Дипломная
Гуманитарные науки
Педагогика
Skolēnu disciplīnas problēmas vidusskolas mācību procesā-
Skolēnu disciplīnas problēmas vidusskolas mācību procesā
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 3 | |
1. | DISCIPLĪNA | 3 |
1.1. | DISCIPLĪNAS TEORĒTISKAIS PAMATOJUMS | |
1.2. | DISCIPLĪNA MĀCĪBU PROCESĀ | |
1.3. | DISCIPLĪNAS NODROŠINĀŠANAS PAŅĒMIENI | |
1.4. | SKOLOTĀJA LOMA DISCIPLĪNAS NODROŠINĀŠANĀ | |
2. | JAUNIEŠU VECUMA ĪPATNĪBAS | |
2.1. | VECUMA RAKSTUROJUMS | |
2.2. | FIZISKĀS ATTĪSTĪBAS ĪPATNĪBAS | |
2.3. | KOGNITĪVĀS ATTĪSTĪBAS ĪPATNĪBAS | |
2.4. | SOCIĀLĀS ATTĪSTĪBAS ĪPATNĪBAS | |
3. | MĀCĪBU PROCESS VIDUSSKOLĀ | |
3.1. | MĀCĪBU PROCESS | |
3.2. | MĀCĪBU PROCESA ĀRĒJĀ UN IEKŠĒJĀ STRUKTŪRA | |
3.3. | MĀCĪBU PROCESA LIKUMSAKARĪBAS | |
3.4. | MĀCĪBU PROCESA ORGANIZĀCIJAS VEIDI | |
3.5. | VIDUSSKOLAS MĀCĪBU PROCESS | |
4. | SKOLĒNU DISCIPLĪNAS PROBLĒMAS VIDUSSKOLAS MĀCĪBU PROCESĀ | |
4.1. | EMPĪRISKAIS PĒTĪJUMS | |
4.2. | EMPĪRISKĀ PĒTĪJUMA REZULTĀTU ANALĪZE | |
4.2.1. | Pedagoģiskā novērošana | |
4.2.2. | Anketēšana | |
4.2.3. | Intervijas | |
4.3. | EMPĪRISKĀ PĒTĪJUMA GAITĀ IEGŪTIE SECINĀJUMI | |
NOBEIGUMS | ||
IZMANTOTĀ LITERATŪRA |
4.3. Empīriskā pētījuma gaitā iegūtie secinājumi
Pēc šajā nodaļā apkopotajiem empīriskā pētījuma rezultātiem bakalaura darba autore secina, ka:
1. Visbiežāk sastopamā disciplīnas problēma novērojamajā klasē ir sarunāšanās neatbilstoši stundas uzdevumiem, kas izpaužas gandrīz katrā nodarbībā.
2. Cieņa un sadarbība, kas pastāv starp klases biedriem, var būtiski ietekmēt pedagoģisko procesu, un skolotājam ir jārosina tādas saskarsmes veidošanās skolēnu starpā, kas veicina veiksmīgu mācību satura apguvi un pozitīvu komunikāciju, nevis kavē to vai aptur pavisam.
3. Ir ļoti svarīgi, lai skolotāju un skolēnu starpā veidotos cieņa, kas palīdz uzturēt klasē veiksmīgu disciplīnu.
4. Disciplīnas problēmu aktualizēšanās un uzvedība stundās ir tieši atkarīga no pedagogu rīcības, attieksmes pret audzēkņiem, izvirzītajām prasībām un noteikumiem.
5. Skolēni mūsdienu vidusskolā atzīst to, ka disciplīna ir problēma viņu klasē, tomēr tikai daļa saskata savu atbildību par prasību neievērošanu.
6. Galvenās disciplīnas problēmas mūsdienu vidusskolā ir saistītas ar skolēnu stundu kavēšanu, sarunāšanos neatbilstoši nodarbības uzdevumiem, nogurumu, neinteresantām stundām un laba stundas plāna trūkumu.
7. Skolēni apzinās to, ka veicina disciplīnas problēmu attīstību mācību procesā, jo iesaka dažādus risinājumus, kas tiktu vērsti tieši pret viņiem, kā arī gaida, lai pedagogs rīkotos, būtu radošs un prasīgs.
