Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
14,20 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:993634
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 30.06.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 16 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    5
1.  Personības jēdziens un skaidrojums    7
1.1.  Personības veidošanās un attīstība    7
1.2.  Radoša personība    11
1.3.  Faktori, kas ietekmē radošo attīstību    12
2.  Sporta stunda kā labvēlīga vide radošas personības attīstībai    14
3.  Faktori, kas nosaka radošas personības attīstības iespējas sporta stundās    17
3.1.  Sporta skolotāja profesionalitāte un uzdevumi    17
3.2.  Skolēnu motivācija mācībām    21
3.3.  Sporta stundu satura izvēle    24
4.  Praktiskais pētījums    26
4.1.  Skolēnu aptaujas rezultātu analīze    27
4.2.  Skolotāju intervijas analīze    39
4.3.  Praktiskā pētījuma kopsavilkums    41
5.  Vingrojumu karte radošas domāšanas attīstīšanai    43
  Secinājumi    45
  Izmantotā literatūra    46
  Pielikumi    47
  1. pielikums Anketa    47
  2. pielikums Intervija    49
Фрагмент работы

Labai veselībai cilvēka dzīvē ir ļoti liela nozīme. Veselība – ilga mūža un veselīgu pēcnācēju priekšnosacījums. Reizē veselība ir arī jebkura cilvēka rīcības izvēles sekas. Lai saglabātu veselību, liela nozīme ir sportam, aktīvam dzīvesveidam, labvēlīgai fiziskajai videi. Pašus pamatus cilvēka veselīgai, pilnvērtīgai attīstībai liek vecāki – ģimene, protams, ļoti liela nozīme ir skolai, jo bērns ļoti lielu daļu dzīves pavada tieši skolā. Ļoti svarīga ir skola, kurā bērns mācās, tāpēc tai jābūt tādai, kura veicina skolēnu veselību, veicina skolēnu pilnvērtīgu attīstību, pilnveido skolēnu zināšanas. Kā jau minēju, svarīgi, lai bērns attīstītos fiziski, tāpēc skolēna dzīvē būtiskas un nozīmīgas ir sporta stundas. Sports sekmē skolēnu veselības saglabāšanu un nostiprināšanu, attīstot fiziskās īpašības, analītiski kritisko domāšanu, kreativitāti, sadarbības prasmes. Attīstīt kreativitāti mūsdienās ir ļoti aktuāli, jo mūsdienu sabiedrībai nepieciešami tādi cilvēki, kam piemīt oriģinalitāte, loģiskā domāšana, prasme pieņemt lēmumus, plašas intereses, intuīcija, aktivitāte. Tas viss norāda uz radošu domāšanu - kreativitāti. Lai cilvēks spētu konkurēt darba tirgū un spētu sevi pierādīt, nepieciešama radoša pieeja, tātad radoša domāšana. Saskatu problēmu, ka vispārējās vidējās izglītības mācību priekšmetu standartā ir minēti punkti par radošās darbības un radošo spēju attīstīšanu sporta stundās, bet ne vienmēr tam tiek pievērsta pietiekama uzmanība. Kreativitāte parasti rodas ilglaicīgas mācīšanās, gatavošanās un domāšanas rezultātā līdz ar to šī tik svarīgā personības iezīme ir jāsāk attīstīt un pilnveidot jau no bērnības. Visvieglāk to ir īstenot skolā – sporta stundās, jo skolēns spēj darboties gan fiziski, gan intelektuāli. Sporta apguve skolēniem dod iespēju izzināt gan savas, gan citu cilvēku garīgās un fiziskās attīstības norises. Atraisīt skolēnos radošo domāšanu spēj radoši domājošs sporta skolotājs ar brīvu domāšanu, pedagoģisko azartu un bērnu mīlestību. Skolēnu attieksme, motivācija, atdeve - ir atkarīga no skolotāja attieksmes pret skolēniem, vides, kurā viņš mācās – tai jābūt veselību veicinošai, skolotāju mākas ieinteresēt un no skolotāja personīgās vēlmes labi darīt savu darbu. Šeit svarīgs faktors ir ģimene, būtiski ir audzināt arī vecākus un skaidrot viņiem sporta stundu, veselīga dzīvesveida nozīmīgumu. Mūsdienās bieži vien tieši vecāki ir tie, kas neizprot sporta stundas nozīmi skolēnu dzīvē. Skolā bērns pavada ievērojamu dzīves daļu, skolas gados notiek augšana, attīstība, nobriešana, tāpēc ļoti svarīgas ir sporta stundas, skolēna motivācija mācībām, skolotāja attieksme pret stundu un bērniem, lai regulētu pareizu bērnu attīstību un radošo domāšanu.
Mana diplomdarba mērķis izpētīt un izanalizēt radošas personības attīstīšanas iespējas sporta stundās.


Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, izvirzīju šādus uzdevumus:
Izanalizēt literatūru par personību un faktoriem, kas nosaka radošas personības attīstīšanas iespējas sporta stundās, kā arī sporta skolotāja personības ietekmi uz radošas personības veidošanos.
Ar anketēšanas palīdzību noskaidrot skolēnu viedokli un reālo situāciju sporta stundās saistībā ar radošas personības attīstīšanas iespējām.
Veikt interviju ar sporta skolotājiem par radošas personības attīstīšanas iespējām sporta stundās.
Izstrādāt vingrojumu piemērus skolēniem radošās domāšanas attīstīšanai sporta stundās.…

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация