Дипломная
Предпринимательство и право
Бизнес
SIA "Kārumiņš G.R." saimnieciskās darbības analīze un att...-
SIA "Kārumiņš G.R." saimnieciskās darbības analīze un attīstības iespēju izpēte konditorejas nozarē
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 7 | |
1. | Mazo un vidējo uzņēmumu loma uzņēmējdarbības attīstībā | 8 |
1.1. | Mazo un vidējo uzņēmumu būtība | 8 |
1.2. | Valsts un ES atbalsts mazajiem un vidējiem uzņēmumiem | 11 |
1.3. | Mazo un vidējo uzņēmumu attīstības iespējas | 13 |
2. | SIA “Kārumiņš G.R.” vispārējs apraksts | 18 |
2.1. | Uzņēmuma izveidošanās un attīstība | 18 |
2.2. | Uzņēmējdarbības vide | 19 |
2.3. | Uzņēmuma tiesiskais regulējums | 20 |
3. | Uzņēmuma mārketinga raksturojums | 23 |
3.1. | Mārketinga stratēģijas plānošana | 23 |
3.2. | Uzņēmuma produkcija | 24 |
3.3. | Cenu veidošanas politika | 26 |
3.4. | Tirgus un konkurence konditorejas nozarē | 28 |
3.5. | SVID analīze | 29 |
4. | SIA “Kārumiņš G.R.” vadības raksturojums | 33 |
4.1. | Organizatoriskā struktūra un vadības līmeņi | 33 |
4.2. | Uzņēmuma misija un mērķi | 35 |
4.3. | Personāla vadība uzņēmumā | 38 |
4.3.1. | Darbinieku amata apraksti | 39 |
4.3.2. | Kvalifikācija | 39 |
4.3.3. | Motivācija | 40 |
5. | Uzņēmuma finanšu analīze | 42 |
5.1. | Bilances posteņu analīze | 43 |
5.2. | Bilances analīzes metodes | 47 |
5.2.1. | Dinamiskā jeb horizontālā analīze | 47 |
5.2.2. | Struktūras jeb vertikālā analīze | 50 |
5.3. | Peļņas un zaudējumu aprēķina analīze | 53 |
5.3.1. | Peļņas un zaudējumu aprēķina dinamikas analīze | 54 |
5.3.2. | Peļņas un zaudējumu aprēķina struktūras analīze | 56 |
5.4. | Rādītāju sistēma | 59 |
6. | Attīstības perspektīvas konditorejas nozarē | 64 |
Secinājumi | 67 | |
Priekšlikumi | 69 | |
Izmantotā literatūra | 70 |
IEVADS
Izvēlētā bakalaura tēma ir “SIA “Kārumiņš G.R.” saimnieciskās darbības analīze un attīstības iespēju izpēte konditorejas nozarē”.
Uzņēmums nodarbojas ar pārtikas produktu – maizes un konditorejas izstrādājumu ražošanu, vairum- un mazumtirdzniecību. Pēc rādītājiem to var pieskaitīt Mazo un vidējo uzņēmumu kategorijai, kas veido lielāko daļu Latvijas uzņēmumu un būtībā ir svarīgākais tautsaimniecības attīstības dzinējs, tāpat mazie un vidējie uzņēmumi ir darba vieta lielai daļai valsts iedzīvotāju un tie veido lielu daļu iekšzemes kopprodukta. Tomēr jāatzīst, ka tieši šī uzņēmumu grupa ir visjūtīgākā pret dažādām izmaiņām likumdošanā un uzņēmējdarbības vidē vispār. Līdz ar to ir nenovērtējams gan valsts, gan Eiropas Savienības atbalsts mazo un vidējo uzņēmumu attīstībai un darbībai.
Konditorejas nozarē Latvijā pastāv diezgan sīva konkurence – tirgū ir daudz ražotāju, visi piedāvā līdzīgu produkciju. Lai veiksmīgi darbotos šādā tirgū, uzmanīgi jāseko līdzi produkcijas kvalitātes līmenim, kā arī pastāvīgi jāmeklē iespējas, kā izcelties starp konkurentiem. Viens no iemesliem darba tēmas izvēlē ir vēlme noskaidrot, kā salīdzinoši neliels uzņēmums ir kļuvis par vienu no līderiem nozarē, kurā ir diezgan sīva konkurence, un kā dažu gadu laikā uzņēmuma vadībai ir izdevies uzlabot finanšu rādītājus. Tāpat interesanti šķita izpētīt, kādas ir attīstības iespējas uzņēmumam tirgū, kurā patērētāji ir skaita ziņā vairāku nelielu Latvijas pilsētu iedzīvotāji.
Kā darba mērķis ir izvirzīts – SIA “Kārumiņš G.R.” saimnieciskās darbības analīze un attīstības iespēju izpēte uzņēmuma darbības nozarē.
Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, ir jāizpilda šādi darba uzdevumi:
- Jāapzin Mazo un vidējo uzņēmumu, pie kuriem pieder arī pētāmais uzņēmums, loma uzņēmējdarbības attīstībā,
- Jāiepazīstas ar uzņēmuma darbību, attīstības vēsturi, tiesisko regulējumu un darbības vidi,
- Jāraksturo uzņēmuma mārketinga un vadības stratēģija, kā arī finanšu rādītāji pēdējos gados,
- Jānosaka problēmas un trūkumi esošajā uzņēmuma darbībā un jāizstrādā priekšlikumi darbības uzlabošanai.
Atbilstoši izvirzītajiem darba uzdevumiem ir veidota darba struktūra.
Darbā izmantotas nepilnās novērošanas un analītiskā metodes, Latvijas Republikas (turpmāk tekstā – LR) likumdošana, zinātniskā literatūra, organizācijas nepublicētie materiāli un interneta resursi.
1. MAZO UN VIDĒJO UZŅĒMUMU LOMA UZŅĒMĒJDARBĪBAS ATTĪSTĪBĀ
Uzņēmējdarbība ir ne tikai savu personīgo vajadzību apmierināšana, parasti tās mērķis ir pēc iespējas lielākas peļņas gūšana. Uzņēmējdarbības pamatā ir personīgās intereses, kuras realizējot neapzināti tiek apmierinātas visas sabiedrības vajadzības. Uzņēmējdarbība ir īpašs domāšanas un dzīves veids, netradicionālu risinājumu meklēšana, jaunu tehnoloģiju ieviešana un jaunu tirgu meklēšana. Uzņēmējdarbība ir ilgstoša vai sistemātiska, pašiniciatīvas ierosināta saimnieciska darbošanās un kapitāla ieguldīšana, kas vērsta uz preču ražošanu, pārdošanu vai pakalpojumu sniegšanu, lai gūtu peļņu. Uzņēmējdarbība ir jebkuras valsts tautsaimniecības pamats, tās aktivitāte un veiksme nosaka dzīves līmeni. Katra sekmīga peļņu nesoša uzņēmuma izveidošana dod sabiedrībai vismaz četrus pozitīvus labumus:
- uzņēmuma īpašnieki gūst peļņu (kā ienākumu no savām uzņēmējspējām), kuru izmanto savām personīgajām vajadzībām un sava uzņēmuma attīstībai,
- uzņēmums nodrošina ar darba vietām zināmu skaitu iedzīvotāju, līdz ar to samazina bezdarba līmeni,
- uzņēmums maksā nodokļus, līdz ar to palielina valsts budžeta ieņēmumu daļu,
- palielinās iekšzemes kopprodukts, līdz ar to valstī ceļas dzīves līmenis.
Uzņēmējdarbības būtība ir tāda , ka uzņēmējs organizē un apvieno visus nepieciešamos ražošanas faktorus, uzņemas saimnieciskās darbības risku un kā atalgojumu par savām pūlēm saņem peļņu. [31]
…
Pirmajā nodaļā izskatīta Mazo un vidējo uzņēmumu vieta tautsaimniecībā, kā pastāvošās problēmas, kuras sagādā grūtības šīs kategorijas uzņēmumu darbībai. Tāpat ir piedāvātas vairākas iespējas, kā Mazie un vidējie uzņēmumi galvenokārt no valsts var saņemt atbalstu. Otrajā nodaļā dots pētāmā uzņēmuma darbības īss raksturojums, pievēršoties arī videi ap uzņēmumu un tiesiskajai bāzei, kas regulē uzņēmuma darbību. Trešajā un ceturtajā nodaļā tiek analizēts SIA “Kārumiņš G.R.” mārketinga un vadības raksturojums, skaidrojot uzņēmuma mārketinga stratēģiju, piedāvāto produkciju, novērtējot tirgu un konkurentus. Pētot uzņēmuma vadības plānošanu, uzmanība pievērsta gan misijai, gan īstermiņa un ilgtermiņa mērķiem, kā arī nepieciešamo pasākumu veikšanai, lai šos mērķus realizētu. Piektā nodaļā ietver sevī padziļinātu uzņēmuma finanšu analīzi, pētot gan peļņas un zaudējumu aprēķinu, gan bilances posteņus, kā arī aprēķinot dažādus rādītājus, kas sniedz priekšstatu par uzņēmuma finanšu stāvokli. Sestajā nodaļā sniegts īss ieskats iespējās, kas uzņēmumam ļautu paplašināt savu darbību, sasniedzot arvien labākus rādītājus savā saimnieciskajā darbībā. Bakalaura darba apjoms ir 71 lapa. Tas sastāv no sešām nodaļām, kurās ietvertas 18 tabulas, 3 attēli un izmantoti 33 literatūras avoti. Darbā izmantotas nepilnās novērošanas un analītiskā metodes.
- Ārējo sakaru loma z/s "x" attīstībā
- Mazo un vidējo uzņēmumu attīstības iespējas
- SIA "Kārumiņš G.R." saimnieciskās darbības analīze un attīstības iespēju izpēte konditorejas nozarē
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!SIA „Baks” saimnieciskās darbības analīze un pilnveidošanās iespējas
Дипломная для университета68
Оцененный! -
Zemnieku saimniecības "Kurmīši" saimnieciskās darbības analīze un attīstības perspektīvas
Дипломная для университета67
Оцененный! -
Z/s "Apses" saimnieciskās darbības analīze un attīstības iespējas periodā no 2005.- 2008.gadam
Дипломная для университета70
-
Uzņēmuma SIA "KOKS KS" saimnieciskās darbības analīze
Дипломная для университета48
-
SIA "LBK Invest" saimnieciskās darbības analīze un pilveidošanas virzieni.
Дипломная для университета90