Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:448994
 
Оценка:
Опубликованно: 19.11.2025.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 45 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2021–2025 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  DARBĀ LIETOTIE SAĪSINĀJUMI UN SIMBOLI    5
  IEVADS    6
1.  MĀKSLĪGĀ INTELEKTA ATTĪSTĪBA UN TĀ IETEKME UZ SABIEDRĪBAS NORMATĪVO STRUKTŪRU    9
1.1.  Mākslīgā intelekta attīstība un tā raksturojums    9
1.2.  Anomijas un digitālās anomijas konceptualizācija socioloģiskajās teorijās    12
1.3.  Mākslīgā intelekta radītie sociālie izaicinājumi    16
2.  DIGITĀLĀS ANOMIJAS IZPAUSMES SAISTĪBĀ AR SARUNBOTU IZMANTOŠANU AUGSTĀKAJĀ IZGLĪTĪBĀ    22
2.1.  Sarunbotu loma augstākajā izglītībā    22
2.2.  Komunikācijas un mijiedarbības izmaiņas, un dezorientācijas pastiprināšanās saistībā ar sarunbotu izmantošanu augstākajā izglītībā    24
2.3.  Situācija Latvijā: mākslīgā intelekta izmantošana un attīstības perspektīvas    27
3.  SARUNBOTU IZMANTOŠANA STUDIJU PROCESĀ: IESPĒJAS UN IZAICINĀJUMI LBTU STUDĒJOŠO SKATĪJUMĀ    30
3.1.  Pētījuma metodoloģijas apraksts    30
3.2.  Pētījuma rezultātu analīze    33
3.3.  Aptaujas rezultātu kopsavilkums    47
  SECINĀJUMI    50
  PRIEKŠLIKUMI    51
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    52
Фрагмент работы

Mūsdienu izglītības sistēma piedzīvo lēnas pārmaiņas, un skolēni joprojām saskaras ar novecojušiem argumentiem par mācību programmu saturu, kurus nereti ir grūti pamatot pat pasniedzējiem. Tradicionāli uzsvars tiek likts uz nepieciešamību attīstīt prasmes, kas būtu noderīgas nākotnē, piemēram, prasme rēķināt galvā, jo ikdienā kalkulatora nebūs pa rokai. Tomēr šis pieņēmums vairs neatbilst realitātei, jo mūsdienās gandrīz ikvienam kabatā ir viedtālrunis – ierīce, kas kalpo ne tikai kā kalkulators, bet arī kā vārdnīca, enciklopēdija, bibliotēka, mācību video platforma un rīks, lai uzdotu jautājumus un saņemtu tūlītējas atbildes. Plašā piekļuve tehnoloģijām un informācijai mudina pārdomāt izglītības lomu un mērķus. Ja pastāv tehnoloģijas, piemēram, Google, kas balstās uz mākslīgo intelektu un sniedz tūlītēju piekļuvi gandrīz jebkurai informācijai, tad rodas būtisks jautājums: kāpēc mācīšanās vai studēšana ir nepieciešama? Svarīgi ir meklēt risinājumus, kā efektīvi integrēt tehnoloģijas izglītības procesā, nezaudējot spēju attīstīt loģisko domāšanu, radošumu un kritisko analīzi (Holmes, et al., 2019). Šajā kontekstā īpaša uzmanība tiek pievērsta ne tikai tam, kā mūsdienu tehnoloģijas, tostarp mākslīgais intelekts, var atbalstīt zināšanu apguvi un problēmu risināšanas prasmes, bet arī tam, kā tas ietekmē sabiedrībā pastāvošo normu struktūru Digitālās tehnoloģijas, kā piemēram, mākslīgais intelekts, var radīt normu destabilizāciju jeb situāciju, ko Emīls Dirkheims raksturo kā anomiju (Adams, Sydie, 2002). …

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация