Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:818408
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 21.10.2025.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 46 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2021–2025 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    5
1.  Radošās darbības attīstības rokdarbos 5-6 gadus veciem bērniem teorētiskie pamati    7
1.1.  Radošās darbības jēdziens un komponenti    7
1.2.  5-6 gadus vecu bērnu raksturojums    12
1.3.  Rokdarbu izmantošanas iespējas radošuma sekmēšanai    17
2.  Radošās darbības attīstības rokdarbos izpēte    21
2.1.  Pētījuma metodoloģija un dalībnieku raksturojums    21
2.2.  Pētījuma gaita un rezultātu analīze    26
  Secinājumi    32
  Ieteikumi    33
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    34
  Pielikumi    38
Фрагмент работы

Mūsdienu sabiedrībā kļūst arvien pieprasītākas radošas personības, ar ko tiek saprasta
indivīda spēja radoši risināt daudzveidīgas problēmas, ar kādām viņš saskaras ikdienā, mācībās
un darbā. Tādēļ nav nejauši, ka radošums Latvijas ilgtspējīgas attīstības stratēģijā līdz 2030.
gadam tiek minēts, ka izglītībai ir jābūt uz radošumu orientētai (Saeima, 2010). Pētnieki uzsver,
ka tieši radošums, kas izpaužas ne tikai mākslinieciskā darbībā, bet visās dzīves jomās, kļūst
vienu no 21.gadsimta pieprasītākajām pamatprasmēm – caurvijām, kas ļauj indivīdam
pielāgoties strauji mainīgajiem apstākļiem un meklēt labākos risinājumus daudzveidīgās
situācijās (Oliņa, Namsone, 2018).
Turklāt, kā liecina pētījumi, radošā darbība un radošums ne tikai ļauj cilvēkam vieglāk
pielāgoties mainīgām dzīves situācijām, bet arī veicina pozitīvu, optimistisku skatījumu uz
dzīvi un nākotni, kas attiecīgi nodrošina emocionālo komfortu stresa situācijās, mazina
pakļautību emocionālai izdegšanai, trauksmei, kas izglītības procesā negatīvi ietekmē arī
akadēmiskos sasniegumus (Conner, DeYoung, Silvia, 2018).
Ikdienas situācijās radošums un radošas personības jēdziens asociējas ar māksliniekiem
un māksliniecisko (radošo) darbību – glezniecību, tēlniecību, tomēr nepieciešams uzsvērt, ka
tā ir tikai daļa no radošuma izpausmēm. Radošums, radošs produkts ir inovatīvs un nozīmīgs –
tā ir ideja, kā risināt problēmu, jauna tehnoloģija, jaunā veidā izgatavots priekšmets. Tādējādi
radošums var būt gan mākslas, gan arī sadzīves priekšmets, akcents te drīzāk liekams uz radošās
personības iezīmēm – neatkarīgu un elastīgu domāšanu, uzdrīkstēšanos kaut ko izdarīt atšķirīgi
no citiem (Cropley, Cropley, 2010; Kalēja-Gasparoviča, 2020). …

Коментарий автора
Коментарий редакции
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация