Дипломная
Искусство, культура и история
Дизайн, архитектура
Pirmsskolas izglītības iestādes interjera dizaina priekšl...-
Pirmsskolas izglītības iestādes interjera dizaina priekšlikums
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | 4 | |
Annotation | 5 | |
Aннотация | 6 | |
Ievads | 7 | |
1. | Pirmsskolas izglītības iestāžu grupiņu telpu iekārtošanas principi | 9 |
1.1. | Normatīvo aktu izpēte | 10 |
1.2. | Ergonomika | 13 |
1.3. | Krāsas un apdares materiāli | 15 |
1.4. | Krāsu ietekme uz pirmsskolas vecuma bērniem | 16 |
2. | Pirmsskolas izglītības iestāžu interjera dizaina attīstība pasaulē | 19 |
3. | PII „Pasaulīte” raksturojums | 25 |
3.1. | Pirmsskolas izglītības iestādes novietojums kartē | 26 |
3.2. | PII „Pasaulīte” grupas esošā telpiskā analīze | 27 |
3.2. | Bērnu pastāvīgai darbībai telpā nepieciešamie centri | 29 |
4. | PII „Pasaulīte” grupas telpas interjera projekta risinājums | 30 |
4.1. | Apgaismojums | 36 |
4.2. | Pirmsskolas izglītības iestādes „Pasaulīte” koncepcija | 36 |
Projektētā cilvēku plūsmas analīze | 39 | |
4.3. | Apdares materiālu uzskaites tabula | 40 |
4.4. | Tāme apdares materiāliem | 44 |
Pielikums aprēķinam | 45 | |
Secinājumi un priekšlikumi | 46 | |
Izmantotā literatūra | 48 |
Secinājumi un priekšlikumi
Pētījuma gaitā darba autors izstrādāja šādus secinājumus:
1. Lai izstrādātu pirmsskolas izglītības iestādes interjera dizaina priekšlikumu, nepieciešams izpētīt normatīvos aktus un izpētīt nosacījumus un principus. Nepieciešams iepazīties ar ergonomikas pamatprincipiem, jo bērnu mēbelēm ir jāatbilst bērnu augumiem.
2. Pirms telpas vizuālas koncepcijas veidošanas jāiepazīstas ar krāsu nozīmi telpās, ar to kā krāsas spēj ietekmēt bērna radošo darbību un mierīgo atpūtu. Nepieciešams izpētīt kādi krāsu toņi spēj uzlabot telpas funkcionalitāti. Lai izstrādātu interjera dizaina priekšlikumu, nepieciešams izpētīt, kādi apdares materiāli ir vispiemērotākie bērniem paredzētu telpu veidošanā. Jāizpēta, kādi materiāli ir ekoloģiskāki un drošāki bērnu veselībai.
3. Katra pasaules valsts atšķiras ar savām tradīcijām, katra valstī ir savs klimats un apstākļi pirmsskolas izglītības iestāžu veidošanai. Analizējot četru dažādu valstu bērnudārzu konceptuālo risinājumu var secināt, ka katra valsts atšķiras ar savām idejām un vizuālo telpu noformējumu.
4. Bauskas PII „Pasaulīte” grupas telpas vizuālais noformējums saglabājies no padomju laikiem. Grīdu, sienu un griestu tehniskais stāvoklis ir diezgan sliktā stāvoklī. Grupas telpas apdares materiāli neatbilst drošības funkcijām. Nav izveidotas funkcionālās zonas-bērniem nepieciešamās darbošanās centri.
Balstoties uz secinājumiem izstrādāti šādi priekšlikumi:
1. Darba autors sava projektā ievēro visus nepieciešamos pirmsskolas telpu labiekārtošanas saistošos normatīvos aktus un ergonomiskās prasības. Darba autors piedāvā mēbeles, kas paredzētas pirmsskolas vecuma bērniem un atbilst ergonomikas principiem.
2. Balstoties uz secinājumiem darba autors savā projektā piedāvā izmantot septiņas varavīksnes krāsas, kas pildīs visas nepieciešamās funkcijas grupas telpās. Veidojot varavīksnes krāsu gammu uz sienām un grīdas veidosies papildus mācību līdzeklis.
3. Darba autors savā darbā piedāvā analogu analīzi par četru dažādu valstu pirmsskolas izglītības iestāžu interjera dizainu. Darba autors piedāvā savā projektā izveidot līdzīga veida sienas daļas, kā Norvēģu arhitekti. Šo sienu funkcionālā nozīme vairāk būtu paredzēta kā rotaļu zona. Veidojot bērnudārzus Latvijas valstī būtu nepieciešams smelties iedvesmu no ārzemju arhitektiem, lai veidotu dažādību.
4. Izstrādāt interjera dizaina priekšlikumu, izveidojot galvenos darbošanās centrus, ko izstrādājusi izglītības ministrija. Galveno uzsvaru liekot uz 7 darbošanās centriem. Maksimāli izmantot telpas kvadratūru, lai izveidotu visas nepieciešamās funkcionālās zonas. Autors piedāvā ugunsdrošus un veselībai nekaitīgus apdares materiālus saskaņojot materiālu izvēli ar bērnudārza vadītāju. Veidojot interjera dizaina priekšlikumu, autors piedāvā funkcionālo zonu sadalījumu.
…
Bakalaura darbs sastāv no četrām nodaļām. Pirmajā nodaļā tiek izvērtēti pirmsskolas izglītības iestāžu grupiņu telpu iekārtošanas principi. Otrajā nodaļā tiek veikta analoga analīze, kura tiek analizēti un salīdzināti piecu kontinentu bērnudārzi. Trešajā nodaļā ir analizēta PII „Pasaulīte” grupiņas telpa un izstrādāts kopējās telpas raksturojums. Ceturtajā nodaļā tiek piedāvāts interjera dizaina konceptuālais risinājums ar apdares darbu tabulām, tāmēm un mēbeļu piedāvājumu. Darba nobeigumā ir secinājumi un izstrādāti priekšlikumi par pirmsskolas izglītības iestāžu grupiņu telpu iekārtošanas principiem.
Pielikuma nav.
-
Direktora vietnieks informātikas jautājumos izglītības iestādes vadības darbībā
Дипломная73 Компьютеры, программирование, электроника, Педагогика, Управление
- Kultūras nozīme pirmsskolas vecuma bērnu personības attīstībā
- Pirmsskolas izglītības iestādes interjera dizaina priekšlikums
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Ģimenes un pirmsskolas iestādes sadarbības veicināšana
Дипломная для университета52
Оцененный! -
Direktora vietnieks informātikas jautājumos izglītības iestādes vadības darbībā
Дипломная для университета73
Оцененный! -
5-6 gadus vecu bērnu saskarsmes grūtības pirmsskolas izglītības iestādē un to mazināšanas iespējas
Дипломная для университета72
Оцененный! -
Pirmsskolas izglītības iestādes vadītāja vadības stils - skolotāju kreativitātes sekmētājs
Дипломная для университета75
-
Pirmsskolas izglītības iestādes un ģimenes sadarbība bērna uzvedības prasmju veidošanā
Дипломная для университета109
Оцененный!