Дипломная
Гуманитарные науки
Педагогика
Sociālo prasmju apguve pirmsskolas vecumā kā bērna adaptā...-
Sociālo prasmju apguve pirmsskolas vecumā kā bērna adaptācijas sekmētāja 1.klasē
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 4 | |
1. | Sociālās prasmes | 7 |
1.1. | Nepieciešamās sociālās prasmes bērnam uzsākot skolas gaitas | 7 |
1.2. | Bērnu psiholoģiskā gatavība skolai | 11 |
2. | Adaptācija skolā | 16 |
2.1. | Adaptācijas jēdziens un būtība | 16 |
2.2. | Adaptāciju skolā ietekmējošie faktori | 20 |
3. | Bērnu attīstības raksturojums pirmsskolas vecumā | 25 |
3.1. | Pirmsskolas vecuma bērnu attīstības raksturojums | 25 |
3.2. | Pirmsskolas vecuma bērnu psihiskās attīstības raksturojums | 36 |
4. | Sociālo prasmju apguves veicināšanas iespējas | 36 |
4.1. | Pētījuma metodika un situācijas apraksts | 36 |
4.2. | Pētījuma rezultātu apkopojums un analīze | 39 |
Secinājumi | 57 | |
Izmantotā literatūra un avoti | 59 | |
Pielikumi | 61 |
Secinājumi
Apkopojot teorētiskajā literatūrā gūtās atziņas un pētījuma gaitā iegūtos rezultātus var secināt, ka:
• Gatavība skolai pedagoģiskajā un psiholoģiskajā literatūrā tiek traktēta kā vispārēja personības attīstība, kura ļauj bērnam iekļauties sistemātiskā mācību un audzināšanas procesā un sekmīgi apgūt tā saturu. Tā tiek definēta kā spēju un prasmju sistēma, kura jāapgūst pirmsskolēnam savā fiziskajā, psiholoģiskajā un sociālajā attīstībā. Nozīmīga loma šajā procesā ir bērna pieredzei, kura iegūta iepazīstot apkārtni, izziņas procesu attīstības līmenim, valodas attīstībai, uzvedības normu apguves līmenim, sociāli tikumiskajai pieredzei un mācību motivācijai.
• Nozīmīga vieta bērna sagatavošanas procesā skolai ir sociālo prasmju apguvei un bērna pieredzes veidošanai par dažādām situācijām, jo balstoties uz to, bērns mācās patstāvīgi orientēties sabiedrībā un dažādās tās norisēs un līdz ar to veiksmīgāk var adaptēties skolā.
• Adaptācija ir pielāgošanās jaunai situācijai, prasībām, noteiktiem apstākļiem, kas nemitīgi mainās, ar negatīvo, nelabvēlīgo apstākļu pārvarēšanu saistīta pielāgošanās videi.
• Bērns, kam ir pietiekami plaša un daudzveidīga agrākā pieredze, labi attīstītas sociālās prasmes, ir gatavs uzsākt skolas gaitas, iejusties jaunajā lomā, veidot attiecības un ir mazāk pakļauts stresam.
• Ir ļoti būtiski ievērot pirmsskolas vecuma bērna attīstības īpatnības, lai pilnībā izmantotu iespējas sekmēt bērnu sociālo prasmju attīstību un līdz ar to veiksmīgāku sagatavošanos skolas gaitām.
• Sociālās prasmes, kuras īpaši svarīgas pirmsskolas bērna adaptācijai skolā:
adekvāti reaģēt dažādās situācijās;
risināt vienkāršas problēmu situācijas sadzīvē;
gaidīt savu kārtu, rēķināties ar citiem, iesaistīties kopīgā darbībā;
izprast savas un citu jūtas, paust savas emocijas;
balstīties uz saviem spēkiem un lūgt palīdzību;
prasme klausīties un veidot sarunu.
prasme rūpēties par sevi, uzturēt kārtībā savu darba vietu;
spēja kontrolēt savu uzvedību atbilstoši situācijai;
Prasme ievērot uzvedības normas;
Spēja ieplānoto paveikt līdz galam;
Cieņa pret citiem cilvēkiem, viņu darbu un īpašumu.
• Bērnu adaptācija 1.klasē norit sekmīgi, j: bērni ir apguvuši nepieciešamās sociālās prasmes; bērni apzinās savu jauno sociālo lomu; ir saskaņota pirmsskolas vecuma bērniem skolai nepieciešamo sociālo prasmju apguve starp pirmsskolas un 1.klases skolotājiem.
• Pirmās klases skolēnu adaptācijas procesu skolā apgrūtina pretrunīgas pirmsskolas un skolas prasības, atšķirīga mācību programmas pedagoģiski psiholoģiskā bāze un nepietiekami saskaņotas pirmsskolas un sākumskola skolotāju prasības. Šī problēma būtu risināma savstarpēji sadarbojoties pirmsskolas un sākumskolas skolotājiem, lai veicinātu bērnu adaptācijas procesu skolā.
…
Lai sagatavotos skolas gaitu uzsākšanai un veiksmīgi iejustos skolā, bērnam nepietiek ar lasīt un rakstīt prasmes apguvi. Ir svarīgi, lai būtu apgūtas pašaprūpes iemaņas, saskarsmes un sociālās prasmes.
- Rinolālija un tās novēršanas iespējas pirmsskolas vecumā
- Rotaļa - saskarsmes prasmju un iemaņu veidotāja pirmsskolas vecumā
- Sociālo prasmju apguve pirmsskolas vecumā kā bērna adaptācijas sekmētāja 1.klasē
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Dzimumaudzināšana pirmsskolas vecumā
Дипломная для университета40
Оцененный! -
Kultūras nozīme pirmsskolas vecuma bērnu personības attīstībā
Дипломная для университета42
Оцененный! -
Mūzika - pirmsskolas vecuma bērnu pozitīvo emociju veicinātāja
Дипломная для университета75
Оцененный! -
Rotaļa – saskarsmes prasmju sekmētājs jaunākajā pirmsskolas vecumā
Дипломная для университета70
Оцененный! -
Ģimene - pirmsskolas vecuma bērna tikumiskās pieredzes veidotāja
Дипломная для университета62