Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:565322
 
Оценка:
Опубликованно: 12.05.2025.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 50 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2021–2025 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    5
1.  Stress un tā īpatnības pedagogu darbā    8
1. 1.  Stresa būtība    8
1. 2.  Stresori / stresa faktori pirmsskolas pedagoga darbā    9
2.  Skolotāja stresa pārvaldīšanas veicināšana    12
2. 1.  Stresa pārvaldīšanas būtība    12
2. 2.  Stresa pārvaldīšanas modelis    12
2. 3.  Stresa pārvaldīšanas iespējas pedagoģiskajā procesā    14
3.  Pirmsskolas pedagogu stresa pārvaldīšanas veicināšanas izpēte    20
3. 1.  Aptaujas norise un iegūto rezultātu raksturojums    20
3. 2 .  Izmēģinājuma darbības norise un rezultātu raksturojums    26
  Secinājumi    33
  Priekšlikumi    34
  Literatūras un avotu saraksts    35
  Pielikumi    39
  1. pielikums    39
  2. pielikums    40
  3. pielikums    41
  4. pielikums    42
  5. pielikums    43
  6. pielikums    44
  7. pielikums    47
  8. pielikums    48
  9. pielikums    49
  10. pielikums    50
  11.pielikums    51
Фрагмент работы

Nākotnes valsts modelis, visas sabiedrības veidošanā ir lielā mērā atkarīgs no pedagogiem. ‘’Pirmsskolas izglītības satura īstenošanas mērķis ir zinātkārs, radošs un dzīvespriecīgs bērns, kas dzīvo veselīgi, droši un aktīvi, patstāvīgi darbojas, ieinteresēti un ar prieku mācās, gūstot pieredzi par sevi, citiem, apkārtējo pasauli un savstarpējo mijiedarbību tajā’’ (MK noteikumi Nr. 716, 2. pants). Būtiska nozīme ir pirmsskolas pedagogu pirmajai pieredzei un profesionalitātei, lai varētu veiksmīgi īstenot uzstādīto mērķi, kas spēlē arī lielu lomu izglītojamo skolas gaitās un, vispārīgi, turpmākajā dzīvē (Lemešonoka, 2022). Ja pedagogu pārņem stress un, ir vājas vai neesošas tā pārvaldīšanas prasmes, tad darba ražīgums ir zems. Izglītojamiem netiek nodrošināts kvalitatīvs un pilnvērtīgs pēc izglītības mērķa noteikts mācību process, kas var atstāt negatīvu ietekmi uz viņu attīstību un akadēmiskajiem sasniegumiem nākotnē. Ja pedagogu pārņem stress, bet ir zināmas, atbilstošas un pieejamas tā pārvaldīšanas iespējas, tad pedagogs var darboties pēc savām spējām un darba ražīgums atkal palielinās (De Schipper et al, 2009).
Saskaņā ar vienu no agrākajiem, pieejamiem pētījumiem par pedagogu stresu, 2003. gadā zinātniece, Uzole savā pētījumā atzīmēja, ka 54 % Latvijas pedagogu novērtē savu profesionālo darbību kā profesiju, kas ikdienā pakļauj viņus lielam stresam (Uzole, 2003). Gadiem mainoties Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības 2016. gada veiktajā pētījumā par skolotāja darba prestižu tika secināts, ka kopumā 83, 4 % Latvijas pedagogu saskaras ar darba stresu (Nestere – Nikandrova, 2016). …

Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация