Bakalaura darba mērķis
Noformulēt metodiskus ieteikumus ritma izjūtas attīstīšanai džeza dziedāšanas apguves procesā jauniešiem
Bakalaura darba uzdevumi:
1.izpētīt džeza dziedāšanas attīstības procesu;
2.analizēt džeza dziedāšanas apguves īpatnības;
3.apzināt džeza pamatritmus un to specifiku;
4.izpētīt ritma izjūtas attīstības iespējas jauniešiem.
1.DŽEZA DZIEDĀŠANAS ATTĪSTĪBAS PROCESS
1.1. Džeza dziedāšanas pirmsākumi
Džezs kā mūzikas veids ir radies 20. gadsimta sākumā ASV un vēlāk radis ievērību visā pasaulē. Savā attīstības gaitā tas ir mainījies, veidojot dažādus stilus, kuri cits no cita atšķiras ar ritmisko faktūru, saturu, raksturu un skanējuma īpatnībām.
Džezs no citiem mūzikas veidiem atšķiras ar savu specifisko ekspresiju, enerģiski pulsējošo ritmu. Tam piemīt svarīga īpatnība – mūziķu improvizācija. Atkarībā no konkrētā džeza stila, improvizācijai tiek atvēlēta lielāka vai mazāka vieta.
Džeza mūzika izveidojās saplūstot balto un afroamerikāņu mūzikas tradīciju elementiem. Šo mūziku ietekmēja Eiropas izcelsmes garīgās himnas un militārie marši, dažādu deju mūzika un sentimentālas balādes, eiroamerikāņu mūzikas tradīcijas, kuras radās Karību jūras salās. Svarīgākā loma džeza tapšanas gaitā pieder afroamerikāņu mūzikai – spiričuelam, blūzam, regtaimam (Avramecs, Muktupāvels, 1997; 191).…