Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:109488
 
Оценка:
Опубликованно: 17.12.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 80 единиц
Ссылки: Не использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Anotācija    2
  Annotation    3
  Ievads    5
  Jēdzienu skaidrojums    7
1.  Pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku teorijas par radošo darbību    9
1.1.  Radošo darbību veicinošās darba metodes sākumskolā    15
1.2.  1.līdz 3.klases skolēnu vecumposma attīstības likumsakarības    23
2.  Dabas vides un radošās darbības mijsakarības    34
2.1.  Dabas materiālu izmantošana radošā darbībā sākumskolā    34
  Secinājumi    72
  Izmantotā literatūra un informācijas avoti    75
  Pielikumi    80
Фрагмент работы

Mūsdienu laikā, kad sabiedrība cīnās ar ekonomisko situāciju gan valstī, gan savā ģimenē šī īpašība – prasme radoši domāt, darboties, pārveidoties, attīstīties tālāk - nepieciešama visvairāk.
Gandrīz katrs bērns savu brīvo laiku pavada pie datora vai televizora ekrāniem, tādējādi
atsvešinoties no dabas. Ne katrs bērns spēj dabā saskatīt un ievērot dabā notiekošās pārmaiľas, tādēļ šo saikni nepieciešams uzturēt ne tikai no sākumskolas vecuma, bet jau daudz agrāk – pirmsskolas vecumā. Psiholoģijā veiktie pētījumi rāda, ka 5 gadu vecumā gandrīz 98% bērnu piemīt radošās izpausmes, 10 gadu vecumā tās vairs ir apmēram 30% bērnu, savukārt 15 gadu vecumā tās ir tikai 12%.
Lai gan pētījumi par radošo darbību pēdējos gados kļuvuši arvien aktuālāki un arī saistībā
ar to, ka 2009.gads pasludināts par kreativitātes gadu, gan arī saistībā ar to, ka radošums
tautsaimniecības problēmu risināšanā kļūst arvien pieprasītāka darbinieka īpašība, tomēr 1.līdz 3. klases līmenī, sākumskolas mācību procesā dominē intelektuālo prasmju apguve. Skolēniem nepieciešams atcerēties, iegaumēt arvien apjomīgāku faktu daudzumu. Tiek izmantotas arvien vairāk tādas darba metodes, kas atbilst vecumposma attīstības raksturojumam, bet nepieciešams vēl vairāk akcentēt tieši skolēnu radošuma un dabas materiālu izmantošanas mijsakarības.
21.gadsimta sākumskolas skolotāju izmantotās darba metodes un pedagoģiskos paľēmienus
vairāk nepieciešams saistīt ar dabas vidi. Viens no tādiem pedagoģiskiem paľēmieniem būtu
dabas materiālu izmantošana skolēnu radošajās darbībās jebkurā mācību priekšmetā.
Bakalaura temata izvēli noteica mūsdienu reālā situācija skolās, kur joprojām dominē
izglītības sistēma, kas balstās uz iegaumēšanas principiem, kas dinamiski mainīgajā pasaulē
vairs nedarbojas, kā arī ģimenēs, kur nenotiek sākumskolas skolēnu radošās darbības
veicināšana dabas vidē. Tāpēc ir nepieciešams attīstīt vairāk radošo spēju, kas ļautu saskatīt un
paredzēt šīs pārmaiľas un reaģēt līdzko tās notiek. Ir nepieciešams jauns skatījums.
Pētījuma objekts: sākumskolas mācību process dabas vidē
Pētījuma priekšmets: 1.līdz 3.klases skolēnu radošās darbības veicināšana
Pētījuma mērķis: izpētīt 1.līdz 3.klases skolēnu radošās darbības veicināšanas iespējas dabas
vidē
Pētījuma hipotēze: 1.līdz 3.klases skolēnu radošās darbības pilnveide dabas vidē notiek
sekmīgāk, ja-
mācību procesā dabas materiāli tiek izmantoti regulāri daţādos mācību priekšmetos;
pedagogs ir gatavs pilnveidot savas radošās spējas, pašizglītoties un atbalstīt radošu
pieeju mācību darbam;
dabas materiālu izmantošana sekmē skolēnu radošuma attīstību.
Pētījuma uzdevumi:
1. Analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziľas par radošo darbību.
2. Noskaidrot 1.līdz 3.klases skolēnu vecumposma attīstības likumsakarības
3. Izstrādāt kritērijus sākumskolēna radošās darbības pilnveides vērtēšanai.
4. Izstrādāt pedagoģiskos paľēmienus skolēnu radošās darbības pilnveidei dabas vidē
Pētījuma metodes:
1. Teorētiskās - literatūras analīze;
2. Empīriskās metodes:
1.līdz 3.klašu skolēnu mērķtiecīga pedagoģiskā novērošana;
vecāku anketēšana;
pedagogu anketēšana;
matemātiskā datu apstrāde.
Pētījuma bāze: X pamatskolas 1.līdz 3.klases skolēni, skolēnu vecāki un sākumskolas
pedagogi.…

Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация