Дипломная
Гуманитарные науки
Педагогика
Sociālā pedagoga preventīvais darbs pusaudžu datoratkarīb...-
Sociālā pedagoga preventīvais darbs pusaudžu datoratkarības mazināšanā
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 3 | |
1. | TEORĒTISKAIS APRAKSTS PAR DATORATKARĪBAS RISKIEM PUSAUDŽU VECUMPOSMĀ UN TO MAZINĀŠANAS IESPĒJĀM SOCIĀLĀ PEDAGOGA DARBĀ | 5 |
1.1. | Atkarību būtības raksturojums | 5 |
1.2. | Datoratkarība citu atkarību kontekstā | 7 |
1.3. | Pusaudžu socializācija jaunatnes atvērtajos centros | 13 |
1.3.1. | Pusaudžu vecumposma raksturojums | 13 |
1.3.2. | Jauniešu atvērto centru raksturojums | 15 |
1.4. | Sociālpedagoģiskā darba aspekti pusaudžu datoratkarības prevencē | 17 |
1.4.1. | Preventīvā sociālpedagoģiskā darba raksturojums | 18 |
1.4.2. | Komandas darba pieeja sociālā pedagoga preventīvajā darbā | 19 |
1.4.3. | Metožu apskats sociālpedagoģiskajam preventīvajam darbam | 21 |
2. | PĒTĪJUMS PAR PUSAUDŽU DATORATKARĪBAS PROBLEMĀTIKU | 24 |
2.1. | Pētījuma organizācija | 24 |
2.2. | Anketēšanas rezultāti un to analīze | 27 |
2.3. | Pusaudžu fokusdiskusijas rezultātu analīze | 36 |
2.4. | Jaunatnes atvērto centru izglītības metodiķu intervijās iegūto rezultātu interpretējums | 39 |
2.5. | Secinājumi | 42 |
3. | SOCIĀLĀ PEDAGOGA PREVENTĪVĀ PROGRAMMA PUSAUDŽU DATORATKARĪBAS MAZINĀŠANĀ | 43 |
3.1. | Programmas nepieciešamības pamatojums | 43 |
3.2. | Programmas plāns un nodarbību/ aktivitāšu apraksts | 45 |
NOBEIGUMS | 65 | |
IZMANTOTO AVOTU UN LITERATŪRAS SARAKSTS | 67 | |
PIELIKUMI | 71 |
NOBEIGUMS
Tēmu „Sociālā pedagoga preventīvais darbs pusaudžu datoratkarības mazināšanā” bakalaura darba autore savam pētījumam izvēlējās, jo kā tika noskaidrots teorētiskajā izpētē, Latvijā krasi pieaug datoratkarīgo pusaudžu skaits, daudzi pakļauj sevi datoratkarības riskam sociālo prasmju trūkuma dēļ. Tēmas aktualitāti pamato arī pētījumu trūkums par pusaudžu datoratkarību un datoratkarības risku Latvijā, kā arī šādu pētījumu trūkums tieši sociāli pedagoģiskajā jomā.
Lai pamatotu izvēlētās tēmas aktualitāti, pētījuma problēmu, darba autore veica pusaudžu aptauju (anketēšana, fokusgrupas diskusija ar pusaudžiem) un veica interviju ar izglītibas metodiķem. Balstoties uz empīriskajā pētījumā iegūtajiem rezultātiem, to analīzi un secinājumiem, tika izstrādāta sociāli pedagoģiskā preventīvā programma pusaudžiem sociālo prasmju pilnveidošanai un datoratkarības riska mazināšanai.
Preventīvās programmas veidošanas un realizēšanas moto: Pusaudži ir enerģijas pārpilni! Ja ģimene, skolotāji, sociālais pedagogs un viņa sadarbības partneri, mijiedarbojoties un sadarbojoties ar pusaudzi, šo enerģiju neievirzīs labvēlīgā gultnē (veiksmīgā socializācijā), tad pusaudzis pats centīsies enerģiju kaut kādā veidā realizēt un bieži vien mūsdienās tas ir dators, datoratkarības risks. „Ārstējot” pusaudžus no datora atkarības un riska kļūt par datoratkarīgo, mērķis nav viņiem aizliegt visu mūžu tuvoties datoram, bet pilnveidot vai apgūt sociālās prasmes, piemēram, prasmi kontrolēt stundas, kuras viņi pie datora u.c., lai paralēli varētu darīt arī citas ļoti interesantas un vērtīgas lietas – mācīties, rūpēties par ģimeni, saturīgi pavadīt brīvo laiku, sadarbojoties ar jauniešiem viens otru atbalstīt personīgajā un profesionālajā izaugsmē utt.
Tādējādi varam uzskatīt, ka bakalaura darba izvirzītais pētījuma mērķis ir sasniegts, izpildot izvirzītos uzdevumus.
Darbam ir praktiskā pielietojuma nozīme. Gan teorētiskās atziņas, gan preventīvo programma darbā ar pusaudžiem var pielietot ne tikai sociālais pedagogs neformālajā izglītībā, bet arī skolā - tas ir vērtīgs materiāls klašu audzinātājiem un pedagogiem.
Turpmākie pētījumi var būt saistīti ar neformālajā izglītībā veiksmīgi izmantojamas pieejas jaunieši – jauniešiem pielietošanu sociāli pedagoģiskajā darbā skolā dažādu pusaudžu socializācijas problēmu risināšanā.
…
Darbam ir praktiska nozīme, jo pētījuma rezultāti liecina, ka pusaudžiem trūkst sociālās prasmes, viņi neapzinās, ka ilgstoša atrašanās pie datora ir kaitīga viņu psiholoģiskajai attīstībai un var izraisīt datoratkarību, kā arī pusaudži datoru lieto dažādiem nolūkiem, pārsvarā izklaidei, kas sekmē aizraušanos ar datoru.
- Laulības šķiršanas ietekme uz bērnu un sociālais darbs šajā procesā
- Sociālā pedagoga preventīvais darbs pusaudžu datoratkarības mazināšanā
- Sociāli atstumto bērnu problēmas sociālā pedagoga skatījumā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Sociāli atstumto bērnu problēmas sociālā pedagoga skatījumā
Дипломная для университета50
-
Sociālā pedagoga loma darbā ar vardarbībā cietušajiem bērniem
Дипломная для университета44
Оцененный! -
Sociālā pedagoga darbs ar bērniem, kuriem ir valodas sistēmas nepietiekama attīstība
Дипломная для университета71
Оцененный! -
Sociālā pedagoga darbība deviantas uzvedības mazināšanai internātskolā
Дипломная для университета51
Оцененный! -
Sociālpedagoģiskais darbs pusaudžu saskarsmes prasmju veidošanā
Дипломная для университета95
Оцененный!