Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:142566
 
Оценка:
Опубликованно: 06.06.2008.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 30 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
1.  Fiziskā aktivitāte kā personības attīstību ietekmējošs faktors    6
1.1.  Antīko filosofu uzskati par fizisko aktivitāti, fiziski aktīviem cilvēkiem un fiziskās aktivitātes ietekmi uz garīgo attīstību    6
1.2.  Fiziskās attīstības un fiziskās kultūras jēdzieni dažādu autoru skatījumā    7
1.3.  Jauniešu fiziskās attīstības īpatnības    17
1.4.  Fiziskas aktivitātes nepieciešamības teorētisks pamatojums    18
1.5.  Fiziskās aktivitātes saistība ar intelektuālo attīstību    22
2.  Metodes un pedagoģiskie paņēmieni jauniešu fiziskās aktivitātes veicināšanai    26
3.  Empīriskais pētījums    31
  Nobeigums    40
  Bibliogrāfija    42
1.Pielikums.  Pazīmju apraksts    45
2.Pielikums.  Anketas paraugs    49
3.Pielikums.  Dokumentu analīzes protokols    52
Фрагмент работы

Autora novērojumi liecina, ka mūsdienās vairums jauniešu kļūst arvien
mazkustīgāki, vairāk laika pavada pie televizora, datora, un palielinās to jauniešu skaits,
kam ir problēmas ar lieko svaru, stāju, sirdi, un citas mazkustības radītas slimības. Un
biežā slimošana rada grūtības jau tā ne vieglajā mācību satura apguvē.
Turklāt arī citu autoru pieredze liecina, ka: “Pašreizējais laikmets ar savu augsto
tehnikas līmeni ir samazinājis cilvēku fizisko aktivitāti. Arī mūsdienu skolniekiem
raksturīga hipodinamika, bet bērna un pusaudža vecumā sevišķa nozīme ir kustībām:
skeleta muskuļu darbs veicina audu un orgānu attīstību, stimulē vielu un enerģijas maiņu,
uztur optimālu smadzeņu darbību, palielinot darbaspējas.” [26, 3. lpp.]
Taču fiziskās aktivitātes nepietiekamība negatīvi ietekmē akadēmiskās mācības
ne tikai tādēļ, ka slimošanas dēļ skolēni atpaliek no klasesbiedriem mācībās un pēc
izveseļošanās viņiem ir jāpieliek lielākas pūles mācību vielas apguvē. Jau Jūlijs
Aleksandrs Students savā 1935. gadā izdotajā grāmatā „Bērna, pusaudža un jaunieša
psiholoģija” atzīst, ka: „gars ir saistīts ar ķermeni, un pārmaiņas ķermenī nav bez sekām
arī garīgajā dzīvē, un otrādi.” [24, 607. lpp] Regulāra un pietiekama fiziskā aktivitāte
pozitīvi ietekmē organisma neirālo un hormonālo regulāciju, nostiprinot veselību, kā arī
stimulē galvas smadzeņu darbību.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация