Дипломная
Гуманитарные науки
Педагогика
Sociālpedagoģiskā darbība ar bērniem, kuri mācās mājas ap...-
Sociālpedagoģiskā darbība ar bērniem, kuri mācās mājas apmācībā
Оцененный!
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1.nodaļa. | Personas ar funkcionāliem traucējumiem, invalīdi un viņu izglītošana | 8 |
Funkcionālu traucējumu un invaliditātes jēdzieni | 8 | |
Speciālās vajadzības un ar tām saistītās aktualitātes | 9 | |
Personu ar funkcionāliem traucējumiem un invalīdu izglītošana | 11 | |
2.nodaļa. | Dokumenti un normatīvie akti, kas reglamentē speciālās izglītības pamatnostādnes Latvijā | 14 |
3.nodaļa. | Īss ASV, Kanādas un dažu Eiropas valstu pieredzes apraksts darbā ar bērniem, kuriem ir speciālas vajadzības | 16 |
Speciālās izglītības būtība ASV | 16 | |
Īpašā satusa kategorijas ASV | 17 | |
3.3. | Dažādu dienestu darbība, strādājot ar bērniem, kuriem ir speciālas vajadzības | 18 |
3.4. | Darbs ar bērniem, kuriem ir speciālas vajadzības Kanādā | 19 |
3.5. | Darbs ar bērniem, kuriem ir speciālas vajadzības Lielbritānijā | 19 |
3.6. | Darbs ar bērniem, kuriem ir speciālas vajadzības Austrijā | 19 |
4.nodaļa. | Sociālā pedagoga darbība, strādājot ar bērniem, kuriem ir speciālas vajadzības | 20 |
Sociālās pedagoģijas loma integrācijas procesā | 20 | |
Ārstnieciskā pedagoģija | 21 | |
Sociālā adaptācija | 22 | |
5.nodaļa. | Vispārīgie un praktiskie pētījumi | 24 |
5.1. | Vispārīgas ziņas par skolēniem, kuri mācās mājas apmācībā un ar to saistītajām problēmām | 24 |
5.2. | Pētījumi BJC „Daugmale” | 27 |
5.2.1. | Bērnu anketēšanas un novērošanas rezultātu analīze | 27 |
5.2.2. | Vecāku anketēšanas rezultātu analīze | 30 |
5.2.3. | Pedagogu anketēšanas rezultātu analīze | 31 |
5.2.4. | BJC „Daugmale” sociālā pedagoga darbības analīze | 33 |
5.3. | Pārrunu ar Rīgas pilsētas Latgales priekšpilsētas vispārizglītojošo skolu pedagogiem rezultātu analīze | 36 |
5.4. | Interviju ar RDIJSD Latgales priekšpilsētas nodaļas speciālistiem laikā iegūtā informācija | 39 |
Nobeigums | 45 | |
Anotācija | 48 | |
Annotation | 49 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 50 | |
1.pielikums. | Anketa bērniem | 53 |
2.pielikums. | Anketa vecākiem | 54 |
3.pielikums. | Anketa skolotājiem | 55 |
4.pielikums. | BJC „Daugmale” piedāvātie pulciņi un nodarbības | 57 |
5.pielikums. | Intervijām ar RDIJSD Latgales prikšpilsētas speciālistiem sagatavotie jautājumi | 58 |
6.pielikums. | Bērna un ģimenes izpētes karte | 59 |
Daudzi vecāki nepievērš bērniem tik nepieciešamo uzmanību, un viņi jūtas pamesti, nevienam nevajadzīgi. Visvairāk vecāku nevērību izjūt bērni, kuriem ir kādi funkcionāli traucējumi, jo šādiem bērniem nepieciešama īpaša uzmanība un rūpes. Viņi ir ļoti jūtīgi un iekļaušanās sociālajā vidē šiem bērniem sagādā problēmas, viņus bieži apsmej, izmēda, nepieņem draugu lokā, ar viņiem nevēlas būt kopā viņu vienaudži un citi bērni. Reizēm jāsastopas arī ar pedagogu negatīvu attieksmi un pat nicinājumu. “Ja mēs tiešām esam ieinteresēti, lai mūsu sabiedrība tuvotos tās demokrātiskajam ideālam, jācenšas izkļūt cauri klišejām un vārdu plūdiem, kas veido sabiedrības fasādi. Jāmēģina saskatīt, kā sabiedrība funkcionē faktiski.” (11., 80. lpp.)
Mūsu sabiedrības pamatā ir konkurence par labklājību šajā pasaulē - izglītību, darbu, mājokļiem un sociālo stāvokli. Tās ideja balstās uz to, ka citi uzvar, bet citi zaudē, faktiski tā ir cīņa par eksistenci un ir kļuvusi par sabiedrības struktūras daļu. Visgrūtāk no sociālā viedokļa veicas tiem, kuri uz piedalīšanos konkurencē reaģē negatīvi un, kuriem piemīt kāds funkcionāls traucējums – fizisks, garīgs vai sociāls. Mūsu sabiedrība ir radīta veselajiem, no kuriem pēc tās ieskatiem gūstams vislielākais labums, nevis tiem, kam nepieciešama palīdzība un īpaša aprūpe. Sabiedrība vispirms un galvenokārt iegulda līdzekļus tajos sabiedrības locekļos, no kuriem pēc tās ieskatiem sagaidāms labums. “Stiprākais un apkārtnei vislabāk piemērotais izdzīvo un reproducē sevi, kas rezultātā nosaka attīstību uz arvien augstākām sabiedrības formām.…
Darbā skaidrots īpašo vajadzību jēdziens, apskatīti normatīvie akti, kas reglamentē mājas apmācību Latvijā, sniegti dati par pieredzi ārzemēs un analizēti praktiskie pētījumi, izstrādātas rekomendācijas sociālpedagoģiskās darbības optimizēšanai.
- Latviešu bērnu folklora kā pirmsskolas vecuma bērnu runas un valodas attīstības veicinātāja
- Pirmsskolas vecuma bērnu mūzikas klausīšanās prasmju attīstība
- Sociālpedagoģiskā darbība ar bērniem, kuri mācās mājas apmācībā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Matemātisko priekšstatu un jēdzienu veidošanas īpatnības bērniem ar redzes traucējumiem
Дипломная для университета34
Оцененный! -
Sociālpedagoģiskā darbība sociālo risku mazināšanai Madonas vakara un neklātienes vidusskolā
Дипломная для университета54
Оцененный! -
Sociālā pedagoga darbs ar bērniem, kuriem ir valodas sistēmas nepietiekama attīstība
Дипломная для университета71
Оцененный! -
Aroda iemaņu mācīšanas īpatnības speciālajā skolā bērniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem
Дипломная для университета77
-
Preventīvā sociālpedagoģiskā darbība pusaudžu alkoholisma mazināšanā bērnu namā
Дипломная для университета58
Оцененный!