Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:223292
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 26.11.2007.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 53 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Anotācija    5
  Ievads    5
1.  Teorētiskais apskats par konfliktiem un to risināšanas iespējām skolā    7
1.1.  Konflikta jēdziens, būtība un tā skaidrojums    7
1.1.1.  Konfliktu iedalījuma veidi    8
1.1.2.  Iespējamie konfliktu rašanās cēloņi    15
1.1.3.  Konflikti pedagoģiskajā saskarsmē    19
1.2.  Pusaudžu biežākie konfliktu iemesli saskarsmē    23
1.2.1.  Pusaudžu vecumposma īpatnības    24
1.2.2.  Konfliktu ar vienaudžiem iemesli    28
1.2.3.  Biežākie cēloņi konfliktiem ar skolotājiem    32
1.3.  Sociālā pedagoga darbība konfliktu risināšanas prasmju attīstīšanā skolā    34
1.3.1.  Sociālais pedagogs kā starpnieks konfliktu gadījumā skolā    36
1.3.2.  Konfliktu risināšanas prasmju attīstības sekmēšanā izmantojamās metodes    46
2.  Pētījuma par konfliktiem skolā rezultātu analīze    51
2.1.  Pētījuma organizācija    51
2.2.  Skolotāju aptaujas rezultāti    52
2.3.  Konflikti skolēnu skatījumā    57
2.4.  Pētījumā iegūtie secinājumi    71
3.  Korekcijas programma pusaudžu konfliktu risināšanas prasmju attīstīšanai    73
3.1.  Korekcijas programmas nepieciešamības pamatojums    73
3.2.  Korekcijas programmas īstenošanas norise    74
  Nobeigums    94
  Literatūra un avoti    95
Фрагмент работы

Katrs cilvēks ir unikāla būtne ar savu pieredzi, atšķirīgu pasaules uztveri, vērtībām un vajadzībām. Šīs unikalitātes dēļ, cilvēks savstarpējās attiecībās ienes daudz jauna un atšķirīga, kas, neizbēgami, rada arī daudz un dažādu konfliktu. Patiesībā cilvēka dzīve pat nav iedomājama bez konfliktiem, pretrunām un problēmām.
Svarīgi saprast, ka konflikts pats par sevi nav negatīva un graujoša parādība, bet gan – mijiedarbība un dialogs, bez kura nav iespējama cilvēka attīstība un izaugsme. Tāpēc veids, kādā cilvēks risina konfliktus, ir svarīga cilvēka personības daļa [10,4].
Konfliktu risināšanas prasmes ir daļa no dzīves prasmēm. Pēc Pasaules Veselības organizācijas (PVO) definīcijas dzīves prasmes ir – „spēja adaptīvi un pozitīvi tikt galā ar ikdienas dzīves izvirzītajām prasībām” (PVO, 1993).
Dzīves prasmes nosacīti var iedalīt četrās grupās:
Prasmes, kas veicina sevis iepazīšanu, pašapziņu, pašvērtējumu;
Prasmes, kas veicina saskarsmi (uz savstarpējām attiecībām balstītu garīgu saskari: dzīvot kopā, sadzīvot) un sazināšanos (informācijas apmaiņu starp personām) ar citiem cilvēkiem;
Prasmes, kas veicina sadarbību (saskaņotu darbību, vajadzības gadījumā citam citu atbalstot un palīdzot) ar citiem cilvēkiem;
Prasmes spriest, pieņemt lēmumus un risināt problēmas [7,6].
Dzīves prasmju kodols ir sociālās prasmes, ko veido komunikatīvās un organizatoriskās prasmes. Plašāk darbā tiks aplūkotas komunikatīvās prasmes, īpašu uzmanību veltot konfliktu risināšanas prasmēm.
Prasme risināt konfliktus sastāv no vairākām apakšprasmēm, kas ir savā starpā saistītas un viena otru papildinošas. Tas nozīmē, ka indivīdam var būt kāda no prasmēm, piemēram, empātijas prasme, taču, ja viņam nebūs prasme kontrolēt savas emocijas vai pieņemt patstāvīgus lēmumus, viņš tomēr nespēs izvairīties no konfliktiem vai tos pozitīvi risināt …

Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация