Дипломная
Гуманитарные науки
Общественные отношения
Preses relīze kā informācijas sniegšanas forma. Sabiedris...-
Preses relīze kā informācijas sniegšanas forma. Sabiedrisko attiecību speciālistu un žurnālistu viedokļu salīdzinājums
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 5 | |
1. | SABIEDRISKO ATTIECĪBU JĒDZIENS UN KOMUNIKĀCIJAS PROCESS | 9 |
1.1. | Sabiedrisko attiecību uzdevumi | 9 |
1.2. | Sabiedrisko attiecību instrumenti | 11 |
2. | PRESES RELĪZE KĀ SABIEDRISKO ATTIECĪBU INSTRUMENTS | 14 |
2.1. | Preses relīze kā komunikācijas rīks | 14 |
3. | MEDIJU DIENAS KĀRTĪBA | 18 |
3.1. | Dienas kārtības veidošana | 18 |
3.2. | Mediju attiecības un sabiedrisko attiecību instrumentu ietekme | 21 |
4. | METODOLOĢIJA | 26 |
4.1. | Intervēšana | 27 |
4.2. | Anketēšana | 29 |
4.3. | Pētījuma dizains | 30 |
5. | EMPĪRISKĀ DAĻA | 32 |
5.1. | Intervijas datu analīze | 32 |
5.2. | Aptaujas datu analīze | 37 |
6. | REZULTĀTU KOPSAVILKUMS | 67 |
7. | SECINĀJUMI | 71 |
IZMANTOTIE INFORMĀCIJAS AVOTI | 73 | |
PIELIKUMI | 77 |
7. SECINĀJUMI
1. Vai sabiedrisko attiecību un žurnālistu viedokļi atšķiras par preses relīzes saturu un formu?
Intervējot ekspertus, tika noskaidrots, ka abu viedokļi būtiski neatšķiras – abi atzīst apgrieztās piramīdas shēmu jeb standarta preses relīzes uzbūvi kā labāko variantu preses relīzes izveidei. Satura ziņā abi eksperti arī atzīst, ka preses relīzei ir jāsatur novitātes, piemēram, jaunas produkcijas parādīšanos, vai svarīgu notikumu, kas varētu būt interesanti sabiedrībai, tuvošanos. Eksperti atzīst arī to, ka preses relīzei ir jābūt vienkāršai, taču jāsatur pietiekoši daudz informācijas, lai no tās varētu radīt kvalitatīvu ziņu. Tika noskaidrots, ka lai gan preses relīze var tikt uzskatīta par gatavu ziņas materiālu, tai ir jābūt tādai, lai no tās varētu izgūt pašu svarīgāko informāciju ziņas radīšanai. Anketēšanas rezultātā pierādījās, ka, lai gan preses relīze nav primārais sabiedrisko attiecību instruments, kas tiek izmantots komunikācijā ar medijiem, preses relīzes esošā uzbūve, apgrieztās piramīdas princips, joprojām ir aktuāls kā korektas preses relīzes forma. Saturiski abas puses sapratās, skaidrojot, ka nozīmīgi preses relīzēs ir iekļaut informāciju par nozīmīgiem pasākumiem, norisēm organizācijās, organizāciju vadības sastāva izmaiņām un arī krīzes situācijām. Žurnālisti skaidro arī to, ka ar preses relīzēm strādā ļoti mazu darba dienas posmu un labprātāk izvēlas patstāvīgi sastādīt ziņu rakstus, neskatoties uz sabiedrisko attiecību speciālistu ieguldījumu preses relīžu izstrādē. Iepriekš apskatot teoriju, tika noskaidrots, ka preses relīze ir īss raksts, kas retos gadījumos pārsniedz vienas lapaspuses apjomu un ir paredzēta, lai publicētu svarīgu informāciju vai pētījumus. Tā ir paredzēta, lai pasniegtu dažāda veida informāciju, kas ir saistīta ar organizāciju vai uzņēmumu, darbinieku paaugstinājumiem amatā, uzņēmuma reklāmas aģentūras nomaiņu, uzņēmuma sasniegtajiem mērķiem, jaunām nozīmīgās sadarbībā, darbinieku profesionālajiem sasniegumiem, uzņēmuma vai organizācijas viedokli vai uzskatiem.
…
Mediju darbības pamatā ir indivīda brīvība publicēt to, ko vēlas, jo publiska un brīva izpausme ir labākais veids, kā nonākt līdz patiesībai. Mediji rada unikālu saturu, tomēr bieži vien tieši sabiedrisko attiecību preses relīze var un ir jauna temata un publikācijas ierosināšanas avots. Tas uztur relīzes kā informācijas sniegšanas formas aktualitāti arī digitālo mediju popularitātes un lietojamības pieauguma situācijā. Korekti izstrādāta un izplatīta preses relīze var pozitīvi kalpot kā uzskatu un jaunumu izplatīšanas rīks, kas sasniedz mērķauditorijas ar ziņojumu, kas tām ir svarīgs. Mediju attiecības ieņem vienu no galvenajām lomām sabiedrisko attiecību sfērā, jo mediji kalpo kā vārtu sargi (gatekeepers), kas kontrolē informācijas plūsmu, kas nonāk pie citām publikām. Taču, ja uzklausa žurnālistus un sabiedrisko attiecību praktiķus, kā viņi raksturo viens otru, varētu šķist, ka mediju attiecības ir kaujas lauks – žurnālisti uzskata, ka viņi ir ielenkti lielos preses relīžu kalnos, savukārt sabiedrisko attiecību praktiķi uzskata, ka mediji izvēlas savus uzskatus paturēt savas organizācijas interesēs un labprātāk kādu atmasko nekā skaidro kādu svarīgu tematu. Protams, masu mediji izlems to, kāda informācija tiks publicēta un kā tā tiks pasniegta – žurnālisti ir jāuzskata par partneriem, nevis ienaidniekiem.
- Informācijas ētikas mūsdienu izaicinājumi
- Konference kā bibliotekārās publicitātes forma
- Preses relīze kā informācijas sniegšanas forma. Sabiedrisko attiecību speciālistu un žurnālistu viedokļu salīdzinājums
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Masu informācijas līdzekļu loma citas etniskas grupas tēla veidošanā
Дипломная для университета64
Оцененный! -
Mārketinga plāns SIA "Briga plus" žurnāla "Sakaru Pasaule" virzīšanai tirgū
Дипломная для университета50
Оцененный! -
LR Centrālās statistikas pārvaldes iekšējās komunikācijas analīze
Дипломная для университета60
-
Tiesības uz privāto dzīvi un preses brīvības mijiedarbība
Дипломная для университета33
-
Internets un sabiedriskās attiecības Latvijā. Informācijas un pakalpojumu pieejamība sabiedrībai Latvijas Republikas ministriju interneta mājas lapās
Дипломная для университета60