Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:359001
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 05.01.2010.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 28 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    5
1.  Teorētiskās nostādnes par rotaļām un to iedalījumu    7
1.1.  Rotaļu iedalījums    7
1.2.  Rotaļas loma bērna attīstībā    11
2.  Mācību motivācijas jēdziena skaidrojums    16
2.1.  Motivācijas jēdziens un tās iedalījums    16
2.2.  Mācību motivācijas skaidrojums    20
3.  Jaunākā skolas vecumposma īpatnības    25
4.  Rotaļa kā mācību motivācijas veicinātāja jaunākajā skolas vecumā    29
5.  Empīriskā pētījuma par mācību motivācijas veicināšanu ar rotaļas palīdzību sākumskolām 1.klasē norise un izpēte    34
5.1.  Pētījuma metodika un bāze    34
5.2.  Interviju analīze un interpretācija    34
5.3.  Novērošanas datu interpretācija    46
5.4.  Ierosinājumi un rekomendācijas kā veicināt sākumskolēnu mācību motivāciju, mācību procesā izmantojot rotaļu    51
  Nobeigums    57
  Izmantotie avoti un literatūra    62
  Pielikumi    64
  1.pielikums. Kustību rotaļas    64
  2.pielikums. Didaktiskās rotaļas   
  3. pielikums. Interviju protokoli. 1 -4 protokols   
  4. pielikums. Novērošanas protokoli. 1. -14. protokols   
  5.pielikums. Novērošanas protokoli mācību stundās . 1- 14 protokols   
Фрагмент работы

Rotaļa – interesanta, izklaidējoša rakstura nodarbība grupā laika īsināšanai, atpūtai, redzesloka paplašināšanai, pozitīvu attiecību veidošanai vai kādam noteiktam mācību mērķim; svarīga mācību darbība bērniem pirmskolas un jaunākajā skolas vecumā, bērnības būtiska sastāvdaļa, bērna attīstības un audzināšanas pamatveids. Ar rotaļām bērni vispusīgi izkopj un pilnveido savus fiziskos un garīgos dotumus un dotības; tā ir viena no netiešo pedagoģisko prasību izpausmes formām. Jūtu, domāšanas un jaunrades skola. [16, 150.lpp.]
Rotaļa – aktivitāte, kas sniedz gandarījumu neatkarīgi no rezultāta; nenopietna un nemērķtiecīga darbība; viena no pamatīpašībām un izdomāta situācija. Tikpat svarīga ir brīva vēlmju izteikšana, iniciatīva un nenoteiktība; rotaļā notiek iemaņu un prasmju attīstība, pieaugušā darbības imitācija un manipulācija ar aizvietojošiem priekšmetiem. Dažreiz šo aizvietošanu saprot kā bērnu iztēles bagātību. [19, 124.lpp.]
Definīcijas ļoti spilgti raksturo to, kas ir rotaļa un daļēji to, kādas ir tās funkcijas. Rotaļa tā ir jūtu, domāšanas un jaunrades skola – tā liek just prieku, dusmas, domāt un pats galvenais radīt kaut ko jaunu pašam mazajam cilvēkam, kas tikai sāk izzināt pasauli. Bērns rada pats savu pasauli ar savu izpratni, bez pieaugušo palīdzības, kas attīsta ne tikai domāšanas procesus, bet arī pilnveido un attīsta viņu kā personību. Vēl, kas tiek uzsvērts – rotaļa ir interesanta, izklaidējoša rakstura nodarbība, kas izklaidē bērnu, radot interesi un attīstot viņu gan fiziski, gan garīgi. Tātad rotaļa izklaidē un māca vienlaikus, bieži vien pašam bērnam to neapzinoties. Rotaļa rada prieku un ir nenopietna un nemērķtiecīga darbība, tad bērns labprāt tajā piedalās un tā ir lielisks motivators mācībās, ja skolotājs to prot veiksmīgi izmantot mācību procesā. Kā definīcijā vēl minēts rotaļa ir izklaidējoša nodarbība redzesloka paplašināšanai – ar tās palīdzību bērns izzina pasauli, var veidot pozitīvas attiecības ar saviem jaunajiem klasesbiedriem un pat ar skolotāju, kas arī ir svarīgs priekšnoteikums, lai klasē valdītu pozitīva atmosfēra, kas sekmētu mācību procesu.
Vairāk tiks apskatītas dažādu autoru teorijas par rotaļu klasifikāciju. Dainas Dzinteres un Ingas Stangaines grāmatā „Rotaļa – bērna dzīvesveids” [8, 26.-27.lpp.] ir apskatīti vairāki pedagogu un psihologu rotaļu iedalījumi: K.Grosa, F.Frēbela, un Ž.Piažē.

K.Gross (1861–1946), pētīdams rotaļas kā bērnu iedzimto instinktu paudējas un vingrinātājas, tās iedala:
Mēģināšanas jeb eksperimentālās rotaļas:
rotaļas, kas nodarbina jutekļus (sensorās);
rotaļas, kas vingrina kustību aparātu:
nodarbošanās ar paša ķermeni;
darbošanās ar priekšmetiem;
rotaļas, kurās notiek augstāku dvēseles iedīgļu nodarbināšana (spējas, jūtas, griba);
rotaļas, kurās, kā autors atzīmē, notiek „otrās šķiras dziņu nodarbināšana”:
a)cīņas rotaļas;
b)mīlestības rotaļas;
c)atdarināšanas rotaļas;
d)sociālās rotaļas (kopējās rotaļas).
F. Frēbels (1782–1852) pirmais pirmskolas pedagoģijā izdalīja rotaļu kā īpašu bērnu attīstības līdzekli. Viņš rotaļas grupēja divējādi:
1. Pēc to rakstura:
mēģinājumi atdarināt dzīves ikdienišķās parādības;
iegūto zināšanu pielietošana praksē;
radošā un tēlojošā darbība, kas aptver visdažādākos priekšmetus un parādības.
2. Pēc rotaļu audzinošās nozīmes:
fiziskās rotaļas, kas attīsta spēku veiklību, rada dzīvesprieku;
jūtu un sajūtu rotaļas – attīsta jutekļus un iekšējo jūtu pasauli;
prāta rotaļas – veicina domāšanu un koncentrē prāta (gara) darbības noteikta mērķa sasniegšanai. …

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация