Secinājumi
Analizējot pētījuma iegūtos datus, par bērnu radošo darbību vizuālās mākslas nodarbībās, var secināt, ka :
1. Radošums ir kaut kas unikāls, kas paver daudzus ceļus vaļā, ne tikai mākslas pasaulē, bet arī dzīvē, tas ļauj mums riskēt un izmēģināt lietas, kuras nav mēģinātas, tas bagātina mūsu iztēli, valodu un ļauj izpausties. Jo bagātāka ir mūsu iekšējā pasaule, jo radošāki spējam būt.
2. Veiksmīgai bērna radošās darbības attīstībai, nozīmīga loma ir vecāku un pedagogu klātbūtnē. Radošs pedagogs, kurš plāno atbilstošas nodarbības, un piedāvā daudzveidīgu materiālo bāzi, kas ļautu apgūt daudz un dažādas tehnikas tā rezultātā tik sekmēta bērna iztēle, oriģināla domāšana un pats galvenais radošums. Kā arī vecāki, kuru loma bērna dzīvē ir svarīgāka, jābūt pacietīgiem un saprotošiem, jāļauj bērnam izzināt pasaule, jāspēlējas kopā, jārunā par visu mums apkārt jāpavada laiks kopā.
3. Darba autore novēroja, ka radošākas idejas un darbība tomēr bija bērniem, kuri grupā bija izteikti līderi, skaļi, aktīvāki , tie bērni arī nebaidījās pamēģināt , ko jaunu. Taču tie bērni, kuri bija mierīgāki un, kuri vienmēr bija tie paklausīgie vairāk pieturējās pie zināmām lietām un jutās nedroši mēģināt ko jaunu.
4. Pētījuma laikā kā palīglīdzeklis radošās darbības veicināšanā tika izmatots- mūzika, multfilma, dzejolis, pasaka un bērna iztēle. Pēc nodarbības var secināt, ka šo palīglīdzekļu izmantošana noteikti ir sekmējusi bērna radošo darbību. Bērni klausoties mūziku, dzejoli, vai pasaku un skatoties multfilmu, izmantoja savu iztēli, jo visos uzdevumos tika veicināta bērna domāšana, iztēle ar dažādiem jautājumiem. Bērni ieguva plašāku ieskatu dažādās mākslas tehnikās, un guva jaunus priekšstatus par lietām.
5. Pētījuma rezultātu analīzē var secināt, ka piedāvājot dažādus mākslas veidus, mākslas tehnikas, izmantojot dažādus palīglīdzekļus, strādāt ar dažādiem dabas materiāliem un runāt pirms un pēc darba darīšanas ir - atslēga , veiksmīgai radošās darbības veicināšanā.
…