SECINĀJUMI
1. Iepazīstoties ar literatūru, kas raksturo lasītmācīšanas attīstību, var secināt, ka visām agrāk un tagad pielietotajām metodēm ir viens mērķis - vieglāka un ātrāka lasītprasmes apguve.
2. Bērnam radošajos uzdevumos ir jābūt centrā, aktīvi jādarbojas, prasmīgi apvienojot prāta, jūtu, gribas un praktisko darbošanos.
3. Bērnam pozitīvas attīstības rezultāts radošajos uzdevumos ir viņa zinātkāre, iniciatīva, prasme domāt un pašizteikties.
4. Skaņu, burtu, lasītmācīšanas procesā bērni jāiesaista aktīvā līdzdarbība, respektējot katra bērna atmiņas īpatnības.
5. Liela nozīme ir videi, kurā bērns atrodas. Attīstošā vidē bērns pat būs veidotājs, pilnveidotājs un vadītājs. Pētījums deva iespēju secināt, ka lai sekmīgi bērniem iemācītu burtus un bērni apgūtu lasītprasmi, nepieciešama laba materiālo līdzekļu bāze pirmsskolā gan pedagogiem, gan nepieciešami materiāli un radošie uzdevumi bērniem. Jāveido tāda vide pirmsskolā, lai bērni ar interesi darbotos.
6. Svarīgi ir aktīvi iesaistīt pašus bērnus materiālu, burtu gatavošanā. Tas rada viņos lielāku interesi, veicina līdzdalības un pašapziņas izjūtu un sniedz lielāku gandarījumu par paveikto darbu. Tas ļauj arī izjust un atcerēties burta līnijas.
7. Darba izpildes laikā tika apstiprināta hipotēze - ar radošo uzdevumu palīdzību bērns labāk apgūst lasītprasmi. Nepieciešamās zināšanas burtu apguvē iegūst ar dzirdes, redzes, taustes, kustību palīdzību. Jāveido bērniem attīstošo vide. Lasītprasmei bērns jāieinteresē.
…