Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:315758
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 15.10.2019.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 37 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
2011–2015 гг.
2016–2020 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    5
1.  Izglītības reformu nepieciešamības pamatojums    7
1.1.  Ekonomisko procesu loma izglītības reformu veicināšanā    8
1.2.  Paaudžu vērtībīborientācijas maiņas ietekme uz izglītības procesiem    9
1.3.  Tehnoloģiskā progresa loma izglītības reformu veicināšanā    11
2.  Kompetenču jēdziens izglītībā    14
2.1.  Somijas izstrādātais kompetenču rāmja ietvars    16
3.  Somijas pieredze izglītības reformu īstenošanā    19
3.1.  Pētījuma raksturojums    20
3.2.  Somijas valsts raksturojums    21
3.3.  Somijas izglītības sistēmas struktūra    23
3.4.  Somijas izglītības sistēmas raksturojums    26
3.5.  Somijas PISA rezultātu analīze    30
3.6.  Somijas izglītības reformu īstenošanas vēsture    36
3.7.  Kompetencēs balstītas izglītības reformas īstenošanas būtība un gaita    37
3.8.  Izmaiņas pamatizglītības līmenī kompetenču izglītības reformas ietvaros    43
3.8.1.  Izmaiņas izglītojamo mācību sasniegumu vērtēšanā    44
3.8.2.  Mācību procesa digitalizācija    46
  Secinājumi    48
  Priekšlikumi    50
  Literatūras saraksts    51
Фрагмент работы

SECINĀJUMI
1. Globālo tendenču radītie riski noliek izglītības sistēmu pārmaiņu priekšā: tiek pārskatīts skolēnam izglītības iestādē apgūstamo zināšanu un prasmju kopums, globālā mērogā tiek izstrādāti jauni izglītības standarti, kā arī pārskatīta mācību procesa organizēšana izglītības iestādēs.
2. Kompetence izglītības kontekstā tiek definēta kā indivīda spēja kompleksi lietot zināšanas, prasmes un paust attieksmes, risinot problēmas mainīgās reālās dzīves situācijās, kā arī veikt pašvirzītu iekļaušanos mūžizglītības procesos. Tā ir spēja adekvāti lietot mācīšanās rezultātu noteiktā kontekstā (izglītības, darba, personiskā vai sabiedriski politiskā).
3. Somija, izstrādājot pamatkompetenču rāmja ietvaru, balstījās uz Eiropas Savienības līmenī definēto pamatkompetenču rāmja ietvaru, pielāgojot to aktuālajai sociālekonomiskajai situācijai un valsts mērogā definētajām izglītības vērtībām.
4. Somijas izglītības plānotāji izvēlas alternatīvas izglītības politikas veidošanu, kurā tiek iekļautas skolu pašnoteikšanās iespējas, individuālu mācību programmu izstrāde balstoties uz reģionālām vajadzībām, tiek aktualizēts kreatīvs mācīšanās process, kura mērķis ir izkopt izglītojamā talantus, paredzot individuālu pieeju, kā arī skolu reitinga neesamība, uzticoties izglītības iestāžu pedagogu un administrācijas pārstāvju profesionalitātei.
5. Somijas izglītības politikas galvenais mērķis ir nodrošināt visiem pilsoņiem vienlīdzīgas iespējas iegūt izglītību, neatkarīgi no vecuma, dzīves vietas, finansiālās situācijas, vecuma vai dzimtās valodas. Izglītība tiek uzskatīta par fundamentālu pilsoņu tiesību izpausmes formu. Ikvienam tiek nodrošināta piekļuve bezmaksas pamatizglītības apguvei.

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −9,48 €
Комплект работ Nr. 1374093
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация