Дипломная
Гуманитарные науки
Педагогика
Rotaļas - fonemātiskās uztveres sekmētājas vecākā pirmssk...-
Rotaļas - fonemātiskās uztveres sekmētājas vecākā pirmsskolas vecuma bērniem
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija latviešu valodā | 5 | |
Ievads | 5 | |
1. | Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums | 6 |
1.1. | Vispārējās attīstības likumsakarības | 6 |
1.2. | Runas attīstība bērniem vecākajā pirmsskolas vecumā | 12 |
1.3. | Skaņu izrunas traucējumi, to cēloņi | 18 |
2. | Fonemātiskās uztveres būtība, tās ietekmējošie faktori | 13 |
3. | Rotaļas – fonemātiskās uztveres sekmēšanas līdzeklis | 21 |
4. | Pirmsskolas izglītības skolotāja sadarbība ar logopēdu | 26 |
5. | Rotaļu atlase un izmantošana fonemātiskās uztveresaktivizēšanā vecākā pirmsskolas vecuma bērniem | 30 |
5.1. | Bērnu fonemātiskās uztveres izpēte | 34 |
5.2. | Rotaļu atlase un pielietošana darbā ar bērniem skaņu pareizizrunas rosināšanai | 37 |
5.3. | Pedagoģiskā darba rezultātu apkopošana, analīze | 43 |
Secinājumi | 43 | |
Izmantotā literatūra |
Nobeigums
Darba izstrādes gaitā tika apkopotas dažādu autoru atziņas par rotaļas nozīmi fonemātiskās uztveres attīstībā vecākā pirmsskolas vecuma bērniem.
Tika veikts pētījums, lai noskaidrotu rotaļas izmantošanas iespējas bērnu fonemātiskās uztveres attīstības veicināšanā .
Realizējot pētījuma mērķa sasniegšanai izvirzītos uzdevumus , tika gūti šādi secinājumi:
1. Analizējot dažādu autoru atziņas par vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības īpatnībām un to ietekmi valodas veidošanās procesā, ir jārespektē bērna daudzšķautņainā daba, kura nevar attīstīties bez pieaugušā mērķtiecīgas virzības.
2. Daudzu valodas attīstības traucējumu pamatā ir nepietiekami attīstīta fonemātiskā uztvere, t. i. , spēja diferencēt pēc izrunas līdzīgās skaņas, tāpat arī nepietiekami attīstīta spēja runas plūsmā nodalīt valodas skaņu kompleksus – vārdus, tos atcerēties un tikpat precīzi atkārtot.
3. Vecākajā pirmsskolas vecumā, lai sekmīgi sāktu mācīties lasīt un rakstīt, ir nepieciešams pamats – pilnvērtīga runas un valodas attīstība. Un viens no būtiskākajiem pareizas runas attīstības priekšnoteikumiem ir fonemātiskās uztveres attīstība.
4. Fonemātiskās uztveres aktivizēšanā veiksmīgi izmantojami speciāli vingrinājumi un rotaļas, kas piesaista bērnu uzmanību. Fonemātiskās uztveres attīstībā svarīgs priekšnoteikums ir dzirdes uztveres un uzmanības attīstīšana, ko realizē ar speciālu rotaļu palīdzību.
5. Nodarbību un ārpusnodarbību laikā, pielietojot mērķtiecīgi izvēlētus vingrinājumus, rotaļas un spēles, tiek trenēta dzirdes uztvere un attīstīta runa un valoda, tātad – aktivizēta arī fonemātiskā dzirde.
6. Veicot pedagoģiskos vērojumus, apkopojot aptaujas rezultātus un analizējot bērnu darbus, var izdarīt secinājumus, ka rotaļām izvirzītais uzdevums – veicināt fonemātiskās uztveres attīstību, tika sekmīgi veikts un izvirzītā hipotēze, ka bērnu fonemātiskā uztvere pilnveidojas, ja skolotājs sistemātiski izmanto rotaļas runas nodarbību un ārpusnodarbību laikā, ir pierādīta.
…
Darba pirmajā daļā tiek apskatīts vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums, uzskaitot un pamatojot vispārējās attīstības likumsakarības, raksturojot runas attīstību bērniem vecākajā pirmsskolas vecumā, kā arī skaņu izrunas traucējumus un to cēloņus. Darba otrajā daļā tiek izskaidrota fonemātiskās uztveres būtība, tās ietekmējošie faktori. Trešajā daļā, kā fonemātiskās uztveres sekmēšanas līdzeklis tiek aplūkota rotaļa, pamatojot rotaļu iedalījumu un uzskaitot rotaļas funkcijas. Darba ceturtajā daļā tiek apskatīta pirmsskolas izglītības skolotāja sadarbība ar logopēdu,uzsverot sadarbības nepieciešamību bērnu valodas korekcijas darbā. Piektajā daļā tiek veikta bērnu fonemātiskās uztveres izpēte, un, apkopojot un analizējot pedagoģiskās darbības rezultātus, pamatota rotaļu atlase fonemātiskās uztveres aktivizēšanā. Darba nobeigumā autore secina, ka, pielietojot mērķtiecīgi izvēlētus vingrinājumus, rotaļas un spēles, tiek trenēta dzirdes uztvere, attīstīta runa un valoda, tātd – aktivizēta arī fonemātiskā dzirde.
Pievienoti 6. ("Vingrinājumi dzirdes uzmanībai") un 8.pielikums ("Rotaļas skaņu analīzes un sintēzes attīstīšanai").
- Didaktiskās rotaļas matemātisko priekšstatu veidošanā
- Rotaļa - saskarsmes prasmju un iemaņu veidotāja pirmsskolas vecumā
- Rotaļas - fonemātiskās uztveres sekmētājas vecākā pirmsskolas vecuma bērniem
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Didaktiskās rotaļas matemātisko priekšstatu veidošanā
Дипломная для университета40
Оцененный! -
Rotaļa - saskarsmes prasmju un iemaņu veidotāja pirmsskolas vecumā
Дипломная для университета60
Оцененный! -
Rinolālija un tās novēršanas iespējas pirmsskolas vecumā
Дипломная для университета38
Оцененный! -
Rotaļas izmantošana 6-7 gadu vecu bērnu socializācijā
Дипломная для университета43
Оцененный! -
Didaktiskās spēles rakstītprasmes pilnveidošanai 1.-4.klasē
Дипломная для университета57
Оцененный!