Дипломная
Предпринимательство и право
Реклама, маркетинг
Sociālā mārketinga pielietojums labdarības projektu reali...-
Sociālā mārketinga pielietojums labdarības projektu realizēšanā
Nr. | Название главы | Стр. |
Bakalaura darbā lietotie saīsinājumi | 1 | |
Ievads | 2 | |
1. | Sociālais mārketings un tā elementi darbībā | 5 |
1.1. | Sociālā mārketinga komunikācija | 5 |
1.2. | Sociālā mārketinga elementi | 7 |
1.2.1. | Produkta un cenas veidošana | 7 |
1.2.2. | Komunikācijas norises vietas izvēle un vēstījuma veicināšanas veidi | 9 |
1.2.3. | Sabiedrības novērtēšana un kampaņas mērķauditoriju izvēle | 12 |
1.2.4. | Partnerattiecību veidošana | 13 |
1.2.5. | Priekšnosacījumi vēlamās uzvedības pieņemšanas un darbības plāna izveidei | 15 |
1.2.6. | Sociālā mārketinga finansējuma avoti | 15 |
1.3. | Sociālā mārketinga vēstījums | 17 |
2. | Sabiedriskās attiecības un mārketinga komunikācija mijiedarbībā | 19 |
2.1. | Sabiedrisko attiecību jēdziens un komunikācija NVO sektorā | 19 |
2.2. | Sabiedriskās attiecības un paraduma maiņa | 21 |
2.3. | Sadarbība ar medijiem | 21 |
2.3.1. | Publicitāte un tās veidi | 22 |
2.3.2. | Mediju notikumu radīšana | 24 |
2.3.3. | Viedokļu līderi | 25 |
3. | Pētījuma metodoloģija | 27 |
3.1. | Gadījuma studijas | 27 |
3.2. | Daļēji strukturētu interviju veikšana | 28 |
4. | Gadījuma izpētes objekta - labdarības portāla ziedot.lv darbības raksturojums un projektu analīze | 31 |
4.1. | Labdarības portāla Ziedot.lv raksturojums | 31 |
4.2. | Sociālā mārketinga produkts - ziedošana labdarības portāla mērķa grupām un sabiedrības iesaiste tajā | 32 |
4.3. | Sabiedrības un projekta mērķauditorijas izvērtēšana | 34 |
4.4. | Partnerattiecību veidošana | 35 |
4.5. | Ziedošanas kanāli jeb sociālā mārketinga vietas raksturojums gadījuma izpētes objektu darbībā | 38 |
4.6. | Sadarbība ar medijiem un mediju notikumu radīšana | 41 |
4.7. | Darbības plāns filantropijas attīstībai Latvijas sabiedrībā | 45 |
5. | Secinājumi un ieteikumi | 48 |
6. | Izmantotās literatūras saraksts | 51 |
7. | Pielikumi | 55 |
Ievads
Šobrīd pasaulē, tāpat arī pie mums Latvijā, strauji attīstās sociālais mārketings, kas sevī
ietver sociāli un personiski pozitīvu uzvedības modeļu popularizēšanu, lai garantētu vai uzlabotu
sabiedrības kopējo veselību, drošību un pašapziņu. Sociālo mārketingu izmanto, lai uzlabotu
situāciju sabiedrībā, mainot pašas sabiedrības rīcību, uzvedību un attieksmi, kā arī palīdzētu
sabiedrībā mazāk aizsargātām grupām un aizsargātu apkārtējo vidi.
Mūsdienās arvien biežāk mēs sastopamies ar dažādām labdarības kampaņām, kuras risina
sabiedrībā aktuālas problēmas un palīdz uzlabot kopējo sabiedrības dzīves līmeni, kā arī aicina
ziedot līdzekļus vai citādā veidā palīdzēt sociāli mazaizsargātām grupām – bērniem, jauniešiem,
maznodrošinātām ģimenēm, cilvēkiem, kuri paši nespēj par sevi parūpēties, cilvēkiem ar smagām
veselības kaitēm u.c. Šajos ekonomiskajos apstākļos palīdzēt tiem, kam iet vēl grūtāk, ir kļuvis
vēl nozīmīgāk.
Latvijā ar katru gadu arvien pieaug nevalstisko organizāciju skaits. Pēc Sabiedrības
integrācijas biroja „Pilsoniskās sabiedrības stiprināšanas programmas 2008. - 2012. gadam”
datiem šajā gadā uz katriem 1000 iedzīvotājiem ir aptuveni 5 (precīzi – 5,2) nevalstiskās
organizācijas. Šajā pētījumā tiek prognozēts, ka 2012. gadā šis rādītājs attiecībā pret 1000
iedzīvotājiem Latvijā būs 6 organizācijas.1 Liela daļa šo organizāciju nodarbojas ar līdzekļu
piesaisti ne tikai savu mērķu īstenošanai un savas darbības nodrošināšanai, bet arī dažādu sociālu
un sabiedrībai būtisku jautājumu risināšanai. Lai šīs organizācijas varētu sekmīgi veikt savas
aktivitātes, tām jāvar pievērst sabiedrības uzmanība un iesaistīt cilvēkus konkrētā rīcībā –
palīdzības sniegšanā, piemēram, ziedošanā.
