aviokompānijas samazina cenas saviem pakalpojumiem, līdz ar to sauszemes pasažieru pārvadājumu kompānijas izjūt spēcīgu konkurenci, spēj izdzīvot tikai lielās pasažieru pārvadājuma kompānijas. Cilvēki biežāk autotransporta vietā izvēlas avio pakalpojumus. Avio pakalpojumus izmanto vairāk cilvēki, tas ir saistīts gan ar cenu samazināšanos, gan ar to, ka tādējādi cilvēki var pārvietoties daudz ātrāk. Autotransporta pārvadātājiem ir grūti konkurēt, jo valsts izstrādāta politika, nepalīdz tiem, un konkurēt ar zemajām aviobiļešu cenām ir grūti.
Šī darba mērķis ir izanalizēt autotransporta pasažieru pārvadājumus Latvijā SIA Gepards piemērā.
Mērķa sasniegšanai tika veikti sekojoši uzdevumi:
• atklāt transorta un transportu sistēmas svarīgumu;
• iepazīt pārvadājumu organizācijas tiesiskus pamatus;
• aplūkot firmas SIA Gepards darbību;
• pavērtēt SIA Gepards pasažieru pārvadājumu organizācijas;
• izstrādāt pasažieru pārvadājuma transporttehnoloģisku shēmu.
Darba izstrādāšanai tika izmantoti gan dažādi ekonomikas nozares literatūras avoti, gan Internetā pieejamie statistikas dati no Satiksmes ministrijas mājas lapām. Papildus, kā svarīgs informācijas avots tika izmantoti dažādi lekciju konspekti.
Darba analīzē izmantotie dati ir laika periodā no 2004 – 2008 gadam.
Veiksmīgai darba izstrādāšanai tika vākta informācija un veikta statistiskā analīze.
…
Latvijā transporta pakalpojumiem ir sevišķā nozīme, jo Latvijai atrodoties starptautisko tirdzniecības ceļu krustpunktā, jāapmierina gan iekšējo kravu un pasažieru pārvadājumi, gan tranzīta pakalpojumi uz citā valstīm. Tieši tranzīta pakalpojumi strauji veicina tautsaimniecības attīstību kopumā, palielinot nodarbinātību iedzīvotājiem, peļņu uzņēmējiem, stabilizējot ārējas tirdzniecības bilanci un lata kursu, bet no otras puses palielinot prasības speciālistiem transporta pakalpojumu ekonomikas jomā. Latvijas ģeogrāfiskais stāvoklis vienmēr ir ticis uzskatīts par lielu prioritāti transporta pakalpojumu biznesam, it īpaši tranzītam, bet diemžēl valsts noteiktā politika un uzņēmumu marketinga politika, un citu apstākļu dēļ tranzīta attīstības iespējas netiek pilnīgi izmantotas. Protams, liela loma Latvijas tautsaimniecībā ir arī pasažieru pārvadājumiem. Pieaugot cilvēku labklājības līmenim pieaug prasības pēc transporta pakalpojumiem. Latvijā strauji attīstās pasažieru pārvadājumu kvalitāte, tas pārsvarā ir saistīts ar lielo pasažieru pārvadājumu firmu konkurenci. Aviokompānijas samazina cenas saviem pakalpojumiem, līdz ar to sauszemes pasažieru pārvadājumu kompānijas izjūt spēcīgu konkurenci, spēj izdzīvot tikai lielās pasažieru pārvadājuma kompānijas. Cilvēki biežāk autotransporta vietā izvēlas avio pakalpojumus. Avio pakalpojumus izmanto vairāk cilvēki, tas ir saistīts gan ar cenu samazināšanos, gan ar to, ka tādējādi cilvēki var pārvietoties daudz ātrāk. Autotransporta pārvadātājiem ir grūti konkurēt, jo valsts izstrādāta politika, nepalīdz tiem, un konkurēt ar zemajām aviobiļešu cenām ir grūti. Šī darba mērķis ir izanalizēt autotransporta pasažieru pārvadājumus Latvijā SIA Gepards piemērā. Mērķa sasniegšanai tika veikti sekojoši uzdevumi: • atklāt transorta un transportu sistēmas svarīgumu; • iepazīt pārvadājumu organizācijas tiesiskus pamatus; • aplūkot firmas SIA Gepards darbību; • pavērtēt SIA Gepards pasažieru pārvadājumu organizācijas; • izstrādāt pasažieru pārvadājuma transporttehnoloģisku shēmu. Darba izstrādāšanai tika izmantoti gan dažādi ekonomikas nozares literatūras avoti, gan Internetā pieejamie statistikas dati no Satiksmes ministrijas mājas lapām. Papildus, kā svarīgs informācijas avots tika izmantoti dažādi lekciju konspekti. Darba analīzē izmantotie dati ir laika periodā no 2004 – 2008 gadam. Veiksmīgai darba izstrādāšanai tika vākta informācija un veikta statistiskā analīze.
- Pasažieru pārvadājumu organizācija
- Starptautisko konteineru pārvadājumu organizēšana
- Vadītāja demokrātiskā vadības stila un organizācijas klana kultūras tipa rādītāja sakarība organizācijā “X”
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Vadītāja demokrātiskā vadības stila un organizācijas klana kultūras tipa rādītāja sakarība organizācijā “X”
Дипломная для университета56
Оцененный! -
Starptautisko konteineru pārvadājumu organizēšana
Дипломная для университета58
Оцененный! -
Grāmatvedības darba organizācija komercuzņēmumā
Дипломная для университета36
Оцененный! -
Grāmatvedības darba organizācija SIA "Centrs"
Дипломная для университета53
Оцененный! -
Grāmatvedības organizācija uzņēmumā, pielietojot datorizētās grāmatvedības metodi
Дипломная для университета50
Бесплатно!Оцененный!