Дипломная
Гуманитарные науки
Педагогика
Starpprofesionālā sadarbība rehabilitācijas centra "Bērnu...-
Starpprofesionālā sadarbība rehabilitācijas centra "Bērnu oāze" pusaudžu iekļaušanai Kaunatas vidusskolā
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | 3 | |
Abtract | 4 | |
IEVADS | 5 | |
Pamattermini | 10 | |
1. | BĒRNU AR UZVEDĪBAS TRAUCĒJUMIEM SOCIĀLPEDAGOĢISKĀS PROBLĒMAS | 12 |
1.1. | Pusaudžu vecumposma raksturojums | 12 |
1.2. | Pusaudžu psihiskā attīstība un personības veidošana | 14 |
1.3. | Savstarpējās attiecības vienaudžu vidū | 17 |
2. | SOCIĀLPEDAGOĢISKO PROBLĒMU BŪTĪBA | 20 |
2.1. | Bērnu uzvedības traucējumu raksturojums | 21 |
2.2. | Deviantas un delinkventas uzvedības veidi un cēloņi | 22 |
2.3. | Bērnu ar uzvedības traucējumiem iekļaušanās skolā | 28 |
3. | NORMATĪVO AKTU, KAS SASISTOŠI MĒRĶGRUPAI, ANALĪZE | 31 |
4. | STARPPROFESIONĀLĀS SADARBĪBAS BŪTĪBA SOCIĀLPEDAGOĢISKO PROBLĒMU RISINĀŠANĀ | 34 |
5. | SIA „BĒRNU OĀZE” MĀKOŅLALNA STRUKTŪRVIENĪBAS BĒRNU AR UZVEDĪBAS TRAUCĒJUMIEM IEKĻAUŠANĀS KAUNATAS VIDUSSKOLĀ | 41 |
5.1 | SIA „Bērnu Oāze” Mākoņkalna struktūrvienības darbības raksturojums | 42 |
5.2 | Kaunatas vidusskolas apraksts | 46 |
5.3 | SIA „Bērnu Oāze” Mākoņkalna struktūrvienības audzēkņu viedoklis par iekļaušanos Kaunatas vidusskolā (anketēšanas rezultāti un analīze) | 52 |
5.4 | Kaunatas vidusskolas skolēnu viedoklis par SIA „Bērnu Oāze” Mākoņkalna struktūrvienības iekļaušanās skolā (anketēšanas rezultāti un analīze) | 63 |
5.5. | Kaunatas vidusskolas pedagogu intervēšanas apraksts un analīze | 67 |
6. | STARPPROFESIONĀLĀS SADARBĪBAS MODELIS MĒRĶGRUPAS SOCIĀLPEDAGOĢISKO PROBLĒMU RISINĀŠANĀ KAUNATAS VIDUSSKOLĀ | 73 |
NOBEIGUMS | 80 | |
IZMANTOTA LITERATŪRA | 81 |
Šobrīd Latvijā un arī citās valstīs aktuāla jauniešu veiksmīga iekļaušana sabiedrībā, jo jaunu cilvēku nākotne ir saistīta ar valsts nākotni, tās garīgo un ekonomisko izaugsmi. Savukārt, pieaugušie ir atbildīgi par bērna attīstības procesu un to, kā bērns pielāgojas apkārtējai videi. Jau no dzimšanas cilvēka uzvedību visvairāk veido viņa ģimene. No tā, kā mazais cilvēks tiks mīlēts, aprūpēts un cienīts, stipri vien būs atkarīga viņa prasme veidot attiecības ar apkārtējiem, kā arī viņa uzvedība Sociālo pieredzi bērns apgūst arī ārpus mājas (ar draugiem, skolā, masu pasākumos). Socializācijas process ietver ne tikai pasaules izzināšanu, bet arī un galvenokārt sociālo, tostarp tikumisko un juridisko, normu apgūšanu. Šajā procesā ir daudz stihiskuma, kas ietekmē personību, it īpaši tās veidošanas laikā. Stihiski radušās situācijas dažkārt ir pretrunā ar sociālajām prasībām, tāpēc rīcības veida izvēle nenobriedušai personībai nav viegla un prasa lielu atbildības izjūtu [37].
Tēmas aktualitāte
Saistībā ar mūsdienu jauno paaudzi bieži tiek minētas problēmas ar alkoholu, narkotikām, izdarītajiem pārkāpumiem, nepaklausību, nekorektu uzvedību un pat noziegumiem. Lai raksturotu dažāda veida pārkāpumus-zādzības, vardarbību, sabiedrisko normu neievērošanu un tamlīdzīgi, tos pieņemts apzīmēt ar terminu delinkvence. Pieaugušie pārmet jauniešiem, nosoda viņus un par izdarītajiem noziegumiem ievieto viņus pāraudzināšanas skolās vai cietumā.
Psihoterapeite Indra Tretjakova raksta - tikai uzceļot un iekārtojot slēgtas iestādes, kur ievietot bērnus un pusaudžus ar delinkvento uzvedību, lai viņi netraucētu sabiedrībai, nav iespējams samazināt pārkāpumu daudzumu. Šajā vecumposmā viņi aktīvi socializējas, un ilgstoša atrašanās slēgtās iestādēs viņus adaptē šiem apstākļiem. Tātad, jāmeklē veidi, lai nepilngadīgus likumpārkāpējus audzinātu ar pozitīviem piemēriem, pēc iespējas neatraujot viņus no ģimenes un normāla socializācijas procesa [37] .
Pēdējā desmitgadē sevišķi aktuālu nozīmi ieguva tādi jēdzieni kā resocializācija, uzvedības korekcija. Jaunās paaudzes izglītošana un audzināšana atbilstoši katra indivīda spējām un prasībām ir viena no likumpārkāpumu novēršanas iespējām.
1996. gadā Rīgā savu darbību uzsāka brīvprātīgo iniciatīvas grupa "Kopā ar mums" ar mērķi palīdzēt sociālo negāciju rezultātā cietušajiem bērniem atveseļoties un adaptēties vienaudžu vidū. Iesākumā sociālais rehabilitācijas darbs tika veikts Rīgas 1.internātskolā, sniedzot atbalstu bērniem no sociāli nelabvēlīgas vides t.sk. ielu bērniem. Paralēli tika apmeklētas šo bērnu ģimenes. Jau gandrīz 10 gadus tiek rīkotas īpašas vasaras nometnes, kurās cietušajiem bērniem ir iespēja iepazīt kā tas ir - dzīvot ģimenē un rūpēties vienam par otru, nenodarot pāri [22] .
Kopš 2001.gada kā Phare Access 1999 finansētā projekta turpinājumu organizācija sniegusi psiholoģisku un sociāli pedagoģisko palīdzību bērniem no sociāli nelabvēlīgas vides, ielu bērniem, vardarbībā cietušiem bērniem gan Rīgā, gan Latgales reģionā. Ar Sorosa Fondu - Latvija atbalstītu projektu 2002. gada septembrī ir uzsākta alternatīvās aprūpes veidošana bērniem un jauniešiem ar garīgās attīstības traucējumiem [22] .
2000.gadā bāreņu aprūpes centrs "Kopā ar mums" kopā ar Lauderu pagasta pašvaldību atvēra bērnu rehabilitācijas centru "Oāze", kurā katru gadu palīdzību un rehabilitāciju saņem 34 bērni
2000.gadā no labdarības organizācijas "Kopā ar mums" tika izveidota atsevišķa sabiedrība, kura Latvijas Republikas uzņēmumu reģistrā tika reģistrēta, ka sabiedrība ar ierobežoto atbildību SIA „Bērnu oāze” kuras darbības lokā ir
• ilgstoša sociālā aprūpe un sociālie pakalpojumi bērniem bāreņiem un bez vecāku gādības palikušiem bērniem;
• dienas centri bērniem;
• grupu dzīvokli jauniešiem ar garīgas attīstības traucējumiem;
• sociālā rehabilitācija bērniem ar uzvedības traucējumiem.…
Diplomdarba 1.nodaļā, raksturots pusaudžu vecumposms un tā īpatnības, veicināta izpratne par pusaudžu psihiskās attīstības un personības veidošanas nosacījumus, kā arī raksturotas savstarpējas attiecības vienaudžu vidū. Diplomdarba 2. nodaļā aprakstīta sociālpedagoģisko problēmu būtība, raksturoti deviantas un delikventas uzvedības traucējumu cēloņi un formas, apskatīta bērnu ar uzvedības traucējumiem iekļaušanās skolā. Diplomdarba 3. nodaļā izskatīti normatīvie akti, kas saistoši mērķagrupai. Diplomdarba 4. nodaļā aprakstīta komandas pieeja, kā viena no sociālās prakses veidiem, raksturota starpprofesionālās sadarbības būtība, tās galvenie principi. Nodaļā aplūkota starpprofesionāļu komandas darbība skolā un iezīmēti tas iespējamie dalībnieki un darbības uzdevumi. Diplomdarba 5.nodaļā izpētīta SIA „Bērnu oāze” struktūrvienības piedāvāta rehabilitācijas programma un analizētas iespējas mērķagrupas klientiem saņemt rehabilitācijas pakalpojumus, izpētīta Oāzes darbības organizācija, apzinātas Kaunatas vidusskolas piedāvātas iespējas iegūt atbilstošu klientu spējām un prasmēm izglītību. Nodaļā veikta Oāzes audzēkņu un Kaunatas skolēnu anketēšana un analīze, kā arī Kaunatas skolotāju intervēšana. Pamatojoties uz veikto pētījumu, darba 6. daļā ir izstrādāts starpprofesionālās sadarbības modelis mērķagrupas sociālpedagoģisko problēmu risināšanai.
- Darba devēja loma alkohola lietošanas izraisīto problēmu risināšanā un novēršanā
- Sociālā pedagoga loma darbā ar vardarbībā cietušajiem bērniem
- Starpprofesionālā sadarbība rehabilitācijas centra "Bērnu oāze" pusaudžu iekļaušanai Kaunatas vidusskolā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Skolotāja un skolēna sadarbība Annas Brigaderes pasaku lugas "Sprīdītis" apguves stundās 5.klasei
Дипломная для университета90
Оцененный! -
Sociālā rehabilitācija atkarīgajiem kristīgā kopienā
Дипломная для университета98
Оцененный! -
Pirmsskolas izglītības iestādes un ģimenes sadarbība bērna uzvedības prasmju veidošanā
Дипломная для университета109
Оцененный! -
Pirmsskolas izglītības iestādes vadītāja un vecāku sadarbība izglītības iestādes darba pilnveidošanā
Дипломная для университета78
Оцененный! -
Sadarbība starp skolu un ģimeni pedagoģiskajā procesā
Дипломная для университета47