Mārketinga un sabiedrisko attiecību komunikācija ir nozīmīga nevalstisko organizāciju
mērķu īstenošanā. Attiecību veidošana ar ziedotājiem un medijiem, palīdz organizācijām iegūt
reputāciju un reklamēt savus pakalpojumus. Latvijā nevalstiskās organizācijas, kas veidotu
ilgtermiņa labdarības kampaņas nav daudz, jo šo kampaņu realizēšanai nepieciešami lieli resursi
– naudas līdzekļi, kā arī speciālisti, kuri lieliski pārzina sabiedrisko attiecību un reklāmas, kā arī
ziedojumu piesaistes jautājumus.
1 Zaķe A., „Pilsoniskās sabiedrības stiprināšanas programma 2008. - 2012. gadam”, 16. lpp. skat. tiešsaistē
www.integracija.gov.lv/doc_upl/IUMSILProg_160408.doc 01.04.09
3
Svarīgi nevalstiskajām organizācijām ir atrast labus un uzticamus sadarbības partnerus, lai
īstenotu veiksmīgus labdarības projektus un līdzekļu piesaistes aktivitātes. Labi klājas
starptautiskām organizācijām, kā arī tām, kuras atradušas nozīmīgus sadarbības partnerus, kā arī
veiksmīgu sadarbību ar medijiem. Latvijā nevalstiskajām organizācijām ļoti nozīmīgs ir fonda
„Ziedot” un fonda izveidotās ziedošanai labvēlīgās platformas – portāla „Ziedot.lv” atbalsts.
Portāls „Ziedot.lv” ir kā tilts starp ziedotājiem un tiem, kam ziedojumi ir nepieciešami un palīdz
ieviest ziedošanas tradīciju Latvijas sabiedrībā.
Labdarības projektu un līdzekļu piesaistes kampaņu veidošanā svarīgi izmantot ne tikai
mārketinga, tradicionālo reklāmu, bet arī dažādus sabiedrisko attiecību risinājumus.
Bakalaura darbā pētīts sociālā mārketinga pielietojums portāla „Ziedot.lv” darbībā,
„Ziedot.lv” komandas īstenoto labdarības projektu realizācijā, kā arī vairāku citu projektu
realizācijā, kuri izmanto „Ziedot.lv” kā komunikācijas kanālu.
Bakalaura darba pētījuma objekts ir sociālā mārketinga pielietojums labdarības projektu
realizēšanā labdarības portālā „Ziedot.lv”.
Pētījuma priekšmets: labdarības portāla „Ziedot.lv” darbība un tā ietvaros īstenoto
projektu aktivitātes ziedojumu piesaistei.
Pētījumā izvirzītās hipotēzes:
1. „Ziedot.lv” darbībā un tā ietvaros īstenotajos projektos netiek izmantoti visi
mārketinga un sabiedrisko attiecību komunikācijas instrumenti sociālā mārketinga
vēstījuma nodošanai un veiksmīgai ziedojumu piesaistei.
2. „Ziedot.lv” savu darbību realizē galvenokārt veiksmīgi izmantojot sadarbības partneru
atbalstu.
3. „Ziedot.lv” labdarības portāla darbībā un tajā komunicētajos projektos mediju
piesaistei ir atvēlēta otršķirīga loma.…
Darbā tiek pētīts un analizēts sociālā mārketinga pielietojums labdarības projektu realizēšanā portālā „Ziedot.lv.” Šī darba teorētiskā daļa sastāv no teorijas par sociālo mārketingu un tā elementiem apkopojuma, teorijas par mediju kanālu izvēli un sabiedrisko attiecību instrumentu izmantošanu, kā arī mērķauditorijas izpēti. Kā pētījuma metodoloģija tiek izmantotas gadījuma studijas un daļēji strukturētas intervijas. Darba mērķis ir noskaidrot un aprakstīt, kā portāls „Ziedot.lv” un tajā esošie projekti veido sociālā mārketinga un sabiedrisko attiecību komunikāciju un kādus instrumentus izmanto ziedojumu piesaistei, un, pamatojoties uz darbā aprakstītajām teorētiskajām nostādnēm, konstatēt komunikācijas problēmas un veidot ieteikumus veiksmīgākiem komunikācijas risinājumiem. Darbā atrodas teorētiskas un praktiskas atziņas par šī brīža (2009g.) situāciju labdarības sfērā Latvijā.
- Mārketinga kontrolinga stratēģijas uzņēmumos Latvijā
- SIA "X" attīstības stratēģija Latvijas tirgus nosacījumos
- Sociālā mārketinga pielietojums labdarības projektu realizēšanā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!A/S "SEB Latvijas Unibanka" mārketinga komunikāciju analīze
Дипломная для университета66
-
Lielveikalu mārketinga komunikāciju efektivitātes kāpināšanas iespējas
Дипломная для университета68
-
Mārketinga darbību pilnveidošana SIA "Jaunmoku pils"
Дипломная для университета61
-
Uzņēmuma "RB Galdnieks" mārketinga darbības analīze un mārketinga komunikāciju plāna izstrāde
Дипломная для университета57
-
Tīkla mārketinga attīstība Latvijā
Дипломная для университета75