Дипломная
Гуманитарные науки
Социальная работа
Sociālo dienestu darbība: piedāvājums un ekspektācijas-
Sociālo dienestu darbība: piedāvājums un ekspektācijas
Оцененный!
Nr. | Название главы | Стр. |
ANOTĀCIJA | 3 | |
ANNOTATION | 4 | |
АННОТАЦИЯ | 5 | |
IEVADS | 6 | |
1. | Sociālā darba definējums un sociālā darbinieka pienākumi | 9 |
1.1. | Sociālā darba definējums | 9 |
1.2. | Sociālā darbinieka pienākumi un prasmes | 10 |
2. | Sociālo dienestu darbība | 14 |
3. | Sociālā darbinieka un klienta attiecības | 20 |
3.1. | Attiecību pamatprincipi | 20 |
3.2. | Attiecību attīstība | 22 |
3.3. | Attiecību elementi | 25 |
4. | Pētījums „Sociālo dienestu darbība: piedāvājums un ekspektācijas” | 29 |
4.1. | Pētījuma metodoloģija | 29 |
4.2. | Valkas rajona iedzīvotāju ekspektācijas attiecībā uz sociālo dienestu sniegto piedāvājumu | 32 |
4.2.1. | Sociālo dienestu sniegtā piedāvājuma analīze | 32 |
4.2.2. | Iedzīvotāju vērtējums par sociālo dienestu sniegto piedāvājumu | 34 |
4.2.3. | Klientu pienākumu un tiesību vērtējums | 42 |
4.2.4. | iedzīvotāju vērtējums par sociālā darba jomu Valkas rajonā | 44 |
NOBEIGUMS UN IETEIKUMI | 50 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA | 52 | |
PIELIKUMI | 55 |
Latvijas Lauksaimniecības universitātes Sociālo zinātņu fakultātes Organizācijas un sabiedrības pārvaldes socioloģijas 4. kursa studentes Oļesjas Čerņakovskas bakalaura darbs „Sociālo dienestu darbība: piedāvājums un ekspektācijas”. Kā bakalaura darba mērķis tika izvirzīts noskaidrot, vai Sociālo dienestu sniegtais piedāvājums atbilsts klientu ekspektācijām.
Sociālais dienests ir pašvaldības izveidota iestāde, kas sniedz sociālo palīdzību, organizē un sniedz sociālos pakalpojumus pašvaldības iedzīvotājiem.
Lai sasniegtu darbā izvirzītos mērķus tika izdalīti sekojoši uzdevumi:
1.Analizējot teorētisko literatūru atspoguļot sociālā darba būtību, sociālo darbinieku prasmes un uzdevumus, sociālo dienestu darbības pamatprincipus, sociālo darbinieku un klientu attiecības.
2.Noskaidrot Valkas rajonā nodarbināto sociālo darbinieku viedokli par sociālo dienestu darbību un sniegto piedāvājumu.
3.Noskaidrot Valkas rajona iedzīvotāju ekspektācijas attiecībā uz sociālo dienestu sniegto piedāvājumu un uz sociālo darbinieku darbu.
Bakalaura darbs sastāv no 4 nodaļām. Darba teorētiskajā daļā aprakstīts sociālais darbs, sociālo darbinieku pienākumi un prasmes, sociālo dienestu darbība, kā arī sociālo darbinieku un klientu attiecības, to elementi, pamatprincipi un attīstība. Darba praktiskajā daļā atspoguļots empīriskais pētījums.
Lai noskaidrotu vai Sociālo dienestu sniegtais piedāvājums atbilst klientu ekspektācijām, tika veikts gan kvantitatīvais, gan kvalitatīvais pētījums. Kvantitatīvā pētījuma laikā tika veikta Valkas rajona iedzīvotāju aptauja. Kopumā tika aptaujāti 100 respondenti, kuru starpā 50 sociālo darbinieku klienti, un 50 Valkas rajona iedzīvotāji, kuri nav sociālo darbinieku klienti. Kvantitatīvais pētījums tika veikts ar mērķi noskaidrot cilvēku viedokli par sociālo darbu un tā nepieciešamību. Noskaidrot, iedzīvotāju attieksmi pret sociālo dienestu sniegtajiem pabalstiem un pakalpojumiem, to pieejamību un apjomu. Noskaidrot, ko iedzīvotāji sagaida no sociālā darbinieka un ko ir gatavi ieguldīt savas problēmas risināšanā. Kvalitatīvā pētījuma laikā tika veiktas 6 daļēji strukturētās intervijas ar Valkas rajonā pilsētu un pagastu pašvaldībās nodarbinātajiem sociālajiem darbiniekiem. Kvalitatīvais pētījums tika veikts ar mērķi noskaidrot kāds ir sociālo dienestu sniegtais piedāvājums, kā tiek veidotas attiecības starp sociālo darbinieku un klientu.
Latvijas Republikas Sociālo pakalpojumu un sociālā palīdzības likumā sociālais dienests tiek definēts kā pašvaldības izveidota iestāde, kuras pamatmērķis ir snieg sociālo palīdzību un sociālos pakalpojumus pašvaldības iedzīvotājiem. Pašvaldības sociālais dienests nodrošina noteikta veida sociālās palīdzības pakalpojumu sniegšanu personai, kura nespēj nodrošināt sevi, savu ģimeni vai pārvarēt īpašas dzīves grūtības tikai saviem spēkiem bez sabiedrības atbalsta un kurai ir vēlēšanās mainīt savu pašreizējo situāciju. (Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likums. 2003. 1.pants.) Lai pašvaldībā izveidotais sociālais dienests veiksmīgi nodrošinātu iedzīvotāju vajadzību profesionālu izvērtēšanu un kvalitatīvu sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības sniegšanu, katrā pašvaldībā jābūt vismaz vienam sociālā darba speciālistam uz katriem tūkstoš iedzīvotājiem. Ar likumu noteikts, ja pašvaldības administratīvajā teritorijā iedzīvotāju skaits pārsniedz 3000 pašvaldībām ir jāveido savs sociālais dienests. (LR Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likums. 2003. 10.pants.)
Pašvaldībās izveidotie sociālie dienesti, darbojas saskaņā ar Latvijas Republikas Ministru kabineta noteiktajām prasībām un kārtību, kādā sniedzami sociālie pakalpojumi. Sociālais dienests atrodas tās pašvaldības pārziņā un kontrolē, kura ir izveidojusi sociālās palīdzības dienestu. Latvijas Republikas likumdošana nosaka sociālās sistēmas veidošanas un darbības principus, personu galvenās un sociālās tiesības un pienākumus, to realizēšanas pamatnosacījumus, sociālo institūciju uzdevumus, kā arī nosaka valsts iedzīvotājiem sniedzamo sociālo pakalpojumu veidus. Ar likumdošanas palīdzību pašvaldībām tiek noteikti konkrēti pienākumi sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības sniegšanā, izvirzītas konkrētas prasības un uzdevumi, kurus ikdienā realizē sociālā darba veicējs attiecībā pret sociālā dienesta klientu.
Sociālais darbinieks ir plaša profila speciālists, kas nodarbojas ar indivīdiem, cilvēku grupām vai sabiedrības sociālo problēmu risināšanu. Savukārt klients tiek definēts kā persona, kas saņem sociālos pakalpojumus vai sociālo palīdzību.(LR Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likums. 2003. 1.pants.) sociālā darbinieka un klienta sadarbības pamatā ir pozitīvu attiecību veidošana, kuras balstās uz uzticību, atklātību, sapratni, lietišķumu un ekspektācijām gan no klientu, gan no sociāla darbinieku puses.…
Bakalaura darbs par tēmu - Sociālo dienstu darbība: piedāvājums un eskpektācijas ir izstrādāts atbilstoši visām bakalaura darba izstrādes prasībām. Darbs arspoguļo - Sociālā darba definīcijas un attīstību, Sociālo dienestu darbību, kā arī sociālo darbinieku un klientu savstarpējo attiecību veidošanas pamatprincipus. Bakalaura darba ietvaros veikts gan kvantitatīvais, gan kvalitatīvais pētījums. Bakalaura darba pielikumā atrodams anketas paraugs un veikto interviju transkripti.
- Alternatīvas brīvības atņemšanai nepilngadīgiem likumpārkāpējiem un profilaktiskais sociālais darbs
- Sociāli atstumto bērnu problēmas sociālā pedagoga skatījumā
- Sociālo dienestu darbība: piedāvājums un ekspektācijas
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Alternatīvas brīvības atņemšanai nepilngadīgiem likumpārkāpējiem un profilaktiskais sociālais darbs
Дипломная для университета45
Оцененный! -
Sociālā pedagoga darbība deviantas uzvedības mazināšanai internātskolā
Дипломная для университета51
Оцененный! -
Pilnvērtīga dzīve vecumdienās: problēmas un vajadzības
Дипломная для университета41
Оцененный! -
Preventīvā sociālpedagoģiskā darbība pusaudžu alkoholisma mazināšanā bērnu namā
Дипломная для университета58
Оцененный! -
Sociālā pedagoga darbība pusaudžu konfliktrisināšanas prasmju attīstīšanā skolā
Дипломная для университета105
Оцененный!