Дипломная
Технологии
Авто, мото техника
Spārna slodžu optimizācija, izmantojot aktīvās slodžu kon...-
Spārna slodžu optimizācija, izmantojot aktīvās slodžu kontroles metodes
Дипломная91 Авто, мото техника, Коммуникации, транспорт, связь
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 10 | |
1. | GAISA KUĢA VADĪBAS SISTĒMA | 11 |
1.1. | Vadības sistēma | 11 |
1.2. | Vadības virsmas un to kontrole | 11 |
1.3. | Vadības sistēmau iedalījums | 14 |
1.4. | Primārās vadības virsmas | 14 |
1.4.1. | Eleroni | 14 |
1.4.2. | Virzienstūre | 16 |
1.4.3. | Augstumstūre | 17 |
1.4.4. | Vadāms horizontālais stabilizators | 18 |
1.4.5. | Spoileru sistēma | 19 |
1.5. | Sekundārās vadības virsms | 20 |
1.5.1. | Aizspārni un priekšspārni | 20 |
2. | AEROELASTĪBA | 23 |
2.1. | Statiskā aeroelastība | 24 |
2.1.1. | Diverģence | 24 |
2.1.1.1. | Spārna vērpes diverģence (divdimensionālā gadījumā) | 25 |
2.1.1.2. | Spārna vērpes diverģence (galīgam spārnam) | 27 |
2.1.1.3. | Bultveidīga spārna diverģence | 30 |
2.1.2. | Kontroles efektivitāte un reverss | 31 |
2.1.2.1. | Elerona efektivitāte un revers divdimensionālā gadījumā | 32 |
2.1.2.2. | Elerona efektivitāte un reverss galīga spārna gadījumā | 34 |
2.2. | Dinamiskā aeroelastība | 37 |
2.2.1. | Flaters | 38 |
2.2.1.1. | Flatera kustību savienojums (coupling) | 40 |
2.2.1.2. | Kontroles virsmu flaters | 42 |
2.2.2. | Bafetings | 42 |
3. | TURBULENCES MODEĻI | 43 |
3.1. | Diskrētu brāzmu modelis | 43 |
3.2. | Nepārtraukta turbulence | 45 |
4. | GAISA KUĢA LIDOJUMS BRĀZMĀ | 48 |
4.1. | Brāzmas ietekme uz lidojuma parametriem | 48 |
4.2. | Lidojumu stāvokļa ietekme | 49 |
5. | STRUKTURĀLAIS NOGURUMS UN BOJĀJUMU TOLERANCE | 51 |
5.1. | Materiāla noguruma ietekme un rašanās | 51 |
5.2. | Galvenie elementi gaisa kuģa struktūras noguruma problēmām | 52 |
5.3. | Nogurums / noguruma raksturojums | 52 |
5.4. | Pilnā cikla metode | 54 |
5.5. | “Safe – life” Garantētā resursa metode | 56 |
5.5.1. | Garantētā resursa noteikšana projektēšanas laikā | 56 |
5.5.2. | Garantētā resursa noteikšana pēc noguruma testiem | 57 |
6. | SLODZES | 59 |
6.1. | Slodzes uz spārnu | 59 |
7. | MANEVRU SLODŽU KONTROLE MLC | 61 |
7.1. | Slodžu atvieglošanas sistēma LAS | 61 |
7.2. | Manevru slodžu kontroles stratēģija | 63 |
7.3. | Manevru slodžu kontroles sistēmas veiktspēja | 65 |
8. | AKTĪVĀS VADĪBAS SISTĒMA | 71 |
8.1. | Vadības sistēmas uzdevums | 71 |
8.2. | Aktīvās un automatiskās vadības sistēmas projektēšana | 72 |
8.3. | Aktīvās vadības sistēmas realizācija pie lidmašīnas | 73 |
8.3.1. | Manevru slodzes samazināšana | 73 |
8.3.2. | Turbulences slodžu samazināšana | 75 |
8.3.3. | Flatera svārstību novēršana | 76 |
9. | LIDMAŠĪNAS SPĀRNA STIPRĪBAS APRĒĶINS | 77 |
9.1. | Dati aprēķinam | 77 |
9.2. | YI-I un tā pielikšanas punkta aprēķins | 79 |
9.3. | Koncentrēto sagraujošo masas slodžu aprēķināšana | 79 |
9.4. | Spēku aprēķins šķēlumā I-I | 79 |
9.5. | Spārna šķērsgriezuma projektēšanās aprēķins | 80 |
9.6. | Augšējā paneļa aprēķins | 80 |
9.7. | Augšējā lonžerona summāro joslu laukums | 80 |
9.8. | Viena lonžerona raksturīgie izmēri | 81 |
9.9. | Apakšējā paneļa aprēķins | 81 |
9.10. | Masas daļas aprēķins kādam šķēlumam | 82 |
9.11. | Aktīvās vadības sistēmas ietekme uz raksturlielumiem | 83 |
10. | SPĀRNA AR SVĀRSTĪBU KOMPENSĀCIJU IEVIEŠANA | 85 |
10.1. | Informācijas devēji, kas pielietoti aktīvas vadības sistēmā | 85 |
10.1.1. | Akselerometrs | 85 |
10.1.2. | FADEC | 85 |
10.2. | Elerona šarnīra momenta aprēķins | 85 |
Resursa palielinājums atkarībā no aktīvas vadības sistēmas ieviešanas aprēķins | 86 | |
SECINĀJUMI | 89 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA | 90 |
SECINĀJUMI
Maģistra darba ietvaros tika aplūkotas gaisa kuģa spārna slodžu slāpēšanas un svārstību demfēšanas iespējas. Aeroelastības efektu ietekme uz gaisa kuģa virsmām, to ietekme. Tika izvērtēta aktīvās vadības sistēmas ietekme uz potenciālu masas vai resursa palielinājumu izmantojot slodžu kompensēšanu.
Lai veiktu aprēķinus spārna slodžu analīzei, tika izmantoti iepriekš bakalaura daraba ietvaros iegūtie prototipa gaisa kuģa dati. Ar zināmajiem datiem tika aprēķināti spēki uz nekompensēta gaisa kuģa spārna, lieces un vērpes momenti, spārna apšuvuma biezumi, un masa. Tika aprēķināti tie paši spēki, momenti biezumi un masa izmantojot slodžu kompensāciju, samazinot pieļaujamās pārslodzes no 2.5 uz 1.6.
• Tika iegūts ka lieces moments samazinājās no 1013994 Nm uz 571748 Nm, kas ir aptuveni 46% samazinājums.
• Vērpes momenta samazinājums no 110181 Nm un 85885 Nm kas ir 22%. Kā redzams lielākais efekts šādai sistēmai tiešām ir uz spārna lieci.
• Apakšējā panela apšuvuma biezumu izdevās samazināt no 0.29cm uz 0.18cm, kas ir 37% samazinājums kā arī līdz ar to līdzvērtīgu masas samazinājumu.
Veicot gaisa kuģa resursa aprēķinu, kur tika ņemta vērā aktīva slodžu slāpēšana uz gaisa kuģa spārna.
• Aprēķinu rezultātā tika secināts, ka ar konkrēto pieņemto modeli gaisa kuģa resursam iespējams resursa laika palielinājums par 16%.
No iegūtajiem datiem un analīzes varu secināt ka lai arī ar šādu sistēmu ir iespējams samazināt gaisa kuģa konstrukcijas svaru, caur nepieciešamiem mazākiem apšuvuma un konstrukcijas elementu biezumiem, tam būtu nepieciešams izveidot šo sistēmu ar augstu redundanci, jeb dublēšanos, lai nodrošinātu gaisa kuģa drošību arī sistēmas atteikšanās gadījumā. Nodrošinot šo augsto dublēšanos sistēmai diemžēl mēs atkal iegūstam pieaugumu masā no šo vairāku sistēmu izvietošanas un dublēšanas. Kas nozīmē ka patiesais ieguvums tiešām ir tieši gaisa kuģa resursa palielināšanā. Iespējams šo resursa ieguvumu būtu iespējams palielināt vēl vairāk ieviešot konstrukcijā arī kādus modernos materiālus, taču tas šajā gadījumā padarītu aprēķinus ļoti sarežģītus.…
Maģistra darbs veltīts vadības sistēmas spārna slodžu un to mazināšanas iespējām, kas potenciāli varētu dot kādu ekonomisku ieguvumu. Ir aplūkots gaisa kuģa vadības virsmas un sistēmas, to darbība. Tālāk izpētīti aeroelastības statiskie un dinamiskie efekti. Apskatīts gaisa kuģa lidojumu brāzmā. Aplūkota gaisa kuģa resursa novērtēša. Teorētiski aprakstīta un aplūkota manevru slodžu kontroles sistēma un tās ietekme. Tika veikts gaisa kuģa spārna stiprības aprēķins izejas variantam, kā arī šis aprēķins tika atkārtots, ņemot vērā spārnu ar slodžu kompensāciju, lai panāktu potenciālu masas samazinājumu. Tika veikts aprēķins spārnam ar ieviestu aktīvās vadības sistēmu, tās ietekmi uz gaisa kuģa iespējamo ekspluatācijas laika pagarinājumu.
PDF formāts.
-
Preču sakomplektēšanas procesa optimizācija, ieviešot sistēmu "Warehouse Expert"
Презентация22 Коммуникации, транспорт, связь, Бизнес, Управление
-
Spārna slodžu optimizācija, izmantojot aktīvās slodžu kontroles metodes
Дипломная91 Авто, мото техника, Коммуникации, транспорт, связь
- Tirgus izpēte SIA "Klarot" kravu pārvadājumiem, izmantojot autoceļus
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Degvielas uzpildes stacijas SIA “Gotika Auto” pakalpojumu asortimenta optimizācija Balvu pilsētā
Дипломная для университета61
Оцененный! -
Šķiedru optikas tehnoloģiju izmantošana sakaru tīklos līdz gala abonentam
Дипломная для университета54
Оцененный! -
Interneta telefonija un tās pielietojums biznesa komunikācijās
Дипломная для университета80
Оцененный! -
BITE pakalpojumu analīze un to pielietojums Latvijā
Дипломная для университета67
Оцененный! -
Tīkla skaitļošanas iespējas un perspektīvas telekomunikāciju jomā
Дипломная для университета93