Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:733278
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 30.08.2013.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 52 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  IEVADS    3
1.  TEORĒTISKAIS APRAKSTS PAR DATORATKARĪBAS RISKIEM PUSAUDŽU VECUMPOSMĀ UN TO MAZINĀŠANAS IESPĒJĀM SOCIĀLĀ PEDAGOGA DARBĀ    5
1.1.  Atkarību būtības raksturojums    5
1.2.  Datoratkarība citu atkarību kontekstā    7
1.3.  Pusaudžu socializācija jaunatnes atvērtajos centros    13
1.3.1.  Pusaudžu vecumposma raksturojums    13
1.3.2.  Jauniešu atvērto centru raksturojums    15
1.4.  Sociālpedagoģiskā darba aspekti pusaudžu datoratkarības prevencē    17
1.4.1.  Preventīvā sociālpedagoģiskā darba raksturojums    18
1.4.2.  Komandas darba pieeja sociālā pedagoga preventīvajā darbā    19
1.4.3.  Metožu apskats sociālpedagoģiskajam preventīvajam darbam    21
2.  PĒTĪJUMS PAR PUSAUDŽU DATORATKARĪBAS PROBLEMĀTIKU    24
2.1.  Pētījuma organizācija    24
2.2.  Anketēšanas rezultāti un to analīze    27
2.3.  Pusaudžu fokusdiskusijas rezultātu analīze    36
2.4.  Jaunatnes atvērto centru izglītības metodiķu intervijās iegūto rezultātu interpretējums    39
2.5.  Secinājumi    42
3.  SOCIĀLĀ PEDAGOGA PREVENTĪVĀ PROGRAMMA PUSAUDŽU DATORATKARĪBAS MAZINĀŠANĀ    43
3.1.  Programmas nepieciešamības pamatojums    43
3.2.  Programmas plāns un nodarbību/ aktivitāšu apraksts    45
  NOBEIGUMS    65
  IZMANTOTO AVOTU UN LITERATŪRAS SARAKSTS    67
  PIELIKUMI    71
Фрагмент работы

NOBEIGUMS
Tēmu „Sociālā pedagoga preventīvais darbs pusaudžu datoratkarības mazināšanā” bakalaura darba autore savam pētījumam izvēlējās, jo kā tika noskaidrots teorētiskajā izpētē, Latvijā krasi pieaug datoratkarīgo pusaudžu skaits, daudzi pakļauj sevi datoratkarības riskam sociālo prasmju trūkuma dēļ. Tēmas aktualitāti pamato arī pētījumu trūkums par pusaudžu datoratkarību un datoratkarības risku Latvijā, kā arī šādu pētījumu trūkums tieši sociāli pedagoģiskajā jomā.
Lai pamatotu izvēlētās tēmas aktualitāti, pētījuma problēmu, darba autore veica pusaudžu aptauju (anketēšana, fokusgrupas diskusija ar pusaudžiem) un veica interviju ar izglītibas metodiķem. Balstoties uz empīriskajā pētījumā iegūtajiem rezultātiem, to analīzi un secinājumiem, tika izstrādāta sociāli pedagoģiskā preventīvā programma pusaudžiem sociālo prasmju pilnveidošanai un datoratkarības riska mazināšanai.
Preventīvās programmas veidošanas un realizēšanas moto: Pusaudži ir enerģijas pārpilni! Ja ģimene, skolotāji, sociālais pedagogs un viņa sadarbības partneri, mijiedarbojoties un sadarbojoties ar pusaudzi, šo enerģiju neievirzīs labvēlīgā gultnē (veiksmīgā socializācijā), tad pusaudzis pats centīsies enerģiju kaut kādā veidā realizēt un bieži vien mūsdienās tas ir dators, datoratkarības risks. „Ārstējot” pusaudžus no datora atkarības un riska kļūt par datoratkarīgo, mērķis nav viņiem aizliegt visu mūžu tuvoties datoram, bet pilnveidot vai apgūt sociālās prasmes, piemēram, prasmi kontrolēt stundas, kuras viņi pie datora u.c., lai paralēli varētu darīt arī citas ļoti interesantas un vērtīgas lietas – mācīties, rūpēties par ģimeni, saturīgi pavadīt brīvo laiku, sadarbojoties ar jauniešiem viens otru atbalstīt personīgajā un profesionālajā izaugsmē utt.
Tādējādi varam uzskatīt, ka bakalaura darba izvirzītais pētījuma mērķis ir sasniegts, izpildot izvirzītos uzdevumus.
Darbam ir praktiskā pielietojuma nozīme. Gan teorētiskās atziņas, gan preventīvo programma darbā ar pusaudžiem var pielietot ne tikai sociālais pedagogs neformālajā izglītībā, bet arī skolā - tas ir vērtīgs materiāls klašu audzinātājiem un pedagogiem.
Turpmākie pētījumi var būt saistīti ar neformālajā izglītībā veiksmīgi izmantojamas pieejas jaunieši – jauniešiem pielietošanu sociāli pedagoģiskajā darbā skolā dažādu pusaudžu socializācijas problēmu risināšanā.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация