Дипломная
Предпринимательство и право
Право
Rīgas Pašvaldības policija, tās darbības tiesiskais nodro...Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 8 | |
1. | Pašvaldības policijas un Rīgas pašvaldības policijas jēdziens | 10 |
1.1. | Rīgas Pašvaldības policijas attīstības vēsture un struktūra | 12 |
2.2. | Rīgas Pašvaldības policijas attīstību nosakošie faktori | 41 |
3. | Pašvaldības policijas darbinieka galvenie uzdevumi un ienākumi | 43 |
3.1. | Rīgas Pašvaldības policijas pamatuzdevumi un kompetence | 45 |
4.1. | Daugavpils pilsētas Pašvaldības policija | 56 |
4.2. | Jelgavas pilsētas Pašvaldības policija | 66 |
Nobeigums | 70 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 74 |
Pašvaldības policija ir apbruņota militarizēta pašvaldības institūcija, kuras pienākums ir aizsargāt personu dzīvību, veselību, tiesības un brīvības, īpašumu, sabiedrības un valsts intereses no noziedzīgiem un citiem prettiesiskiem apdraudējumiem. Likums spēkā no 06.07.1995.1 Tās tiesiskais regulējums darbojās saskaņā ar 04.06.1991. gadā pasludināto Latvijas Republikas likumu „Par policiju” 2., 19 un 37. pants, 19.06.2007. Kā arī MK noteikumi Nr. 397 „Pašvaldības policijas paraugnolikums” un 01.10.2003. pieņemto pašvaldības policijas nolikums Nr. 75.
Rīgas Pašvaldības policija ir Rīgas domes struktūrvienība, kas darbojas Rīgas pilsētas administratīvajā teritorijā, (skatīt pielikumu 2). Tās darbību nosaka 2003.gada 1.jūlijā apstiprinātais “Rīgas pašvaldības policijas nolikums”.2 Rīgas pašvaldības policija vai pašvaldības policija ir institūcija sabiedriskās kārtības uzturēšanai un tiesībaizsardzībai, kas atbilstoši Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteiktajai kompetencei darbojas Rīgas administratīvajā teritorijā. Pašvaldības policija ir Rīgas domes izveidota iestāde, kas, risinot darba organizācijas jautājumus, sadarbojas ar Valsts policiju un citām institūcijām.3
Rīgas pašvaldības policijas darbību nosaka likums „Par policiju”. Šis likums nosaka policijas jēdzienu, uzdevumus, darbības principus un vietu valsts pārvaldes un pašvaldību iestāžu sistēmā, policijas pienākumus, tiesības, struktūru, kompetenci, policijas darbinieka tiesisko aizsardzību, darbības garantijas, atbildību, finansēšanas, materiāltehniskās apgādes kārtību, kā arī policijas darbības uzraudzību un kontroli. Šā likuma noteikumi nav attiecināmi uz Valsts ieņēmumu dienesta finanšu policijas darbību. (2006. gada 15. jūnija likuma redakcijā)4
Kā jau katrai organizācijai, tā arī Pašvaldības policijai ir savs zīmogs ar pašvaldības ģerboņa attēlu un pilnu pašvaldības policijas nosaukumu, noteikta parauga veidlapas, norēķinu konts un pašvaldības policijas karogs. Pašvaldības policijas ģerboni (skatīt pielikumā 1).
Pašvaldības policijas darbības tiesiskais pamats ir Latvijas Republikas Satversme, Latvijas Republikas likums „Par policiju”, citi Latvijas Republikas normatīvie akti, Latvijas Republikas Augstākās Padomes un tās Prezidija lēmumi un dekrēti, Latvijas Republikas Ministru Padomes lēmumi un rīkojumi, starptautiskie līgumi, kam pievienojusies Latvijas Republika, ar Latvijas Republikas iekšlietu ministra 11.06.2001. rīkojumu Nr.390 apstiprinātais „Pašvaldības policijas paraugnolikums”5, Rīgas domes saistošie noteikumi un lēmumi, kā arī Rīgas pašvaldības policijas nolikums un pašvaldību lēmumi, ja tie nav pretrunā ar Latvijas Republikas likumiem.6
Viena no galvenajām pazīmēm, kas atšķir valstisku veidojumu no jebkuras citas politiskas organizācijas, ir sekojoša: valsts ir vienīgais politiskais veidojums, kura rīcībā ir savas tiesībsargājošās institūcijas, kas domāts likumu ievērošanas un likumības nodrošināšanai. Nav iedomājama valsts pastāvēšana bez šī mehānisma, pretējā gadījumā valsts varai nebūtu iespēju nodrošināt, tajā skaitā piespiedu kārtā, valsts iedzīvotājus ievērot noteiktās tiesību normas.
Tiesiskā kārtība– tāda sabiedrisko attiecību kārtība, kas izveidojas likumības īstenošanas rezultātā, tā ir realizēta likumība.
Sabiedriskā kārtība – tiesību normām un sadzīves noteikumiem atbilstoša kārtība sabiedrībā, kas nodrošina iestāžu, uzņēmumu un organizāciju netraucētu darbību, cilvēku mierīgu dzīvi, darbu un atpūtu, kā arī īpašuma un citu tiesību un interešu aizsardzību. Valsts, lai nodrošinātu personu un sabiedrības drošību, novērstu un atklātu likumpārkāpumus, izveido struktūru vai drošības institūciju sistēmu, kas pilda šos uzdevumus. …
Mans diplomdarbs kopumā veltīts Pašvaldības policijai, konkrētāk aplūkoju Rīgas Pašvaldības policiju, tās darbības tiesisko nodrošinājumu un regulējumu. Šo tēmu izvēlējos, jo pati tur strādāju un redzu visus plusus un mīnusus. Tieši policija (gan Valsts policija, gan Pašvaldības policija) rūpējas par sabiedrisko drošību un kārtību, jo viņu pienākumos ir drošas pilsētas veidošana. Pašvaldības policijai arvien vairāk pieaug loma mūsdienu sabiedrības dzīvē ne tikai sabiedriskās kārtības nodrošināšanā, bet arī iedzīvotāju tiesību aizsardzības jomā, īpaši ekonomiskās krīzes laikā, kad noziedzības līmenis valstī ir krietni palielinājies. Pašvaldības policijas tēmu uzskatu par aktuālu arī tāpēc, ka, strādājot šajā iestādē jau desmit gadus, esmu novērojusi tās pārveidošanos laika gaitā. Ikdienā savā darbā saskaroties ar iedzīvotājiem, nākas secināt, ka liela iedzīvotāju daļa vēl līdz šim brīdim nezin, ar ko konkrēti nodarbojas pašvaldības policija un ko tā var izdarīt un kas tai ir jādara, kā arī kas ir tās kompetencē. Darba mērķis ir aplūkot pašvaldības policijas izveidošanas vēsturi, pamatojoties uz likumdošanas aktiem, izpētīt darba saturu, darba procesa pilnveidošanos un sociālās garantijas. Darbā detalizēti centos izsekot pašvaldības policijas darbībai un attīstībai deviņpadsmit gadu garumā un tās sadarbību ar citām tiesībsargājošām iestādēm Latvijā un ārpus tās robežām. Izpētīt Eiropas Savienības likumdošanu un Latvijas Republikas garantēto tiesību nodrošinājumu Pašvaldības policijas darbībā un Rīgas domes lēmumiem, nolikumiem, kas garantē policijas darbību un tiesības. Darba uzdevums izanalizēt pieejamo literatūru un normatīvos aktus, pamatojoties uz ko, noskaidrot Rīgas Pašvaldības policijas darba saturu, darba uzlabošanas darbības tiesiskos aspektus un sociālās garantijas. Veicot izmaiņas likumdošanā mainot policijas darbību un tās prioritātes, paaugstināt sabiedrības drošības un uzticības līmeni. Darbā tiek izmantota analizējošā un pētījuma metode, kā arī salīdzināšana. Kā uzziņas līdzeklis ir literatūra: normatīvie akti, internets, statistika, iekšējie policijas reglamenti, nolikumi, rīkojumi un pašvaldības policijas paraugnolikums, kas ir savākti desmit gadu laikā un ir radījuši priekšstatu par Rīgas pašvaldības policiju. Nobeigumā izteiktais viedoklis ir pamatots ne tikai uz avotu analīzes, publikācijām, bet uz pašas pieredzes strādājot Rīgas pašvaldības policijā. Darbā tiek izteiktas manas domas un apsvērumi, kas sekmētu policijas darbu. Uzlabotu apkārtējo izpratni par pašvaldības policijas kompetenci un nozīmi sabiedrībā.
- Operatīvās darbības saturs
- Policijas administratīvās darbības veidi
- Rīgas Pašvaldības policija, tās darbības tiesiskais nodrošinājums un regulējums
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Eiropas komercsabiedrības darbības tiesiskie aspekti
Дипломная для университета83
-
SIA "Anda L" tiesiskās un finanšu darbības izvērtējums
Дипломная для университета59
Оцененный! -
Rīgas pilsētas Īres valde un tās darba organizācijas problēmas
Дипломная для университета71
Оцененный! -
Pašvaldības teritorijas plānojums - tiesiskie aspekti
Дипломная для университета55
Оцененный! -
Rīgas domes kultūras pārvaldes un tās iestāžu padotība: atsevišķi institucionālie un funkcionālie aspekti
Дипломная для университета47