Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
14,20 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:100649
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 26.04.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 35 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  IEVADS    3
1.  PEDAGOĢISKĀ KONFLIKTA BŪTĪBA UN CĒLOŅI    6
1.1.  KONFLIKTA JĒDZIENA IZPRATNE PEDAGOGU UN PSIHOLOGU PĒTĪJUMOS    6
1.2.  KONFLIKTU VEIDI    11
1.3.  PEDAGOĢISKĀ KONFLIKTA SPECIFIKA    14
2.  KONFLIKTU RISINĀŠANA SOCIĀLO PRASMJU ATTĪSTĪŠANAI    18
2.1.  SASKARSME SOCIĀLO PRASMJU ATTĪSTĪŠANĀ    18
2.2.  CIEŅAS UN IZPRATNES VEIDOŠANĀS    23
2.3.  LABVĒLĪGAS GAISOTNES RADĪŠANA    26
3.  PUSAUDŽU VECUMPOSMA SPECIFIKA    29
3.1.  PUSAUDŽU PSIHISKĀS ATTĪSTĪBAS ĪPATNĪBAS    29
4.  PĒTĪJUMS PAR PEDEGOĢISKO KONFLIKTU CĒLOŅU, PROFILAKSES UN UZVEDĪBAS TAKTIKU STRATĒĢIJĀM    33
  SECINĀJUMI    41
  IZMANTOTO AVOTU SARAKSTS    43
  IZMANTOTO AVOTU SARAKSTS    43
  PIELIKUMI    45
Фрагмент работы

Runājot par konfliktu, runājam par cīņu. Pedagoģiskā prakse liecina; ja nav labvēlīgu attiecību starp skolotāju un skolēnu, tad parasti izglītība nevainagojas ar pozitīviem rezultātiem. Skolotāja profesijai ir viena būtiska īpatnība- lai arī kādu mācību priekšmetu skolotājs mācītu, lai ar kāda vecumposma bērniem strādātu- tas viss nevar notikt bez skolotāja un skolēna saskarsmes.
Savās skolās mēs esam liecinieki tam, ka skolotāji svārstās starp demokrātiskām audzināšanas metodēm, autoritāriem paņēmieniem un visatļautību. Skolotāju nesavaldība, neuzticēšanās skolēniem, autoritāras audzināšanas metodes, pārliecība, ka it viss, ko dara skolotājs ir pareizi, nevēlēšanās atzīt kļūdas- no vienas puses, un skolēnu nedisciplinētība, nevēlēšanās mācīties ar pilnu atdevi, vecāku nepietiekama palīdzība- no otras puses ir iemesls nestandarta pedagoģiskajām situācijām, disharmonijai un konfliktiem. Emocionalitāte ir mūsu psihisko reakciju kopums, kas sagrupē mūsu instinktus, bezapziņas tieksmes, domas. Tā vada rīcību. Tā nosaka mūsu jūtas, garastāvokļus, kaislības.
Skolas dzīves demokratizācija un tajā skaitā arī skolēnu un skolotāju savstarpējo attiecību demokratizācija ir sarežģīts un ilgstošs process. Un tieši šī procesa laikā saskarsmes problēmas un konflikti skolas dzīvē ir palikuši sevišķi aktuāli. Konfliktu nenovēršamā pastāvēšana indivīda un sociālajā dzīvē aicina saprast, kāda ir konfliktu, šo pretrunīgo tendenču vai interešu sadursmju būtība un cēloņi, kādas ir to risināšanas iespējas?
Gadsimtiem ilgi cilvēki centušies atrast risinājumu konfliktu pastāvēšanas problēmai. Par to liecina filozofu, psihologu, pedagogu un sociologu darbi.
Jau Aritotelis savā traktātā “Politika” analizē personības un sabiedrības mijiedarbību, akcentējot cilvēka spēju sadarboties ar citiem cilvēkiem. Konflikta problēma zinātniskajā literatūrā pirmo reizi atzīmēta G.Zimmela grāmatā “Konflikts mūsdienu kultūrā”, kur konflikts tiek uzskatīts kā kultūras parādība. Psihoanalītiskajās teorijās sevišķi lielu uzmanību konfliktam pievērš Z.Freids, K.Jungs, Ā.Ādlers, K.Levins, E.Ēriksons.…

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация