Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:551110
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 04.04.2014.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 57 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  APZĪMĒJUMU SARAKSTS    7
  TEORĒTISKI PĒTNIECISKĀ DAĻA    11
1.  PIRMSSKOLAS IZGLĪTĪBAS IESTĀDES ATTĪSTĪBAS IESPĒJAS LATVIJĀ    11
2.  PIRMSSKOLAS IZGLĪTĪBAS IESTADES DARBĪBAS ORGANIZĀCIJA    20
3.  PIRMSSKOLAS IZGLĪTĪBAS KVALITĀTE    20
3.1.  Pirmsskolas izglītības iestādes kvalitatīvas izglītības un attīstības nosacījumi    22
3.2.  Pedagogu izglītība un profesionālā pilnveide    24
3.3.  Pirmsskolas izglītības iestādes kvalitātes vērtēšana    27
4.  PIRMSSKOLAS IZGLĪTĪBAS IESTĀDES METODISKĀ DARBA PAMATPRINCIPI    30
4.1.  Metodiskā darba mērķi un uzdevumi    32
4.2.  Metodiskā darba organizēšanas metodes un formas    35
4.3.  Metodiskā darba struktūra pirmsskolas izglītības iestādēs    43
4.4.  Metodiskā darba organizācija pirmsskolas izglītības iestādēs    45
4.5.  Metodiķa loma pirmsskolas izglītības iestādes izglītošanas un audzināšanas procesā    47
4.5.1.  Iestādes metodiskā darba vadība    53
4.5.2.  Metodiķa loma sadarbībā ar bērnu vecākiem    57
  PRAKTISKI PĒTNIECISKĀ DAĻA    59
5.  PĒTĪJUMA ORGANIZĀCIJA UN METODOLOĢIJA    59
5.1.  Stopiņu novada domes pirmsskolas izglītības iestādes „Pienenīte” darbības raksturojums    61
5.2.  X iestādes pedagogu aptaujas analīze un X metodiķu aptaujas analīze    62
  REZULTĀTI UN SECINĀJUMI    72
  IETEIKUMI X PIRMSSKOLAS IZGLĪTĪBAS IESTĀDES METODISKĀ DARBA PILNVEIDOŠANAI    76
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS SARAKSTS    80
  PIELIKUMI    83
1.Pielikums.  Skolu sistēma Latvijā    84
2. Pielikums.  Skolotāja profesionālās ētikas pamatprasības    86
3. Pielikums.  Pirmsskolas izglītības iestādes metodiķa darba pienākumi    88
4.Pielikums.  Bērna attīstības, izpētes karte    89
5.Pielikums.  Darba plānošana pirmsskolā    90
6.Pielikums.  PII pedagogu darba kvalitātes izvērtējuma karte    94
7.Pielikums.  Aptaujas anketa „Vecāku novērtējums sadarbībai ar pirmsskolas pedagogiem”    98
8. Pielikums.  Nodarbības vērtējums    99
9. Pielikums.  Organizētās bērnu darbības apraksts/plāns    102
10.Pielikums.  Perspektīvais attīstības plāns (3 gadiem)    103
11.Pielikums.  Mācīšanās procesa pilnveide    105
13.Pielikums.  Rīcības programma. Ģimeņu un sabiedrības lomas aktivizēšana bērnu audzināšanā    107
14.Pielikums.  Pirmsskolas izglītības iestādes pedagogu aptaujas anketa    108
15. Pielikums.  Pirmsskolas izglītības iestādes vadītāju, metodiķu aptaujas anketa    111
Фрагмент работы

REZULTĀTI UN SECINĀJUMI
Maģistra darbā pētīta pirmsskolas izglītības iestādes metodiskā darba vadība, kā pirmsskolas izglītības iestādes sekmētāja, veikts aptaujas anketās iegūto rezultātu izvērtējums un izstrādāti ieteikumi metodiskā darba pilnveidošanai X pirmsskolas izglītības iestādē.
Apkopojot pētījumā iegūtos rezultātus par iestādes vadības stilu un darba plānošanu pēc metodiķu domām pedagogi reizēm mēdz darboties:
Haotiski;
Bez konkrētas plānveidīgas darbības;
Neparedzot plānotos rezultātus;
Neizvērtējot padarīto audzēkņu attīstības virzienā;
Nesaistot analīzes rezultātus ar turpmākās darbības plānošanu.
Autore uzskata, ka turpmākā darbībā, plānojot metodisko darbu iestādē, jāpanāk katra pedagoga līdzdalība iestādes un personīgo mērķu izvirzīšanā, pārskatīšanā.
Veiksmīga stratēģiju izstrādāšana un saskaņota pārmaiņu ieviešana ir viens no vadības darba raksturojošiem rādītājiem. Praktiskā pētījuma rezultātā autore secina, ka pedagogu līdzdalība iestādes stratēģiju un arī ikdienas plānu veidošanā nav pietiekama. Pirmsskolas izglītības iestādes turpmākā darbībā jāpārskata iestādes vadības pašvērtējuma adekvātums.
Apkopotie praktiskā pētījuma rezultāti par skolotāju pašvērtējumu ir diezgan pretrunīgi un iespējams pedagogi, pēc autores domām, tomēr pārvērtē savu kompetenci.
Praktiskā pētījuma rezultāti skaidri norāda, lai veiksmīgi pilnveidotu iestādes metodiskā darba plānošanu un realizētu pedagogu līdzatbildību par metodiskā darba plānu un tā izpildi, būtiska ir darbinieka drošības sajūta iestādē – atbaslsts un atzinība darbiniekiem, vadības un darbinieku sadarbība. Kopumā autore secina, ka vadības un pedagogu sadarbība iestādē ir pietiekama.
Jautājumā par vadības iesaistīšanu visu kolektīvu kopējo uzdevumu izstrādē pedagogu atbildes ir pretrunīgas jeb pedagogi nevēlas piedalīties kopējo uzdevumu izstrādē iestādē. Metodiskā darba uzdevums – ir ieviest tādas darba formas, kas veicinātu pedagogu iesaistīšanos un līdzatbildību, kas savukārt paaugstinātu darbinieku drošības sajūtu iestādē. Drošību veicinās apziņa, ka tas, ko es daru, ir arī mana personīgā izvēle.
Plānojot pedagoģisko darbu iestādē, autore iesaka iesaistīt vadītāju individuālās sarunās ar tiem pedagogiem, kuriem ir acīmredzamas saskarsmes problēmas, vai saskarsmes deficīts, kādēļ viņi jūtas neiesaistīti un nenovērtēti. Iespējams reizēm vajadzētu deleģēt šiem darbiniekiem kādus pienākumus ārpus grupas, lai viņi varētu pašapliecināties.

Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация