Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека

Выгодно: цена со скидкой!

Обычная цена:
21,48
Экономия:
2,58 (12%)
Со скидкой*:
18,90
Купить
Добавить в список желаний
Идентификатор:939086
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 15.11.2010.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 41 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    4
1.  Sociālās prasmes    7
1.1.  Nepieciešamās sociālās prasmes bērnam uzsākot skolas gaitas    7
1.2.  Bērnu psiholoģiskā gatavība skolai    11
2.  Adaptācija skolā    16
2.1.  Adaptācijas jēdziens un būtība    16
2.2.  Adaptāciju skolā ietekmējošie faktori    20
3.  Bērnu attīstības raksturojums pirmsskolas vecumā    25
3.1.  Pirmsskolas vecuma bērnu attīstības raksturojums    25
3.2.  Pirmsskolas vecuma bērnu psihiskās attīstības raksturojums    36
4.  Sociālo prasmju apguves veicināšanas iespējas    36
4.1.  Pētījuma metodika un situācijas apraksts    36
4.2.  Pētījuma rezultātu apkopojums un analīze    39
  Secinājumi    57
  Izmantotā literatūra un avoti    59
  Pielikumi    61
Фрагмент работы

Secinājumi
Apkopojot teorētiskajā literatūrā gūtās atziņas un pētījuma gaitā iegūtos rezultātus var secināt, ka:
• Gatavība skolai pedagoģiskajā un psiholoģiskajā literatūrā tiek traktēta kā vispārēja personības attīstība, kura ļauj bērnam iekļauties sistemātiskā mācību un audzināšanas procesā un sekmīgi apgūt tā saturu. Tā tiek definēta kā spēju un prasmju sistēma, kura jāapgūst pirmsskolēnam savā fiziskajā, psiholoģiskajā un sociālajā attīstībā. Nozīmīga loma šajā procesā ir bērna pieredzei, kura iegūta iepazīstot apkārtni, izziņas procesu attīstības līmenim, valodas attīstībai, uzvedības normu apguves līmenim, sociāli tikumiskajai pieredzei un mācību motivācijai.
• Nozīmīga vieta bērna sagatavošanas procesā skolai ir sociālo prasmju apguvei un bērna pieredzes veidošanai par dažādām situācijām, jo balstoties uz to, bērns mācās patstāvīgi orientēties sabiedrībā un dažādās tās norisēs un līdz ar to veiksmīgāk var adaptēties skolā.
• Adaptācija ir pielāgošanās jaunai situācijai, prasībām, noteiktiem apstākļiem, kas nemitīgi mainās, ar negatīvo, nelabvēlīgo apstākļu pārvarēšanu saistīta pielāgošanās videi.
• Bērns, kam ir pietiekami plaša un daudzveidīga agrākā pieredze, labi attīstītas sociālās prasmes, ir gatavs uzsākt skolas gaitas, iejusties jaunajā lomā, veidot attiecības un ir mazāk pakļauts stresam.
• Ir ļoti būtiski ievērot pirmsskolas vecuma bērna attīstības īpatnības, lai pilnībā izmantotu iespējas sekmēt bērnu sociālo prasmju attīstību un līdz ar to veiksmīgāku sagatavošanos skolas gaitām.
• Sociālās prasmes, kuras īpaši svarīgas pirmsskolas bērna adaptācijai skolā:
adekvāti reaģēt dažādās situācijās;
risināt vienkāršas problēmu situācijas sadzīvē;
gaidīt savu kārtu, rēķināties ar citiem, iesaistīties kopīgā darbībā;
izprast savas un citu jūtas, paust savas emocijas;
balstīties uz saviem spēkiem un lūgt palīdzību;
prasme klausīties un veidot sarunu.
prasme rūpēties par sevi, uzturēt kārtībā savu darba vietu;
spēja kontrolēt savu uzvedību atbilstoši situācijai;
Prasme ievērot uzvedības normas;
Spēja ieplānoto paveikt līdz galam;
Cieņa pret citiem cilvēkiem, viņu darbu un īpašumu.
• Bērnu adaptācija 1.klasē norit sekmīgi, j: bērni ir apguvuši nepieciešamās sociālās prasmes; bērni apzinās savu jauno sociālo lomu; ir saskaņota pirmsskolas vecuma bērniem skolai nepieciešamo sociālo prasmju apguve starp pirmsskolas un 1.klases skolotājiem.
• Pirmās klases skolēnu adaptācijas procesu skolā apgrūtina pretrunīgas pirmsskolas un skolas prasības, atšķirīga mācību programmas pedagoģiski psiholoģiskā bāze un nepietiekami saskaņotas pirmsskolas un sākumskola skolotāju prasības. Šī problēma būtu risināma savstarpēji sadarbojoties pirmsskolas un sākumskolas skolotājiem, lai veicinātu bērnu adaptācijas procesu skolā.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Отправить работу на э-почту

Твое имя:

Адрес э-почты, на которую отправить адрес работы:

Привет!
{Твое имя} советует Тебе посмотреть работу в интернет-библиотеке Atlants.lv на тему „Sociālo prasmju apguve pirmsskolas vecumā kā bērna adaptācijas sekmētāja 1.klasē”.

Адрес работы:
https://rus.atlants.lv/w/939086

Отправить

Э-почта отправлена.

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация