Дипломная
Гуманитарные науки
Педагогика
Sociālo zinību mērķis un sasniedzamie rezultāti vecāku vē...-
Sociālo zinību mērķis un sasniedzamie rezultāti vecāku vērtējumā
2011–2015 гг.
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 5 | |
1. | Vecāki izglītības sistēmā teorētiskā skatījumā | 7 |
1.1. | Vecāku un skolas sadarbība izglītības satura veidošanā | 8 |
1.2. | Vecāku iesaistīšanās izglītības politikas veidošanā Latvijā: problēmas un risinājumi | 10 |
2. | Mācību priekšmeta „Sociālās zinības” raksturojums | 14 |
2.1. | Mācību priekšmeta „Sociālās zinības” saturs | 15 |
2.2. | Mācību priekšmeta „Sociālās zinības” sasniedzamie rezultāti | 19 |
3. | Pētījums „Sociālās zinības vecāku vērtējumā” | 23 |
3.1. | Pētījuma metodoloģija un norise | 23 |
3.2. | Sociālo zinību nepieciešamība pamatskolā vecāku vērtējumā | 25 |
3.3. | Sociālajās zinībās iegūstamo zināšanu, prasmju un attieksmju vērtējums | 29 |
3.4. | Sociālo zinību satura kopējais vērtējums | 38 |
Nobeigums | 42 | |
Izmantotā literatūra | 44 | |
Pielikums | 46 |
NOBEIGUMS
Vecāku kļūšana par aktīviem skolu sadarbības partneriem, nosakot izglītības mērķus un virzienu ir būtisks pavērsiens mūsdienu izglītības sistēmā. Tradicionālā prakse, kurā vecāki ir kā skolu klienti un pasīvi vērotāji, vairs nenodrošina efektīvu bērna izglītošanās procesu un gan izglītības jomas profesionāļi, gan paši vecāki meklē jaunus risinājumus. Vecāki sadarbojas ar skolotājiem, risina konkrētas problēmas, palīdz saviem bērniem tikt galā ar mācīšanās grūtībām. Taču vecākiem ir iespējas iesaistīties izglītības sistēmā arī augstākā līmenī – pieņemt izglītības saturu ietekmējošus lēmumus, vērtēt to un piedāvāt savus priekšlikumus izglītības politikas veidošanā.
Sociālās zinības ir viens no tiem mācību priekšmetiem pamatskolā, kurā vecāku iesaiste ir būtiska ne tikai minētajā augstākajā līmenī, bet arī zemākajā – palīdzot saviem bērniem apgūt nepieciešamās zināšanas un prasmes. Līdz ar to viņu viedokļi par šī priekšmeta nepieciešamību un ietverto saturu ir īpaši svarīgi. Sociālo zinību kvalitatīvu apguvi ietekmējošs faktors ir šī mācību priekšmeta mērķa un sasniedzamo rezultātu atbilstība vecāku priekšstatiem par to, kādai jābūt labai izglītībai.
Vecāki sociālās zinības atzīst kā nepieciešamu mācību priekšmetu pamatskolā un vismaz vispārīgi ir informēti par stundās apskatītajiem tematiem. Šajā mācību priekšmetā iegūstamās zināšanas viņi vērtē pozitīvi un īpaši atbalsta veselības, ētikas un drošības jautājumu iekļaušanu saturā. Mazāka vienprātība ir viņu vidū, vērtējot ekonomikas un pilsoniskās izglītības zināšanas, taču to mācīšana skolā nopietni netiek apšaubīta. Lai gan veselības izglītība tiek vērtēta kā visbūtiskākā, izvērtējot konkrētus ar veselību saistītus tematus, vecāki izrāda šaubas, vai visām sociālo zinību standartā minētajām zināšanām ir vieta sociālo zinību stundās.
…
Diplomdarba mērķis ir noskaidrot vecāku viedokļus par sociālo zinību mērķi un sasniedzamajiem rezultātiem. Tā sasniegšanai analizēta teorētiskā literatūra par vecāku iesaistīšanos izglītības satura veidošanā un raksturots mācību priekšmets „Sociālās zinības”. Sociālo zinību sasniedzamie rezultāti, kas atspoguļoti Sociālo zinību mācību priekšmeta standartā, analizēti trīs grupās: zināšanas, prasmes un attieksmes. Vecāku viedokļu noskaidrošanai veikta aptauja. Balstoties uz iegūtajiem rezultātiem, pētījumā secināts, ka vecāki tikai daļēji atbalsta sociālajās zinībās paredzēto zināšanu mācīšanu, prasmju attīstīšanu un attieksmju veidošanu. Atslēgvārdi: vecāki, vecāku iesaistīšanās izglītības sistēmā, sociālās zinības, mācību priekšmeta vērtējums.
- Sociālo mājokļu politikas attīstība Latvijā kopš 1996.gada
- Sociālo zinību mērķis un sasniedzamie rezultāti vecāku vērtējumā
- Sociālpedagoģiskā darbība sociālo risku mazināšanai Madonas vakara un neklātienes vidusskolā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Darba tirgus analīze un nodarbinātības paaugstināšanas iespējas Latvijā
Дипломная для университета85
-
Interneta lietojums izglītošanās mērķiem skolā un mājās: Latvijas sākumskolnieku paradumu analīze
Дипломная для университета59
-
Pirmsskolas izglītības attīstība Latvijā un Latgalē no 1755. līdz 2006.gadam
Дипломная для университета80
-
Sākumskolas vecuma bērnu sadarbības prasmju sekmēšana rotaļās un spēlēs
Дипломная для университета84
-
Daiļliteratūra un folklora vecākā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma paplašināšanai
Дипломная для университета86