Дипломная
Предпринимательство и право
Право
Pircēja un pārdevēja savstarpējās attiecības patērētāju t...Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Patērētāju tiesības | 5 |
1.1. | Patērētāju tiesību aizsardzības pirmsākumi | 5 |
1.2. | Patērētāju tiesību politika Latvijā | 5 |
1.3. | Eiropas Savienības normatīvie akti patērētāju tiesību aizsardzības jomā | 7 |
1.4. | Patērētāja aizsardzības pieredze ārvalstīs | 17 |
2. | Patērētāju tiesību aizsardzības praktiskie aspekti | 20 |
2.1. | Patērētāja tiesības iegādājoties preci vai saņemot pakalpojumus | 20 |
2.2. | Institūcijas, kurās patērētājs var griezties iegādājoties preci | 31 |
2.3. | Preču un pakalpojumu tirgus uzraudzība Latvijas Republikā | 36 |
2.4. | Reklāmas iespaids uz patērētāju | 39 |
3. | Patērētāju tiesību aizsardzība nekustamo īpašumu tirdzniecības jomā | 45 |
3.1. | Patērētājs darījumos ar nekustamo īpašumu | 45 |
3.2. | Nekustamo īpašumu pārdošanas specifika | 47 |
3.3. | Notariālā apliecinājuma loma patērētāju tiesību aizsardzībā | 49 |
3.4. | Zemesgrāmatas un notāra sadarbība patērētāju tiesību aizsardzībā | 57 |
Kopsavilkums | 59 | |
Anotācija | 61 | |
Annottation | 62 | |
Аннотация | 63 | |
Izmantotā literatūra | 64 |
Katru dienu tiek slēgti pirkuma – pārdevuma līgumi. Veicot pirkumus veikalā, pa telefonu vai internetā. Tiek maksāti rēķini par komunālajiem pakalpojumiem, telefonu vai tiek ņemti kredīti bankā. Visas šīs darbības ir civiltiesiski darījumi, kuros piedalās preču vai pakalpojuma sniedzējs un preču vai pakalpojuma saņēmējs. Ikdienā mēs parasti esam preču vai pakalpojuma saņēmēja lomā, tātad – patērētaji.Bieži vien mēs ar saņemto preci vai pakalpojumu esam apmierināti. Bet vai mēs zinām, kā rīkoties gadījumos, kad esam saņēmuši nepienācīgas kvalitātes preci vai pakalpojumu? Kā rīkoties attiecīgās situācijās, kad prece vai pakalpojums, ko esam iegādājušies, neatbilst iepriekš reklāmā redzētajam? Ko darīt? Kur griezties pēc palīdzības, kad pakalpojuma sniedzējs atsaka realizēt patērētajam atteikuma tiesības?
Neviļus rodas jautājums: vai patērētājs atrodas tiesiski vienlīdzīgā un līdztiesiskā stāvoklī ar preču vai pakalpojuma sniedzēju? Civiltiesisko attiecību dalībnieku tiesiskās vienlīdzības princips paredz, ka puses ir savstarpēji līdztiesīgas un vienlīdzīgas savā civiltiesiskajā stāvoklī. Bet vai praksē tā ir? Uz šo jautājumu un citiem mēģināšu rast atbildi savā darbā.
Darba mērķis: ir apskatīt patērētāju tiesiskās aizsardzības mehānismu, iepazīties ar patērētāju tiesību aizsardzības pirmsākumiem un galvenajiem normatīvajiem aktiem Eiropas Savienībā un Latvijā.
Darbā galvenā uzmanība tiks akcentēta tieši patērētāja civiltiesiskajai aizsardzībai.
Darba uzdevumi:
Apskatīt patērētāju tiesības;
Analizēt patērētāju tiesību aizsardzības pirmsākumus, patērētāju tiesību politiku Latvijā;
Pētīt Eiropas Savienības normatīvos aktus patērētāju tiesību aizsardzības jomā;
Izpētīt patērētāja aizsardzības pieredzi ārvalstīs;
Analizēt patērētāju tiesību aizsardzības praktiskos aspektus;
Izvērtēt patērētāja tiesības iegādājoties preci vai saņemot pakalpojumus;
Apzināt institūcijas, kurās patērētājs var griezties savu tiesību aizstāvībai;
Pētīt reklāmas iespaidu uz patērētāju;
Analizēt patērētāju tiesību aizsardzību nekustamo īpašumu tirdzniecības jomā;
Izvērtēt zemesgrāmatas un notāra sadarbību patērētāju tiesību aizsardzībā.
Lai sasniegtu izvirzītos mērķus, darbā tiks izmantotas aprakstošā, analītiskā un sintētiskā metode.
Kā teorētiskā bāze darbā tika izmantota juridiskā literatūra latviešu, angļu, krievu un vācu valodā. Par informācijas avotiem kalpoja speciālā literatūra, periodiskie izdevumi, Internet mājas lapas, zinātniskās pētniecības darbi par patērētāja tiesībām, periodiskā literatūra, kā arī Latvijas likumi EKT spriedumi un nepublicētie materiāli.…
Katru dienu tiek slēgti pirkuma – pārdevuma līgumi. Veicot pirkumus veikalā, pa telefonu vai internetā. Tiek maksāti rēķini par komunālajiem pakalpojumiem, telefonu vai tiek ņemti kredīti bankā. Visas šīs darbības ir civiltiesiski darījumi, kuros piedalās preču vai pakalpojuma sniedzējs un preču vai pakalpojuma saņēmējs. Ikdienā mēs parasti esam preču vai pakalpojuma saņēmēja lomā, tātad – patērētaji.Bieži vien mēs ar saņemto preci vai pakalpojumu esam apmierināti. Bet vai mēs zinām, kā rīkoties gadījumos, kad esam saņēmuši nepienācīgas kvalitātes preci vai pakalpojumu? Kā rīkoties attiecīgās situācijās, kad prece vai pakalpojums, ko esam iegādājušies, neatbilst iepriekš reklāmā redzētajam? Ko darīt? Kur griezties pēc palīdzības, kad pakalpojuma sniedzējs atsaka realizēt patērētajam atteikuma tiesības?
- Patērētāju tiesību aizsardzības likumdošana Latvijā
- Pircēja un pārdevēja savstarpējās attiecības patērētāju tiesību aizsardzības sfērā
- Starptautisko tiesību aktu nozīme sodu izpildē
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Vecāku un bērnu savstarpēji tiesiskās attiecības
Дипломная для университета45
-
Laulāto personiskās un mantiskās attiecības
Дипломная для университета48
-
Latvijas un Eiropas Savienības attiecības laika posmā no 1993.-2002.gadam
Дипломная для университета61
-
Eiropas Savienības un nacionālo tiesību normu mijiedarbība, tiesiskās attiecības kolīziju gadījumos
Дипломная для университета62
-
Laulāto mantiskās attiecības Latvijā no 19.gs vidus līdz mūsdienām
Дипломная для университета51
Оцененный!