Nr. | Название главы | Стр. |
Review | 4 | |
Аннотация | 5 | |
Ievads | 6 | |
1. | Latvijas Republikas administratīvi teritoriālais dalījums un pašvaldību funkcijas | 7 |
1.1. | Administratīvais iedalījums | 7 |
1.2. | Valsts un pašvaldību funkcijas | 11 |
1.2.1. | Tūrisma valsts sektora uzbūve un loma | 11 |
1.2.2. | Tūrisma plānošana un veicināšana | 18 |
1.2.3. | Tūrisma kontrole un pārraudzība | 20 |
2. | Pilsēta kā tūrisma galamērķis un tūrisma attīstību ietekmējošie faktori | 22 |
2.1. | Galamērķu tūristu piesaistes objekti | 22 |
2.2. | Tūrisma industrijas galvenās sastāvdaļas | 24 |
2.3. | Tūristu interešu objekti | 26 |
2.5. | Transports | 28 |
3. | Jelgavas pilsēta un Jelgavas pašvaldības raksturojums | 30 |
3.1. | Zemgales reģions | 30 |
3.2. | Jelgavas pilsētas Dome | 31 |
3.3. | Jelgavas pilsēta | 33 |
3.3.1. | Klimats | 37 |
3.3.2. | Gaiss | 37 |
3.3.3. | Ūdens | 38 |
3.3.4. | Augsne | 39 |
3.4. | Sadraudzības pilsētas | 40 |
4. | Tūristu interešu piesaistes objekti Jelgavā | 44 |
4.1. | Jelgavas tūrisma veidu raksturojums un esošais piedāvājums Jelgavas pilsētā | 44 |
4.1.1. | Kultūras tūrisms | 44 |
4.1.2. | Lietišķais (darījumu) tūrisms | 44 |
4.1. | Aktīvais un sporta tūrisms | 46 |
4.2. | Specializētais tūrisms | 47 |
4.1.5. | Pilsētas apstādījumi | 47 |
4.1.6. | Kultūrvēsturiskie objekti | 52 |
4.1.7. | Muzeji | 54 |
4.3. | Pasākumi Jelgavā | 57 |
4.3. | Naktsmītņu piedāvājums | 58 |
4.4. | Pašvaldības darbība tūrisma nozares attīstībā Jelgavā | 60 |
4.5. | Tūrisma attīstības mērķi, misija un vīzija Jelgavas pilsētai | 60 |
4.6. | Jelgavas pilsētas tūrisma attīstības prioritātes | 61 |
5.3. | Jelgavas Domes 2005.gada projekts | 62 |
5.3.1. | Tūrisma operatoru aptauja | 65 |
5.3.2. | Tūrisma operatoru aptaujas rezultāti | 66 |
6. | Pētījuma rezultātu izvērtējums | 71 |
6.1. | Tūristu viedoklis par Jelgavas pilsētas tūrisma iespējām | 71 |
6.2. | Jelgavas tūrisma iekšējās un ārējās vides analīze | 73 |
7. | Secinājumi | 76 |
8. | Priekšlikumi | 77 |
Literatūru saraksts | 78 |
Latvijas Republikas administratīvi teritoriālais dalījums un pašvaldību funkcijas
1.1. Administratīvais iedalījums
Visās demokrātiskās valstīs bez centrālās varas un pārvaldes institūcijām ir izveidotas un darbojas pašvaldības. Pašvaldības tiek uzskatītas par katras demokrātiskās iekārtas pamatu, par demokrātijas šūpuli un arī spoguli – jo attīstītākas pašvaldības, jo lielāka demokrātija valstī.
Dažādos ar pašvaldību jautājumiem saistītos pētījumos termins „pašvaldība” visbiežāk tiek pieņemts par pašsaprotamu. Pašvaldība ir noteiktā teritorijā dzīvojošo pilsoņu (vai atsevišķās valstīs – iedzīvotāju) izveidota vietējā vara, kas darbojas šajā teritorijā. Par pašvaldību var uzskatīt vietējās lēmējvaras un izpildinstitūciju kopumu. [1.,11 lpp]
Pašvaldība ir valdīšanas institūcija, kas nodarbojas galvenokārt ar savas administratīvās teritorijas, piemēram, pilsētas lietām un kas parasti vismaz daļēji tiek finansēta no vietējiem līdzekļiem. Pašvaldības kompetencē ir izglītība, sociālā aprūpe, kultūras pasākumi, iestādes, sabiedriskais transports, vietējie ceļi, komunālie pakalpojumi un daudz citu jautājumu. [6., 143 lpp]
Eiropas Hartā vietējā pašvaldība nozīmē vietējās varas institūciju tiesības un iespējas likuma robežās regulēt un vadīt būtisku daļu no sabiedrības lietām vietējo iedzīvotāju interesēs. [7., 2 lpp.]
Latvijas Republikas 1994.gada 19.maijā pieņemtajā likumā „Par pašvaldībām” pašvaldība formulēta kā vietējā pārvalde, kas ar pilsoņu vēlētas pārstāvniecības – domes (padomes) – un tā izveidoto institūciju un iestāžu starpniecību nodrošina likumos noteikto funkciju, kā arī Ministru kabineta pašvaldību likumā paredzētājā kārtībā doto uzdevumu un pašvaldības brīvprātīgo iniciatīvu izpildi, ievērojot valsts un attiecīgās administratīvās teritorijas iedzīvotāju intereses.
Šajā pašā likumā noteikts, ka rajona pašvaldība ir rajonu (reģionālā) pārvalde, kas ar vietējo pašvaldību deleģētās pārstāvniecības – padomes – un tās izveidoto institūciju un iestāžu starpniecību nodrošina likumos noteikto funkciju un vietējo pašvaldību deleģēto funkciju izpildi, ievērojot valsts un attiecīgā rajona administratīvās teritorijas iedzīvotāju intereses. [2.,11 lpp.]
Mūsdienu sabiedrībā cilvēks ir cieši saistīts ar vietējām pašvaldībām. Parasti cilvēks piedzimst pašvaldības finansētā slimnīcā, apmeklē pašvaldības pirmsskolas bērnu iestādes, iegūst pamata un vidējo izglītību pašvaldības skolās, izmanto pašvaldības uzturētos autoceļus un ielas, ūdensvadus, kanalizāciju un atkritumu saimniecību, apmeklē pašvaldības bibliotēkas, kultūras namus, parkus, sporta un atpūtas objektus.
Pašvaldība sniedz sociālo palīdzību veciem ļaudīm un trūcīgajiem, palīdz dzīvokļa jautājuma risināšanā. Kā redzams, cilvēka ikdienas dzīvi ietekmē pašvaldību lēmumi un darbība.
…
pasvaldibas loma turisma, pilsetu turisms, termini, skaidrojumi, praktiski par Jelgavu (praktika, teorija)
- Pašvaldības loma tūrisma attīstībā Jelgavā
- Tūrisma loma Latvijas tēla veidošanā
- Zemo izmaksu lidsabiedrību loma avio biznesā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Tūrisma atīstības iespējas Ludzas rajona Blontu pagasta Z/S "Straume"
Дипломная для университета59
-
Tūrisma produkta izveide Latvijas laukos
Дипломная для университета124
-
Pašvaldības loma tūrisma attīstībā Jelgavā
Дипломная для университета63
Оцененный! -
Latvija kā mērķtirgus Grieķijas salu un kūrortu tūrisma piedāvājumam
Дипломная для университета82
Оцененный! -
Ekotūrisms Latvijā un tā attīstības iespējas Preiļu rajonā
Дипломная для университета68