Sports un fiziskās aktivitātes ir ļoti nozīmīgs sabiedrības aspekts, taču sportisti bieži tiek vērtēti pēc sava ķermeņa tēla, jo tie ir fiziski aktīvi un tiem ir izteikti attīstīta fiziskā forma (izskats). Šī iemesla dēļ sportisti ir pakļauti kritiski vērtēt savu ķermeņa tēlu, kas var ietekmēt arī samazinātu veiktspēju snieguma uzrādīšanā (Gruettner et al., 2020). Viens no ietekmējošajiem faktoriem šādai kritiskai ķermeņa tēla vērtēšanai var būt radīts sociālo mediju ietekmē (Lim, Donovan, Kaufman, & Ishida, 2021).
Sociālie mediji ir kļuvuši par nozīmīgu sabiedrības komunikācijas un informācijas avotu. Tie piedāvā daudzveidīgas iespējas cilvēku savstarpējai komunikācijai, informācijas apmaiņai un pašizpausmei. Sociālie mediji arī spēj ietekmēt cilvēku uzskatus, uzvedību un pašnovērtējumu, tostarp attiecībā uz savu ķermeņa tēlu (Twenge & Campbell, 2019; Turkle, 2006). Vairāk nekā puse pasaules iedzīvotāju tagad izmanto sociālos medijus (59%) (Chaffey D., 2023), tai skaitā iekļaujot arī sportistus (Hopkins J., Hopkins K., & Whelton, 2013). Sociālie mediji mūsdienās ir viens no ietekmīgākajiem faktoriem, kas pastiprina indivīdu salīdzināšanu savā starpā un var ietekmēt ne tikai pieaugušos, bet arī bērnus un jauniešus pie ideālu (slaidu un/vai muskuļotu) ķermeņu glorificēšanas kā normu (Vuong, Jarman, Doley, & McLean, 2021). Šāda sociālo mediju ietekme var radīt ne tikai fiziskus, bet arī garīgus veselības traucējumus. …