8. Disciplīnas nodrošināšanā jāizmanto pēc iespējas efektīvākas metodes (piemēram, loģiskās sekas, preventīvā disciplīna, individuālas intereses veicināšana par mācību saturu u.c.), kas ir pārbaudītas un atzītas par veiksmīgām, lai lieki netērētu enerģiju, cīnoties ar uzvedības pārkāpumiem, bet varētu maksimāli pievērsties mācību satura apguvei un izpratnei.
9. Veiksmīga mācību procesa un disciplīnas nodrošināšanas pamatā ir ne tikai teorijas analīzes rezultātā iegūstamās atziņas un pārbaudītas metodes, bet arī radošums, cilvēciskas intereses izrādīšana par līdzcilvēkiem, ētikas ievērošana un laba veselība.
NOBEIGUMS
Izvirzītā pētījuma mērķa sasniegšanai – izpētīt disciplīnas problēmu izpausmes jauniešiem un to iespējamos risinājumus mācību procesā – darba autore veica teorētiskās literatūras analīzi par disciplīnu, jauniešu vecuma īpatnībām, mācību procesu, kā arī analizēja disciplīnu kā problēmu mūsdienu vidusskolā.
Analizējot teorētisko literatūru un ņemot vērā empīriskā pētījuma rezultātus, darba autore secina, ka mūsdienu vidusskolas audzēkņu disciplīnas problēmas ir lielā mērā atkarīgas no mācību procesa organizācijas formas, izvēles veiksmīguma un pedagoga profesionālās darbības, klasvadības pieejas.
…
Bakalaura darba temats ir skolēnu disciplīnas problēmas vidusskolas mācību procesā. Pētījuma mērķis izpētīt disciplīnas problēmu izpausmes jauniešiem un to iespējamos risinājumus mācību procesā ir veiksmīgi sasniegts. Pētījuma jautājums: Kādas ir disciplīnas problēmas un iespējamie to risinājumi vidusskolas mācību procesā jauniešiem? Bakalaura darba izstrādes procesā tika izmantotas tādas metodes kā teorētiskās literatūras analīze, intervija, pedagoģiskā novērošana un anketēšana. Pirmajā nodaļā analizēta teorētiskā literatūra par disciplīnu. Otrajā nodaļā darba autore izpētījusi un analizējusi teorētisko literatūru par jauniešu vecumu, kas ietver sevī kognitīvās, fiziskās un sociālās attīstības īpatnības. Trešajā nodaļā raksturots mācību process vidusskolā, pēdējā nodaļa veltīta empīriskajam pētījumam, rezultātu analīzei un secinājumiem. Darbs sastāv no 56 lapaspusēm un pielikumiem, analizēts 31 literatūras avots. Atslēgvārdi: disciplīna, vidusskola, mācību process, risinājumi, skolotājs. Disciplīnas problēmas būs aktuālas tik ilgi, kamēr vien pastāvēs mācību iestādes, tādēļ ir būtiski, lai pedagogi nebaidītos mirkļos, kad nākas saskarties ar grūtībām, būtu pārliecināti par savām spējām un izmantotu arvien jaunas metodes disciplīnas nodrošināšanai skolā. Darba autore uzskata, ka dažādu risinājumu pielietošana disciplīnas pārkāpumu novēršanā ir katra skolotāja veiksmīgas darbības pamatā.
- Mācību motivācija
- Skolēnu disciplīnas problēmas vidusskolas mācību procesā
- Sociāli atstumto bērnu problēmas sociālā pedagoga skatījumā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Mācību motivācija
Дипломная для университета63
-
Sociāli atstumto bērnu problēmas sociālā pedagoga skatījumā
Дипломная для университета50
-
Skolēnu zinātniski pētnieciskais darbs kā projektu metode
Дипломная для университета50
Оцененный! -
Audzēkņu mācību sasniegumu vērtēšana ķīmijā
Дипломная для университета95
Оцененный! -
Pusaudžu ar īpašām vajadzībām mācību prasmju rosinošās metodes dabasmācības apguves procesā
Дипломная для университета83
Оцененный!